Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

draagdoek voor puppy's

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

draagdoek voor puppy's

Ongelezen bericht door brenjomi »

even een vraagje,
als we in mei juni een pupje zouden krijgen zou ik denk ik een draagdoek willen om hem met lange wandelingen mee te nemen. maar bestaat een doek voor puppy's?? of alleen tassen?? heb het nog nergens gezien.
heeft iemand hier ervaring mee??
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik probeer me een voorstelling te maken en vergelijk het met een draagdoek voor kindere. In dat geval zal het voor een pup niet fijn zijn.
Waarom wil je de pup meenemen op lange wandelingen??
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

als we samen willen wandelen als het mooi weer is en de pup dan meegaat. ipv dragen zat ik aan een soort draagdoek te denken. zoiets als bij kinderen ja. hoe het zou moeten weet ik ook niet precies. :denken: ben ik ook nog aan het bedenken.
een pup gewoon in je handen dragen kan wel, maar is niet altijd handig.
zou de pup ook willen meenemen voor sociallisatie enzo (schrijf je dat zo???)
een soort tas lijkt me niet echt handig lopen.
(het wordt weer een teckel, dus echt zwaar zal het niet zijn)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb deze:

Afbeelding

En dit is Saar (van een maand of 7 denk ik) in de tas:

Afbeelding

Voor pupje Saar had ik trouwens deze:

Afbeelding

Deze foto heeft een kennis uit het hondenbos toen gemaakt van Saar in die tas:

Afbeelding

Daar kon ze zich echt lekker in oprollen, deze vond ik voor een pup comfortabeler.
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

:cheer: ja zoiets. waar kan je die kopen??? die eerste vind ik heel leuk. :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ik heb hem hier gekocht: http://www.casper-dierenspeciaalzaak.nl/

Volgens mij kan je ook online bestellen. Verder zijn er meer online winkels die deze verkopen; moet je denk ik even googlen op de naam (die je weer op die eerste site kan vinden :mrgreen: ).
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik heb zoiets ook voor Keizer gehad. Die weegt maar 3 kilo maar dat is zwaar als zo'n tas zo hangt met een hond erin. :eek:

Dan kan je beter voor een rugtas gaan, dat loopt een stuk fijner!
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Moos
Zeer actief

clausipaus schreef:Ik heb zoiets ook voor Keizer gehad. Die weegt maar 3 kilo maar dat is zwaar als zo'n tas zo hangt met een hond erin. :eek:

Dan kan je beter voor een rugtas gaan, dat loopt een stuk fijner!
Je moet met die schoudertas inderdaad niet denken dat je 2 uur kan gaan lopen met meer dan 1.5 of 2 kilo pup erin denk ik :mrgreen: Sorry, was ik even vergeten te zeggen.

Die buiktas loopt fijner; daar heeft Saar totdat ze een kilo of 3.5 was bijna dagelijks best lang achter elkaar ingezeten en dat was prima te doen. Ze kon dan ook echt lekker gaan liggen om te slapen, in die schoudertas is dat lastiger voor ze.
Alleen ik vind zelf die buiktas wel een lastige bult op je buik als de hond er niet inzit..
Afbeelding
piep

Ongelezen bericht door piep »

een hondenbuggy is ook een optie. ik vind het een makkelijk ding, je kunt er gelijk je eigen spulletjes in kwijt. zit of een mandje of een tasje voor bij.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik heb dus trouwens ook die buiktas, maar die doe ik gewoon op mijn rug :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

:mrgreen: op marktplaats aan het kijken.
daar staan baby-bags. zou dat iets zijn. lijkt redelijk stevig (niet gewoon een doek) voor een klein prijsje (bij sommige dan)
die lijken me heel leuk. heb een groene met stippen gevonden :smile:
kan het altijd kopen en kijken of het iets is en anders weer verkopen (het kost nog geen tientje :wink: )
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Marion, van Saar en Miep had een hele handige rugzak waar zelfs een golden puppie goed in kon.

Ik weet dat ze er een foto van heeft, en dat ziet er best comfortabel uit, wellicht kun je het haar even vragen :wink:
:pop:
Moos
Zeer actief

pooh schreef:Marion, van Saar en Miep had een hele handige rugzak waar zelfs een golden puppie goed in kon.

Ik weet dat ze er een foto van heeft, en dat ziet er best comfortabel uit, wellicht kun je het haar even vragen :wink:
In zo'n baby/peuter rugtas kan je een teckelpupje opgraven :mrgreen:
Die foto van Marion met Miep op d'r rug is geweldig :ok: Alleen ik denk dat dat wat erg groot is voor een mini pupje. :wink:
(en je moet de gaten voor de beentjes extra goed afdekken anders past het hele pupje er waarschijnlijk door :mrgreen: )
Tenzij Dunya erg gesteld is op veeeel ruimte, dan kan ze wel heel royaal mee op de rug.
Afbeelding
Sampie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Sampie »

Zo zijn het inderdaad net baby's!
Haha! Draagdoek, buggy..
:smile:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

pooh schreef:Marion, van Saar en Miep had een hele handige rugzak waar zelfs een golden puppie goed in kon.

Heb hem hier niet op de pc, maar hier zie je hem ook:
Afbeelding

Gewoon een babydraagzak, met onderin een handdoek zodat de gaten van de beentjes 'dicht' zitten. Veiligheidsriempjes zaten onder het halsbandje doorgeklikt, dus ze kon er niet uit. Wilde ze ook niet, want ze zat heerlijk hoog en droog. En dat warme lijfje tegen jouw rug... heerlijk. We hebben zo overigens ook routes van 12 km gelopen, wel totdat ze een maand of 4/5 was. Dus reken maar rustig op 15 kg pup op je rug, maar het is helemaal niet zwaar.

Edit. Sorry, zie net dat dit een oud topic is haha. Maar goed, kleine pupjes kunnen in kleine rugzakken toch? Punt is dat je op je rug veel makkelijker draagt dan op je buik :19:
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik heb voor Suus een 'Petsling' van het merk Fundle. Vergelijkbaar met een 'sling' voor baby's, een buiktas dus. Je hond kan in de tas liggen en zo voor je buik hangen. Geschikt voor honden tot ongeveer 7-10 kilo afhankelijk van de omvang, niet groter dan een Westy. Wat mij betreft heel geschikt voor pups, ik wil Elin er straks ook in vervoeren als ik langer weg ga. Ik gebruik hem nu voor Suus in het OV of op hele drukke plaatsen.

Het zijn wel een beetje 'mode-tassen'. Je hebt ze gewoon zwart en rood, maar bijvoorbeeld ook legerprint, roze hartjes (heb ik :oops: ), denim, zebrastrepen, gekleurde strepen, goud of gekleurde stippen. Er zitten vakjes op voor je eigen spullen, zodat je niet met 2 tassen hoeft te zeulen. De schouderband is gevoerd en snijdt dus niet in je schouders. De mijne is van waterafstotend materiaal, kun je schoonmaken met een natte doek. Je hebt ze ook van stof. Er zit een flap op die aan beide kanten los kan, maar die kan er ook helemaal af.

Ik heb de mijne gekocht bij Hippe Hond en ik ben er erg tevreden mee.

Deze heb ik:
Afbeelding
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”