Rami schreef:donna schreef:Hoi Rami
Hier ook een hond met een kunst kruisband en arthrose in de knie.
Bij haar is de operatie 1 jaar en 2 maand geleden en volgens mij heeft ze er weinig last van.
De revalidatie periode vond ik erg lang en zwaar!
Donna heeft ook goudacupunctuur in haar knie maar dit heb ik laten doen omdat ze Juli vorig jaar naar Schultze ging voor goudacupunctuur in haar ellebogen en aangezien ze ook lichte arthrose in haar knie had heb ik de knie gelijk mee laten behandelen.
Voor de ellebogen heeft het zeker goed gedaan,voor de knie weet ik niet echt want dit was 5 maand na haar kruisband operatie(revalidatie van de knie kan wel tot een jaar duren).
Heel veel sterkte!
Bedankt voor je reactie en sterkte-wensen!
Wat toevallig om van iemand te horen die goudaccupunctuur heeft laten doen! De situatie van jouw hond (en kniebanden én artrose) is ook nog eens erg vergelijkbaar met die van onze hond.
Toen ik Schultze sprak wist ik nog niet zeker of de knie van Bill daadwerkelijk kapot was en hij heeft me aangeraden eerst naar de orthopeed te gaan. Hij zei iets over de combinatie van kruisbanden en goudaccupunctuur maar ik weet niet meer wat...
Die revalidatie zie ik trouwens wel tegen op (vooral ook voor de hond natuurlijk).
Gaat het met jouw hond goed? Vind je het de moeite waard? Klinkt misschien gek, maar Bill is ondanks zijn middelbare leeftijd (8 jaar) een actieve hond. Hij houdt van wandelen, zwemmen, struinen, spelen en dat gaat nu allemaal een heel stuk minder.
Ik hoop zo dat een normaal, leuk hondenleven er na de operatie/revalidatie weer helemaal in zal zitten...
Wat Schultze waarschijlijk bedoelt met een combinatie van kruisbanden en goudacupunctuur is dat hij de kruisband operatie ook doet en dan direct het goud inzet zodat de hond maar 1 keet onder narcose hoeft.
Dit is mij ook verteld toen ik mijn eerste afspraak afbelde bij hem...
We hadden al een afspraak voor goud in de ellebogen maar 2 week voor die afspraak springt Donna over een wildrooster,waar ze net niet helemaal overheen kwam, waardoor ze dus haar kruisband scheurde.
Ik ben toen hier naar een dierenarts gegaan en een afspraak gemaakt voor de operatie.
Toen ik Mevr Schultze aan de lijn had om te vertellen dat Donna eerst nog niet kwam voor de ellebogen omdat ze eerst een kruisband operatie moest ondergaan vertelde ze mij dat zij dat ook deden.
De revalidatie vond ik echt verschrikkelijk!
Misschien ook omdat het bij ons dubbel op ging...ivm haar hele slechte voorpoten.
Ik was als de dood dat ze ook de kruisband in haar andere achterpoot zou scheuren(iets wat vaak gebeurd bij honden door overbelasting van de nog gezonde poot).
3 maand geleden nog mankte ze met haar goede achterpoot en dacht ik dat het dan toch nog zover was...na een bezoekje aan de dierenarts bleek dit gelukkig niet zo te zijn!
Op zich gaat het weer vrij redelijk met mijn hond.De voorpoten zijn stukken beter geworden na de goudacupunctuur van de knie weet ik het dus niet(zie stukje hierboven).
De kruisband vervangen is zeker de moeite waard anders zal je hond zeker blijven manken!
Donna heeft 2 week met een gescheurde band gelopen maar dat ging echt bijzonder slecht.
Donna is nu bijna 7 en ze is een stuk minder actief dan voor haar operaties maar dit komt dus meer door haar voorpoten dan door haar knie!
Als het bij jouw hond alleen aan de knie ligt zou ik hem zo snel mogelijk laten opereren(hoe langer hij er mee door loopt hoe kapotter hij z'n knie kan draaien).Wat de goudacupunctuur betreft zou ik het achter de hand houden voor als de hond na een periode van revalidatie nog niet echt lekker loopt of als bij operatie blijkt dat er al veel arthrose in de knie zit.
Dagboekje van Donna na haar goudacupunctuur:
http://www.wolves-pack.nl/forum/viewtopic.php?t=116
Als je verder nog vragen hebt of als er iets niet duidelijk is dan hoor ik het graag
Groetjes Hilda