Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondenschoenen
Moderator: moderatorteam
hondenschoenen
ik ben op zoek naar hondenschoenen, wie heeft ervaring?
ik weet waar ik ze kan kopen, maar welk merk, uitvoering is erg slijtvast?
ik weet waar ik ze kan kopen, maar welk merk, uitvoering is erg slijtvast?
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Benthor had laatst een wond aan zijn voetkussentje en deze moest schoonblijven. Toen heb ik twee standaard schoentjes gekocht bij de dierenwinkel voor 12 euro per paar. Na een week zag ik toch wel slijtgaatjes. Het zijn neopreen schoentjes met een zacht kunststof zooltje.
Voor langere duur zijn deze dus niet geschikt.
Voor langere duur zijn deze dus niet geschikt.
Bedankt voor de tip, daarom ben ik in de dierenwinkel al weggegaan zonder iets te kopen. daar konden ze
a: geen verschillende schoenen laten zien.
b: wisten ze zelf niet hoe en of wat
c: waren de maten zeer beperkt
d: ik zoek dus schoenen waarbij de tenen extra verstevigd zijn of uit extra stevig materiaal bestaan, omdat Vrouwke met de tenen sleept.
Ze moet nog leren haar voeten goed op te tillen.
a: geen verschillende schoenen laten zien.
b: wisten ze zelf niet hoe en of wat
c: waren de maten zeer beperkt
d: ik zoek dus schoenen waarbij de tenen extra verstevigd zijn of uit extra stevig materiaal bestaan, omdat Vrouwke met de tenen sleept.
Ze moet nog leren haar voeten goed op te tillen.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
piep schreef:Het niveau van kennis lag daar erg hoog in die winkel, toen ik vroeg of ze hondenschoenen verkochten kwam ze met zo'n kauwschoen aan![]()

Waar ga je ze nu kopen dan?
Ik zag op www.natteneuzen.nl trouwens hele mooie schoenen. Het lijken wel sportschoenen voor honden. Maarja, dat zal ook niet de ideale schoen zijn voor Vrouwke.
- flatcoatjrt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox - Aantal honden: 1
Ik heb de "walker" van http://www.hondenshop.nlpiep schreef:Het niveau van kennis lag daar erg hoog in die winkel, toen ik vroeg of ze hondenschoenen verkochten kwam ze met zo'n kauwschoen aan![]()
Maatje XL voor mijn flatcoat, en S voor mijn jack russell.
Ik heb ze net van de week opgestuurd gekregen, Hannes mijn flatcoat, is hem aan het uitproberen ivm een snee in zijn voetzool.
Ik heb ze nog niet op een echte wandeling getest, maar op de korte uitlaat rondes blijven ze in elk geval goed op hun plek zitten.
Of ze echt tig wandelingen meegaan betwijfel ik (het zooltje is van een soort kunstleer en na een paar uitlaatrondjes wel al wat beschadigd) maar alvast langer als degene die ik had.
Eventueel moet het denk ik niet al te moeilijk zijn om onder het loop gedeelte een nieuw zooltje te plakken als de slijtage te erg wordt.
Verder lijken ze me voor buiten prima, stevig, watervast (niet waterdicht) maar om continu binnen te dragen lijken ze me een beetje zweterig.
Ik gebruik nu voor binnen een oud hondenschoentje, ooit eens gekocht in de dierenwinkel. maar bijna kapot gelopen. (als anti-kluif middel)
groetjes Mirjam
ik heb een pb gehad van iemand die hier ook leest en zij wist niet of ze de link mocht plaatsen.EstherK schreef:piep schreef:Het niveau van kennis lag daar erg hoog in die winkel, toen ik vroeg of ze hondenschoenen verkochten kwam ze met zo'n kauwschoen aan![]()
![]()
Waar ga je ze nu kopen dan?
Ik zag op www.natteneuzen.nl trouwens hele mooie schoenen. Het lijken wel sportschoenen voor honden. Maarja, dat zal ook niet de ideale schoen zijn voor Vrouwke.
zij verkoopt ook hondenschoenen en we gaan daar passen.
het is in velp, klein stukkie rijden.
nou bij Vrouwke gaat het dus vnl om de tenen, ze tipt nog de grond aan, sleept een beetje. ze moet nog leren de voeten op te tillen.flatcoatjrt schreef:Ik heb de "walker" van http://www.hondenshop.nlpiep schreef:Het niveau van kennis lag daar erg hoog in die winkel, toen ik vroeg of ze hondenschoenen verkochten kwam ze met zo'n kauwschoen aan![]()
Maatje XL voor mijn flatcoat, en S voor mijn jack russell.
Ik heb ze net van de week opgestuurd gekregen, Hannes mijn flatcoat, is hem aan het uitproberen ivm een snee in zijn voetzool.
Ik heb ze nog niet op een echte wandeling getest, maar op de korte uitlaat rondes blijven ze in elk geval goed op hun plek zitten.
Of ze echt tig wandelingen meegaan betwijfel ik (het zooltje is van een soort kunstleer en na een paar uitlaatrondjes wel al wat beschadigd) maar alvast langer als degene die ik had.
Eventueel moet het denk ik niet al te moeilijk zijn om onder het loop gedeelte een nieuw zooltje te plakken als de slijtage te erg wordt.
Verder lijken ze me voor buiten prima, stevig, watervast (niet waterdicht) maar om continu binnen te dragen lijken ze me een beetje zweterig.
Ik gebruik nu voor binnen een oud hondenschoentje, ooit eens gekocht in de dierenwinkel. maar bijna kapot gelopen. (als anti-kluif middel)
groetjes Mirjam
nu heeft ze twee kleine kapotte plekjes op haar voeten.
en dat wil ik dus voorkomen, ze hangt nu niet meer in de hangers met haar benen, wel op langere afstanden, maar voor het korte rondje kan ze zo dus oefenen met lopen en spieren ontwikkelen.
ze loopt momenteel toch minder, ze heeft een doorgebroken ontstoken anaalklier, dat is echt een flink gat. en daar zit net weer het broekje onder van de stoel.
ze geeft niet echt pijn aan, maar toch.....
-
- Vaste gebruiker
Hier heb je ook nog schoenen, ik heb er geen ervaring mee.
http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... roepID=544
Ik heb nu een hondenschoentje bij de dierenwinkel vandaan (het "vlies" tussen haar tenen is gescheurd) om haar poot te beschermen. Om het kwartier moet ik hem weer goed doen........
http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... roepID=544
Ik heb nu een hondenschoentje bij de dierenwinkel vandaan (het "vlies" tussen haar tenen is gescheurd) om haar poot te beschermen. Om het kwartier moet ik hem weer goed doen........
Mijn linker toest naast de X werkt niet.