Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weinig eten, hoe erg is dat? update!
Moderator: moderatorteam
- kruisingpoedel
- geregistreerd lid
weinig eten, hoe erg is dat? update!
Ons hondje (Serat) van 11 is zo langzamerhand echt oud aan het worden (ze mankeert vanalles en nog wat).
Ze is ook nooit een grote eter geweest (behalve dingen van straat eten als ze de kans krijgt natuurlijk:mrgreen: )maar de laatste paar maanden gaat het echt op en af met eten. Nu heeft ze ook weer een periode dat ze minder eet, maar het is ECHT weinig nu. We hebben er al contact over gehad met de dierenarts, en die vermoed dat ze haar eten (nierdieet) niet lust. We mogen proberen terug te gaan naar haar oude voer om te kijken hoe dat gaat. Dat at ze altijd met smaak op. Het is eigenlijk kiezen tussen 2 "kwaden" nu heb ik het gevoel....
Of haar nierdieet (waarvan ze dus nauwelijks eet) of het voer wat ze eerst altijd had (wat waarschijnlijk niet goed voor haar nieren is).
Als laatste zouden we nog een injectie kunnen proberen om haar eetlust op te wekken zei de dierenarts. Wie heeft daar ervaring mee?
Jullie lezen het al....er komen aardig wat vragen naar boven
Groetjes
Ze is ook nooit een grote eter geweest (behalve dingen van straat eten als ze de kans krijgt natuurlijk:mrgreen: )maar de laatste paar maanden gaat het echt op en af met eten. Nu heeft ze ook weer een periode dat ze minder eet, maar het is ECHT weinig nu. We hebben er al contact over gehad met de dierenarts, en die vermoed dat ze haar eten (nierdieet) niet lust. We mogen proberen terug te gaan naar haar oude voer om te kijken hoe dat gaat. Dat at ze altijd met smaak op. Het is eigenlijk kiezen tussen 2 "kwaden" nu heb ik het gevoel....
Of haar nierdieet (waarvan ze dus nauwelijks eet) of het voer wat ze eerst altijd had (wat waarschijnlijk niet goed voor haar nieren is).
Als laatste zouden we nog een injectie kunnen proberen om haar eetlust op te wekken zei de dierenarts. Wie heeft daar ervaring mee?
Groetjes
Laatst gewijzigd door kruisingpoedel op 28 apr 2007 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Chub
Mijn vorige hond kreeg met 14 jaar die eet problemen. Ik heb hem vanaf dat moment gewoon gegeven wat hij wel wilde eten. Van Bonzo diner tot boterhammen met smeerworst.
Hij heeft er nog bijna een jaar op geleefd.
Altijd moeilijke beslissingen...............
Misschien eerst proberen van zijn oude voer erdoor te mengen ? Of wat anders lekkers?
Hij heeft er nog bijna een jaar op geleefd.
Altijd moeilijke beslissingen...............
Misschien eerst proberen van zijn oude voer erdoor te mengen ? Of wat anders lekkers?
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Re: weinig eten, hoe erg is dat?
wij hebben vroeger een keer zo'n injectie gegeven aan een oude teef die steeds slechter ging eten , bij haar hielp het heel goedkruisingpoedel schreef:
Groetjes

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Mabeline
- Actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik zou ook zeggen geef Serat kvv (kompleet versvoer uit de diepvries). Is (volgens de meeste honden) lekkerder en ook beter voor de nieren.
Veel DA'en gaan uit van minder eiwit bij nierproblemen, maar een goede kwaliteit is belangrijker. Honden kunnen dierlijke eiwitten nou eenmaal beter verwerken dan plantaardige. In brokken zitten voornamelijk plantaardige eiwitten en in kvv juist dierlijke.
Ik ken een Schnauzer van 11 waarvan de nierwaardes nogal hoog waren en de DA wilde ook nierdieetbrokken geven. Ondermeer door mijn advies is ze Carnibest gaan voeren en binnen een half jaar waren de nierwaardes weer normaal.
Sterkte met Serat.
Veel DA'en gaan uit van minder eiwit bij nierproblemen, maar een goede kwaliteit is belangrijker. Honden kunnen dierlijke eiwitten nou eenmaal beter verwerken dan plantaardige. In brokken zitten voornamelijk plantaardige eiwitten en in kvv juist dierlijke.
Ik ken een Schnauzer van 11 waarvan de nierwaardes nogal hoog waren en de DA wilde ook nierdieetbrokken geven. Ondermeer door mijn advies is ze Carnibest gaan voeren en binnen een half jaar waren de nierwaardes weer normaal.
Sterkte met Serat.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Sammie
- geregistreerd lid
Ik zou idd. eens versvoer proberen als ik jou was, veel gezonder voor de hond, veel natuurlijker ook.
Of idd. kattenvoer door de brokken als je daar niet van af wil wijken, het kan ook wel eens helpen om er een beetje warm water over te doen en daarna even in de magnetron te zetten. Dan gaat het lekkerder (voor de hond) ruiken.
Veel succes, en als ze echt de brokken niet meer wel eten, geef ze dan gewoon maar wat ze wel lust!!!
Of idd. kattenvoer door de brokken als je daar niet van af wil wijken, het kan ook wel eens helpen om er een beetje warm water over te doen en daarna even in de magnetron te zetten. Dan gaat het lekkerder (voor de hond) ruiken.
Veel succes, en als ze echt de brokken niet meer wel eten, geef ze dan gewoon maar wat ze wel lust!!!
-
Ari@ne
- starfleet
- Erelid
Nee hebben ze niet, maar bij een oud hondje dat toch al van alles mankeert zou ik kiezen voor kwaliteit en dus geven wat ze lekker vindt. Is ze verder nog prima in orde dan is het wat anders, dan zou ik over die nierbrokken wat lekkers smeren of ze weken in iets (voor mijn part karnemelk)Teckelgek schreef:Ik zou zeggen geef Carnibest.
Dat hebben ze geloof ik ook als nierdieetvoer. Raar woord :N: .
Maar de gewone CB kan volgens mij ook.
Anne
-
Ari@ne
Ik had later al gekeken, maar dat hebben ze idd niet. Ik was in de war met Lightstarfleet schreef:Nee hebben ze niet, maar bij een oud hondje dat toch al van alles mankeert zou ik kiezen voor kwaliteit en dus geven wat ze lekker vindt. Is ze verder nog prima in orde dan is het wat anders, dan zou ik over die nierbrokken wat lekkers smeren of ze weken in iets (voor mijn part karnemelk)Teckelgek schreef:Ik zou zeggen geef Carnibest.
Dat hebben ze geloof ik ook als nierdieetvoer. Raar woord :N: .
Maar de gewone CB kan volgens mij ook.
Anne
- kruisingpoedel
- geregistreerd lid
Bedankt voor de tips! Ik ga zeker eens kijken naar Carnibest. Had er nog niet van gehoord, tot halverwege vorig jaar kreeg Serat altijd brokken van Bonzo senior en dat vond ze altijd lekker. Ik vind zelf het belangrijkste dat ze wat beter gaat eten en dus weer wat aansterkt. Ik wil nog wat langer genieten van m'n hondje! Dat nierdieet stoppen we mee. (wel in overleg met de dierenarts) die vond ook dat ze beter kon aansterken.
- kruisingpoedel
- geregistreerd lid
Serat is de laatste 2 dagen weer wat beter gaan eten! Ik ben echt blij want ik was toch wel bezorgd, omdat ze de laatste maanden erg aan de magere kant is. Ik hoop dat ze vanaf nu echt beter blijft eten.
Nog 2 kleine vraagjes....
Is het misschien beter om Serat haar eten na een kwartiertje weg te halen 's ochtends en 's avonds? Voorheen deed ik dat eigenlijk niet. En ik heb al gekeken voor Carnibest, wat niet verkrijgbaar is bij ons in de buurt. Kan Rodi of Smuldier uit de supermarkt erg veel kwaad voor haar nieren op de lange duur?
Is het misschien beter om Serat haar eten na een kwartiertje weg te halen 's ochtends en 's avonds? Voorheen deed ik dat eigenlijk niet. En ik heb al gekeken voor Carnibest, wat niet verkrijgbaar is bij ons in de buurt. Kan Rodi of Smuldier uit de supermarkt erg veel kwaad voor haar nieren op de lange duur?
-
Ari@ne
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ne, dat kan alleen maar verbetering geven, in tegenstelling tot de brokken van Bonzo die je nu geeft. Die zouden best eens de oorzaak kunnen zijn van de nierproblemen die er nu zijn.kruisingpoedel schreef:Serat is de laatste 2 dagen weer wat beter gaan eten! Ik ben echt blij want ik was toch wel bezorgd, omdat ze de laatste maanden erg aan de magere kant is. Ik hoop dat ze vanaf nu echt beter blijft eten.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1