Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenvoer vroeger en nu
Moderator: moderatorteam
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind andere tijden andere inzichten.
Over 20 jaar zal dit verhaal nog steeds besproken worden en mogelijk word de huidige methode die nu als HET beste word gezien, dan ook afgedaan met ach ja toen wisten ze nog niet beter.
Voor mij geld dat in principe niets echt slecht is, als er maar variatie in zit, dus van alles wat tafelresten zelfs blik brood :N: { niet slaan} brok vers groen you name it.
Daarmee denk ik m`n hond{en} een gezond en een zo lang mogelijk leven te geven, en anderen denken daar weer anders over, prima toch!!!
Over 20 jaar zal dit verhaal nog steeds besproken worden en mogelijk word de huidige methode die nu als HET beste word gezien, dan ook afgedaan met ach ja toen wisten ze nog niet beter.
Voor mij geld dat in principe niets echt slecht is, als er maar variatie in zit, dus van alles wat tafelresten zelfs blik brood :N: { niet slaan} brok vers groen you name it.
Daarmee denk ik m`n hond{en} een gezond en een zo lang mogelijk leven te geven, en anderen denken daar weer anders over, prima toch!!!
-
Mauyak
Ja ik ben het eigenlijk wel met je eens.Yv*nn schreef:Ik vind andere tijden andere inzichten.
- Zoie
- Zeer actief
ik vind bijna drie jaar wel een heel opmerkelijk cijfer.starfleet schreef:Nee dat mag je zo niet zeggen. Veel rashonden tegenwoordig worden niet zo oud en die waren er simpelweg vroeger niet. de meesten hadden ook kleintjes, die waren niet zo duur in eten en die worden van zichzelf al ouder.Paulala schreef:Best interessant onderwerp eigenlijk.
Dus vroeger werden de honden zo oud omdat ze dus eigenlijk rauwe vleesresten te eten kregen ed.
Daarnaast men herinnert men zich de heel oude hondjes, daar wordt over gepraat, dat is curieus, niet de vele hondjes van 10 of 12 jaar die stierven, of al die hondjes die de drie niet eens haalden.
Dat onderzoek van nu over die resten is ook niet zo maar geldig. Ik denk dat het percentage vuilnisbakkies dat tafelresten krijgt groter is dan de herders, de Doggen en de Rottweilers. Dat soort dingen zou ingecalculeerd moeten worden bij een goed onderzoek, anders is het gewoon niet geldig.
Anne

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
als ik mijn opa en oma moet geloven dan waren hun honden vroeger gewoon een soort van vuilnisbakken. Brokken hebben ze echter nooit gegeven, dat vonden ze maar iets raars.
Maar op zondag stond er voor de honden altijd verse pens of ander vlees op het menu, dus echt raar vinden ze het principe van Kvv niet.
En mijn oma heeft ooit een poedeltje gehad die 16 jaar is geworden op gekookte kip of tartaar met rijst en groenteprutjes. Ik kan me dat hondje nog goed herinneren en volgens mij zag ie er inderdaad goed uit.
Maar op zondag stond er voor de honden altijd verse pens of ander vlees op het menu, dus echt raar vinden ze het principe van Kvv niet.
En mijn oma heeft ooit een poedeltje gehad die 16 jaar is geworden op gekookte kip of tartaar met rijst en groenteprutjes. Ik kan me dat hondje nog goed herinneren en volgens mij zag ie er inderdaad goed uit.

- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit hier over een beetje in twee strijd; ik geef Sam nu s morgens brok en s avonds KVV
Aan de ANDERE kant denk ik; veel van mijn eigen eten en drinken komt ook gewoon maar bij de Liddl en de Aldi vandaan waarom zou dat voor mijn hond niet goed genoeg zijn?!?!?!
Inderdaad hadden ze dat twintig jaar geleden nog niet dat weet ik ook wel maar toch....
Hier gaat dus met recht de stelling op; de dieren krijgen beter te eten als wij zelf
Aan de ANDERE kant denk ik; veel van mijn eigen eten en drinken komt ook gewoon maar bij de Liddl en de Aldi vandaan waarom zou dat voor mijn hond niet goed genoeg zijn?!?!?!
Inderdaad hadden ze dat twintig jaar geleden nog niet dat weet ik ook wel maar toch....
Hier gaat dus met recht de stelling op; de dieren krijgen beter te eten als wij zelf

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat het ook niet in het merkje zit, maar wat je geeft?Trici schreef:Ik zit hier over een beetje in twee strijd; ik geef Sam nu s morgens brok en s avonds KVV
Je eet zelf toch ook niet alleen maar chips van de Lidl als complete maaltijd? Je zoekt bij de Aldi de onderdelen voor je maaltijd uit die ervoor zorgen dat je een evenwichtige en volwaardige voeding binnen krijgt (tenminste, dat lijkt mij wel
En dat zou je voor je hond dan ook moeten doen.
Lees goed de inhoud van de brokken op de verpakking.
Hoeveel procent vlees zit erin? Waar bestaat het merendeel van de brokken uit? Tarwe, rijst of restproducten daarvan? Bietenpulp?
Op die manier kan je in ieder geval proberen om enigzins inzicht te krijgen wat je je hond voert. Je leest voor jezelf toch ook de verpakkingen?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
Golden Stanley
Denk je nou echt dat Lidl- en Aldibrokken zo perfect zijn voor je hond?Trici schreef:Ik zit hier over een beetje in twee strijd; ik geef Sam nu s morgens brok en s avonds KVV
Onze huisdieren zijn de vergaarbak van de humane afvalindustrie. In zo'n brok verdwijnen echt geen mooie lapjes vlees en knapperige peentjes en spercieboontjes.
- starfleet
- Erelid
Als je je hond kipfilet en kogelbiefstuk van de Aldi geeft denk ik wel dat hij goed voer krijgtTrici schreef:
Serieus jij koopt toch ook niet de rotzooi daar? Je koopt de dingen waarvan blijkt dat ze heel aardig smaken en veel goedkoper zijn dan de A merken. Als ik er kom, ga ik met een afgeladen kar de winkel uit, maar niet met de niet zo lekkere dingen. Ik koop er augurken en kogelbiefstuk, gehakt en ijsjes, nepliga's en kinderbueno's, dat kan je niet vergelijken met die meelbrokken die bij de Aldi staan.
Als je heel erg moet opletten op je geld dan kan ik me voorstellen dat je kiest voor die brokken-het is compleet voer- maar ik heb er een keer "miauw" gekocht voor de kat in een rare opwelling. Wat een troep, meelballen in vet Yuk . De kat rende ook heel hard gillend weg. De nepsheba vindt ze dan wel weer lekker, dus die koop ik er wel eens.
Anne
- starfleet
- Erelid
Ik ook, maar dan had ik er toch graag cijfertjes bij gezien om welke rassen/kruisingen/grootte het ging. Mijn idee is dat de grote honden over het algemeen de brokken krijgen en de kleintjes meer keukenrestjes e.d. Is ook logisch, je houdt genoeg over voor een kleintje, maar een flinke hond kan je er niet op voeden.Zoie schreef:
ik vind bijna drie jaar wel een heel opmerkelijk cijfer.
Als je dan nagaat dat veel kleine rassen van zichzelf al 14-15 jaar kunnen worden en de grotere de 12 meestal niet halen, is dat veschil van drie jaar helemaal niet zo opmerkelijk. Er worden erg vaak conclusies uit onderzoeken getrokken die met een beetje kritisch kijken helemaal niet zo getrokken mochten worden en dan een eigen leven gaan leiden, jaren lang.
Ik zeg niet dat het onderzoek helemaal flauwekul is, maar zoals gezegd om geldig te zijn moet je in ieder geval weten hoe het zit met de verdeling van de rassen/grootte.
Anne
- Roelfien
- Zeer actief
Toch nog even op reageren.Yv*nn schreef:Ik vind andere tijden andere inzichten.
Op zich lijkt het heel mooi relativerend wat je zegt.
En toch noem je als voorbeelden voornamelijk zaken die totaal niets met de voeding van een hond te maken hebben, namelijk blik en brood, wat dus voornamelijk uit tarwe of restanten daarvan bestaat. En je kan mij niet wijs maken dat over 20 jaar blijkt dat tarwe toch echt het beste voor je hond is. (Ik weet wel wat je bedoelt hoor, maar het zet mensen op het verkeerde been: zie je wel, blik en brood,daar kan een hond oud op worden.) Dus relativeren is goed, probeer ik zelf ook te doen en ik probeer ook zeker om er geen geloofsovertuiging van te maken, maar ik wil wel graag dat mensen weten dat er meer is dan blik en brood, en veel beter ook. Varieer met vlees. Want dat is wat de meeste honden niet binnen krijgen.
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga niet elk stukje waar ik op wil reageren quoten want dat kan ik niet
aantal mensen hebben mn punt geloof k nie helemaal begrepen dus pik er ff een paar stukjes uit; ten EERSTE wil k voorop stellen dat Sam absoluut GEEN aldi of liddle brokken krijgt; hij krijgt gewoon een premium brok waar ik DIK tevreden over ben maar t merendeel van t forum niet dus ga k t niet noemen en nee discussie uitgesloten
ten tweede krijgt hij KVV gewoon van Rodi smuldier of maar net wat k tegen kom....
ditzelfde geld voor de katten; ook DIE krijgen een premium brok met af en toe blikjes vlees van 65% vlees ...(niet te betalen die dingen die k geef, 1,69 € voor 2 mini blikjes maar okee, dan heb je ook wat
)
en ten DERDE was eigenlijk mijn hele punt; tuurlijk snap k dat goede voeding belangrijk is zowel voor mens als voor dier; k vraag me alleen wel eens af slaan we soms niet een beetje door naar de andere kant?!?!
En dat is niet alleen bij de dieren, k merk het als mens zijnde ook dat als het per ongeluk eens zo uitkomt vanwege drukte of zo en je hebt 2 avonden met je kids gewoon 'ongezond' gegeten, en k geef dan als voorbeeldje dat je bv de ene avond friet hebt gegeten en de andere avond pizza, dat mensen je aan zitten te kijken alsof je een van de grootste kindermishandelaars 'on earth' bent...
en zoals gezegd vind ik dit soms in de dierenwereld ook; VIND ik; en met nadruk op VIND...wil dus niet zo zeggen dat het ook zo is; ik lees wel eens een mensen, en dan met name in dit hoekje (kom daarom ook niet zo vaak hier, maar zocht wat op, en kwam zo in dit topic terecht) dat mensen je maar een 'dierebeul' vinden als je niet BARFT, alles lief en geweldig, als je wilt barfen en KUNT barfen alle respect daar voor, moet ieder voor zich weten maar k lees dus een aantal mensen waarvan t respect naar de niet barfende-personen stukken minder is als mijn respect naar de wel barfende personen toe
Zo, en val nu niet allemaal over me heen; vraag me gewoon alsjeblieft als iets niet helemaal duidelijk over komt misschien
aantal mensen hebben mn punt geloof k nie helemaal begrepen dus pik er ff een paar stukjes uit; ten EERSTE wil k voorop stellen dat Sam absoluut GEEN aldi of liddle brokken krijgt; hij krijgt gewoon een premium brok waar ik DIK tevreden over ben maar t merendeel van t forum niet dus ga k t niet noemen en nee discussie uitgesloten
ditzelfde geld voor de katten; ook DIE krijgen een premium brok met af en toe blikjes vlees van 65% vlees ...(niet te betalen die dingen die k geef, 1,69 € voor 2 mini blikjes maar okee, dan heb je ook wat
en ten DERDE was eigenlijk mijn hele punt; tuurlijk snap k dat goede voeding belangrijk is zowel voor mens als voor dier; k vraag me alleen wel eens af slaan we soms niet een beetje door naar de andere kant?!?!
En dat is niet alleen bij de dieren, k merk het als mens zijnde ook dat als het per ongeluk eens zo uitkomt vanwege drukte of zo en je hebt 2 avonden met je kids gewoon 'ongezond' gegeten, en k geef dan als voorbeeldje dat je bv de ene avond friet hebt gegeten en de andere avond pizza, dat mensen je aan zitten te kijken alsof je een van de grootste kindermishandelaars 'on earth' bent...
en zoals gezegd vind ik dit soms in de dierenwereld ook; VIND ik; en met nadruk op VIND...wil dus niet zo zeggen dat het ook zo is; ik lees wel eens een mensen, en dan met name in dit hoekje (kom daarom ook niet zo vaak hier, maar zocht wat op, en kwam zo in dit topic terecht) dat mensen je maar een 'dierebeul' vinden als je niet BARFT, alles lief en geweldig, als je wilt barfen en KUNT barfen alle respect daar voor, moet ieder voor zich weten maar k lees dus een aantal mensen waarvan t respect naar de niet barfende-personen stukken minder is als mijn respect naar de wel barfende personen toe
Zo, en val nu niet allemaal over me heen; vraag me gewoon alsjeblieft als iets niet helemaal duidelijk over komt misschien

- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
Oohw deze wil k nog wel even op reageren, nee dat denk ik dus niet; dat heb k ook nooit gezegdGolden Stanley schreef:Denk je nou echt dat Lidl- en Aldibrokken zo perfect zijn voor je hond?Trici schreef:Ik zit hier over een beetje in twee strijd; ik geef Sam nu s morgens brok en s avonds KVV
Hier gaat dus met recht de stelling op; de dieren krijgen beter te eten als wij zelf![]()

- starfleet
- Erelid
Het slaat wel eens wat door, dat ben ik met je eens. Maar ik zou dat niet doortrekken naar respect voor de desbetreffende persoon. Wat iemand voor voer voor de hond kiest heeft verder niets van doen met de waardereing voor deze persoon. Je keurt het voeren van bepaalde brokken af dan, maar toch niet de persoonTrici schreef: en zoals gezegd vind ik dit soms in de dierenwereld ook; VIND ik; en met nadruk op VIND...wil dus niet zo zeggen dat het ook zo is; ik lees wel eens een mensen, en dan met name in dit hoekje (kom daarom ook niet zo vaak hier, maar zocht wat op, en kwam zo in dit topic terecht) dat mensen je maar een 'dierebeul' vinden als je niet BARFT, alles lief en geweldig, als je wilt barfen en KUNT barfen alle respect daar voor, moet ieder voor zich weten maar k lees dus een aantal mensen waarvan t respect naar de niet barfende-personen stukken minder is als mijn respect naar de wel barfende personen toe![]()
Anne
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Tegenwoordig vind ik het eigenlijk wel meevallenstarfleet schreef:Het slaat wel eens wat door, dat ben ik met je eens. Maar ik zou dat niet doortrekken naar respect voor de desbetreffende persoon. Wat iemand voor voer voor de hond kiest heeft verder niets van doen met de waardereing voor deze persoon. Je keurt het voeren van bepaalde brokken af dan, maar toch niet de persoonTrici schreef: en zoals gezegd vind ik dit soms in de dierenwereld ook; VIND ik; en met nadruk op VIND...wil dus niet zo zeggen dat het ook zo is; ik lees wel eens een mensen, en dan met name in dit hoekje (kom daarom ook niet zo vaak hier, maar zocht wat op, en kwam zo in dit topic terecht) dat mensen je maar een 'dierebeul' vinden als je niet BARFT, alles lief en geweldig, als je wilt barfen en KUNT barfen alle respect daar voor, moet ieder voor zich weten maar k lees dus een aantal mensen waarvan t respect naar de niet barfende-personen stukken minder is als mijn respect naar de wel barfende personen toe![]()
Anne
Gr. Marijke

-
Golden Stanley
Dat is altijd weer zo'n goedkope uitspraak. Iedereen weet als geen ander hier dat ik brokken en blikvoer haat, niet om de persoon die ze voert, maar om wat er daadwerkelijk in verwerkt zit en we gewoon worden belazerd door de commercie die er omheen zit. Dat heeft niks met respect voor iemand te maken, maar met het feit dat de dingen zijn zoals ze zijn en ik weiger mijn kop daarvoor in het zand te steken. Fanatisch.....eng.......heb ik ook al vaker gehoord. Altijd makkelijk om de massa daarmee in te pakken.Trici schreef:en ten DERDE was eigenlijk mijn hele punt; tuurlijk snap k dat goede voeding belangrijk is zowel voor mens als voor dier; k vraag me alleen wel eens af slaan we soms niet een beetje door naar de andere kant?!?!
- Roelfien
- Zeer actief
Hoi Trici,
Mij maakt het niet uit wat je je hond en kat voert hoor.
Als je zelf maar weet wat je ze voert. Als jij weet dat een blikje kattenvoer zo goed als geen vlees bevat en voornamelijk uit jus, smaakstoffen en vulmiddel bestaat, en je maakt dan de bewuste keuze om ze het dan toch te voeren, dan is dat je goed recht.
Alleen zeg niet dat het goed voer is, dat is het namelijk niet.
Mijn honden barfen inderdaad, maar mijn katten niet hoor, die willen alleen maar brokjes en dus ook ik maak keuzes. Maar ik weet wel dat het niet optimaal is.
En ik vind het hier juist helemaal geen fanatieke toestand omtrent Barf en dergelijke. Ook brokkenvoerders hebben hier ruim baan, zeg maar.
Alleen is het wel goed om altijd met elkaar te blijven praten/discussieren over wat welke manier van voeren betekent voor je huisdier.
Mij maakt het niet uit wat je je hond en kat voert hoor.
Als je zelf maar weet wat je ze voert. Als jij weet dat een blikje kattenvoer zo goed als geen vlees bevat en voornamelijk uit jus, smaakstoffen en vulmiddel bestaat, en je maakt dan de bewuste keuze om ze het dan toch te voeren, dan is dat je goed recht.
Alleen zeg niet dat het goed voer is, dat is het namelijk niet.
Mijn honden barfen inderdaad, maar mijn katten niet hoor, die willen alleen maar brokjes en dus ook ik maak keuzes. Maar ik weet wel dat het niet optimaal is.
En ik vind het hier juist helemaal geen fanatieke toestand omtrent Barf en dergelijke. Ook brokkenvoerders hebben hier ruim baan, zeg maar.
Alleen is het wel goed om altijd met elkaar te blijven praten/discussieren over wat welke manier van voeren betekent voor je huisdier.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Hoi TriciTrici schreef: alles lief en geweldig, als je wilt barfen en KUNT barfen alle respect daar voor, moet ieder voor zich weten maar k lees dus een aantal mensen waarvan t respect naar de niet barfende-personen stukken minder is als mijn respect naar de wel barfende personen toe![]()
kijk, zonder discussie kom je niet waar je mee bezig bent..heel simpel
en ja, de discussie waren jaren geleden zelfs zo heftig dat de bijlen bijna door de beelschermen vlogen :N: maar goed al discuserend is er toch een weg gevonden om steeds meer hondeneigenaren kennis te laten maken met voeding voor onze huisdieren die zij HOREN te eten, waar hun lijf voor gemaakt is.
zoals een koe gras hoort te eten, horen onze honden gewoon rauw vlees met botten enz te eten.
Mensen die net het licht zien
maar beulen nee..zo zie ik en heel veel barfers het niet als je anders voert..
Voor jou ook, je schrijft al in deze topic..je gaat in discussie
dus nog even..wees welkom in rauwvoerwereld

-
@nnelies
Ohoh...Bij ons eten de honden dus wel gewoon met de pot mee
's Avonds krijgen ze "gewoon" bonzobrokken van de supermarkt en overdag alles wat over is. Van groenten tot biefstuk tot babi ketjap of nasi, echt alles!
Ik kook wel zoutloos maar ik ben echt van de oude stempel.(met m'n 24 jaar
)
De oudste is nu 14 en de jongste 3. Ik krijg van iedereen nog altijd de vraag hoe ik ze zo laat glanzen, maar ws door het vet wat in het eten zit.
Ze doen het prima dus ik laat het zo en bij een volgende hond doe ik het zekers zo weer.
's Avonds krijgen ze "gewoon" bonzobrokken van de supermarkt en overdag alles wat over is. Van groenten tot biefstuk tot babi ketjap of nasi, echt alles!
Ik kook wel zoutloos maar ik ben echt van de oude stempel.(met m'n 24 jaar
De oudste is nu 14 en de jongste 3. Ik krijg van iedereen nog altijd de vraag hoe ik ze zo laat glanzen, maar ws door het vet wat in het eten zit.
Ze doen het prima dus ik laat het zo en bij een volgende hond doe ik het zekers zo weer.