flatcoat schreef:Gisteren ben ik voor het eerst met Ljennah naar de puppy-cursus geweest en als "bewijs" dat zij haar entingen gehad had moest ik het entingsboekje meenemen. Bij controle werd tot mijn stomme verbazing gezegd dat de kennelhoest-enting ontbrak

Ik heb Beauty nooit laten enten voor kennelhoest en toen ik dat zei werd mij gezegd dat het "verplicht" was voor de training en of ik wel wist hoe link kennelhoest was, ze konden wel longontsteking krijgen .........
Thuisgekomen eens even de voorwaarden van de hondenschool doorgelezen en daar stond dus dat het
geadviseerd werd .... is toch iets anders dan verplicht, lijkt mij.
Ik heb zoiets van waarom zou ik haar laten enten tegen kennelhoest terwijl de enting niet eens "afdoende" is en kennelhoest in principe een "gewone verkoudheid" is??
Wat is jullie ervaring en mening hierover??
Hoi
Ik heb gehoord wat ze tegen je zei bij de puppy cursus.
Wij waren er ook met onze kruising labrador-ridgeback. ( zwart)
Ook ik stond wel raar te kijken wat inderdaad staat in het regelement dat het geadviseerd word. Dit is inderdaad iets anders dan verplicht.
Onze reggie heb ik er wel tegen laten inenten omdat de vorige hond van mijn man is overleden aan kennelhoest. Maar dat was meer omdat het hem gerust stelde. De DA zei ook dat het wel te adviseren is maar niet noodzakelijk.
Dus inderdaad vreemd dat Janny zich zo gedroeg. Echt vriendelijk kwam het ook niet over.
Anders moet je er de volgende keer er gewoon nog eens over hebben, en vragen waarom zei zegt dat het wel verplicht is terwijl dit nergens in het regelement staat.
Hoe is het verder met Ljenna? Lekker uitgerust van de training inmiddels?:)
Tot volgende week he