Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijnzwanger???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

cobij
Vaste gebruiker

Schijnzwanger???

Ongelezen bericht door cobij »

Vanmorgen werd onze franse bulldog van bijna 8 maanden voor het eerst loops. En aangezien dit ons eerste teefje is heb ik het hele forum even doorgespit over loopsheid, ben inmiddels al een stuk wijzer maar zie heel vaak schijnzwangerschap voorkomen, gebeurt dit echt zo vaak? waar herken je dit precies aan en kan dat ook al bij een jonge hond als die van ons?
Zit ze net lekker in de cursus mag ze meteen drie weken niet komen. jammer, iemand hier ook nog ervaring mee hoe ze het na drie weken weer oppikken op cursus?
Alvast bedankt
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Belle had volgens mij een lichte schijnzwangerschap. Haar tepels waren vrij opgezwollen en ze was wat kroeleriger. Maar dat is eigenlijk alles wat ik aan haar merkte.

Ik heb geen ervaring met het onderbreken van de cursus vanwege loopsheid, gelukkig werd ze ruim voor de start van de nieuwe cursus loops. Het is bij ons op de training zo dat als de hond loops is, de eigenaar wel aanwezig dient te zijn bij de training.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Mijn vorige hond werd vlak na de loopsheids schijnzwanger en bij haar uitte dit zich het hebben van een "kind" (piepbeestje). Dit werd verzorgd, mocht niet alleen gelaten worden en lag er bij te joelen ........
Dit "kind" hebben we toen weggelegd en het gekke was dat na een aantal jaren ik dit "kind" weer vond, bij haar speelgoed gooide en zij ineens hetzelfde gedrag ging vertonen als tijdens de schijnzwangerschap. Hele aria's werden er "gezongen" :roll:
Het "verloren kind" was weer thuis :smile: :smile:
Sommige honden krijgen opgezette tepels en hebben melkafscheiding.
Bij mijn hond werd het zo heftig dat het uiteindelijk met medicatie behandeld is.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mijn teefje heeft bij schijnzwangerschap de achterste tepels opgezwollen en geeft melk uit deze 2 tepels...
Voor ze een nestje gehad had kreeg ze hiertegen Lactafal van de DA, nu na het nestje heeft ze er veel minder last van en is het insmeren van de tepels met kampferspiritus voldoende.

En ik heb geen ervaring met niet mogen trainen, hier moeten loopse teven ook gewoon trainen... anders zou ik er ook niet gaan trainen overigens want ik vind het een idiote regel bij sommige verenigingen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cobij
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door cobij »

Het is bij ons op de training zo dat als de hond loops is, de eigenaar wel aanwezig dient te zijn bij de training.
Hier ook, het is alleen jammer want het ging net iets beter op de cursus en nu is ze misschien weer terug bij af!
Thuis doet ze de trainingen trouwens perfect, daar gaat het ons ook om.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”