Iemand die daar ervaring mee heeft?
Jack kreeg dus een bult op zijn geopereerde polsgewricht, ging ook rotter lopen. Ik heb de pijnstilling verhoogd en ben naar de da gegaan (met een week vertraging omdat ik persé *mijn* da wilde, maar goed, da's weer een andere verhaal.
Da zei nieuw littekenweefsel, soort van onderhuids wild vlees dus. Weghalen heeft weinig nut omdat het waarschijnlijk terugkomt (bovendien laat ik Jack niet meer opereren aan die poot). Advies was voorlopig meer pijnstilling (kreeg hij al), glucosamine (kreeg hij al), en omega 3 (kreeg hij nog niet, nu wel). Na twee maanden moest ik kijken of de pijnstilling minder kon, omdat hij nu echt op de grens zit van wat te doen is voor zijn nieren &co.
Ik moet zeggen dat ik het een beetje als het begin van het einde zag, hij wilde ook alleen nog maar de korte rondjes lopen, en ik moest om de haverklap zijn poot masseren omdat hij hinkte, en dan kon hij weer effe verder. Maar sinds een dag of wat huppelt hij 's ochtends weer vrolijk richting park, loopt te rennen en te dollen en hij heeft al bijna een week lang helemaal niet meer gehinkt.
Het gaat dus naar omstandigheden hartstikke goed. Ik heb wel de lange wandeling helemaal aangepast, we lopen naar het renveldje/zandbak waar hij kan spelen en af en toe effe kan gaan liggen, en na een uurtje is het mooi geweest. Ik las ergens dat nieuw littekenweefsel zachter werd na verloop van tijd, misschien heeft hij er daarom minder last van?
En ik zit te dubben of ik niet nu al moet proberen de pijnstilling te verminderen. Hij zit nu op 150 mg rimadyl, misschien eens kijken hoe hij het doet met 125 mg?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw littekenweefsel
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nieuw littekenweefsel
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Addy
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Da's dan waarschijnlijk iets vergelijkbaars, en ja, masseren helpt. Ik sta het regelmatig op straat te doen, vervolgens een frolicje en dan loopt hij weer goed.Addy schreef:Ik masseer Pippie regelmatig en sinds ik dat doe heeft ze ook veel minder pijn, pip heeft woekeringen rondom de stomp.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Addy
Misschien moet je zijn poot ook masseren in rust, dus als hij lekker ligt, dan hou je het allemaal wat soepeler.Hanneke2 schreef:Da's dan waarschijnlijk iets vergelijkbaars, en ja, masseren helpt. Ik sta het regelmatig op straat te doen, vervolgens een frolicje en dan loopt hij weer goed.Addy schreef:Ik masseer Pippie regelmatig en sinds ik dat doe heeft ze ook veel minder pijn, pip heeft woekeringen rondom de stomp.
Verder zou ik inderdaad iets minder pijnmedicatie proberen, je kan altijd weer ophogen als blijkt dat hij toch te weinig krijgt