Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy-cursus ..... kennelhoestenting???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Puppy-cursus ..... kennelhoestenting???

Ongelezen bericht door flatcoat »

Gisteren ben ik voor het eerst met Ljennah naar de puppy-cursus geweest en als "bewijs" dat zij haar entingen gehad had moest ik het entingsboekje meenemen. Bij controle werd tot mijn stomme verbazing gezegd dat de kennelhoest-enting ontbrak :denken: Ik heb Beauty nooit laten enten voor kennelhoest en toen ik dat zei werd mij gezegd dat het "verplicht" was voor de training en of ik wel wist hoe link kennelhoest was, ze konden wel longontsteking krijgen ......... :blah: :blah:
Thuisgekomen eens even de voorwaarden van de hondenschool doorgelezen en daar stond dus dat het geadviseerd werd .... is toch iets anders dan verplicht, lijkt mij.
Ik heb zoiets van waarom zou ik haar laten enten tegen kennelhoest terwijl de enting niet eens "afdoende" is en kennelhoest in principe een "gewone verkoudheid" is??

Wat is jullie ervaring en mening hierover??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Re: Puppy-cursus ..... kennelhoestenting???

Ongelezen bericht door Gollum »

flatcoat schreef:Gisteren ben ik voor het eerst met Ljennah naar de puppy-cursus geweest en als "bewijs" dat zij haar entingen gehad had moest ik het entingsboekje meenemen. Bij controle werd tot mijn stomme verbazing gezegd dat de kennelhoest-enting ontbrak :denken: Ik heb Beauty nooit laten enten voor kennelhoest en toen ik dat zei werd mij gezegd dat het "verplicht" was voor de training en of ik wel wist hoe link kennelhoest was, ze konden wel longontsteking krijgen ......... :blah: :blah:
Thuisgekomen eens even de voorwaarden van de hondenschool doorgelezen en daar stond dus dat het geadviseerd werd .... is toch iets anders dan verplicht, lijkt mij.
Ik heb zoiets van waarom zou ik haar laten enten tegen kennelhoest terwijl de enting niet eens "afdoende" is en kennelhoest in principe een "gewone verkoudheid" is??

Adviseren is iets anders als verplichten lijkt mij :denken:
Gollum is wel geënt tegen kennelhoest maar dat was voor ik mij verdiept had in alle entingen, ik had eerst zoiets van kennelhoest? :N:
Gol kreeg helaas toch kennelhoest en een ab kuur in dr mik geschoven, wederom voordat ik het natuurlijke middeltje daarvoor gelezen had.. En voordat ik wist dat het een verkoudheid is.. Ik loop dus een beetje achter de feiten aan (tis mn eerste hondje), als ik nog n keer kon kiezen zou ik haar daar ook niet tegen laten enten..
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

flatcoat schreef:Gisteren ben ik voor het eerst met Ljennah naar de puppy-cursus geweest en als "bewijs" dat zij haar entingen gehad had moest ik het entingsboekje meenemen. Bij controle werd tot mijn stomme verbazing gezegd dat de kennelhoest-enting ontbrak :denken: Ik heb Beauty nooit laten enten voor kennelhoest en toen ik dat zei werd mij gezegd dat het "verplicht" was voor de training en of ik wel wist hoe link kennelhoest was, ze konden wel longontsteking krijgen ......... :blah: :blah:

die cursusjuf doet er goed aan 'ns de regeltjes van het clubje waar ze bij mag werken nauwgezet door te lezen.
bovendien sluit een kennelhoestenting het krijgen van kennelhoest niet uit. het is net zoals een griepvaccin bij mensen.

dus. niet enten en 'ns kijken of ze je nog willen hebben daar en, nog belangrijker, of jij daar nog wel met je hond wilt trainen.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Algemene voorwaarden onder de neus van diegene schuiven en uitleggen dat verplichten iets geheel anders is dan adviseren...
En doe er maar meteen een lezinkje achteraan over kennelhoest en vaccinatie... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
reggie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door reggie »

Hoi

Ik heb gehoord wat ze tegen je zei bij de puppy cursus.
Wij waren er ook met onze kruising labrador-ridgeback. ( zwart)
Ook ik stond wel raar te kijken wat inderdaad staat in het regelement dat het geadviseerd word. Dit is inderdaad iets anders dan verplicht.
Onze reggie heb ik er wel tegen laten inenten omdat de vorige hond van mijn man is overleden aan kennelhoest. Maar dat was meer omdat het hem gerust stelde. De DA zei ook dat het wel te adviseren is maar niet noodzakelijk.

Dus inderdaad vreemd dat Janny zich zo gedroeg. Echt vriendelijk kwam het ook niet over. :neenee:

Anders moet je er de volgende keer er gewoon nog eens over hebben, en vragen waarom zei zegt dat het wel verplicht is terwijl dit nergens in het regelement staat.

Hoe is het verder met Ljenna? Lekker uitgerust van de training inmiddels?:)

Tot volgende week he :cheer:
Afbeelding
Nec temere, nec timide
flatcoat
Zeer actief

reggie schreef:
flatcoat schreef: Wat is jullie ervaring en mening hierover??

Anders moet je er de volgende keer er gewoon nog eens over hebben, en vragen waarom zei zegt dat het wel verplicht is terwijl dit nergens in het regelement staat.

Hoe is het verder met Ljenna? Lekker uitgerust van de training inmiddels?:)

Tot volgende week he :cheer:
Wat is de wereld ineens klein :wink: Ik ben nog steeds niet overtuigd van de noodzaak hiervan en zal er zeker de volgende les nog eens over beginnen.
En vanuit sociaal oogpunt zou het een ander verhaal zijn, maar als je hond ziek is - kennelhoest, virus of wat dan ook - mag ik aannemen dat je een keer de training overslaat.

Ljennah was gisteren best moe en derest van de dag relatief rustig :cheer:
En Reggie .... ook de noodzaak gezien van "even rusten" :wink:
Afbeelding
reggie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door reggie »

Hoi,

Ja de wereld is dan zeker klein he :wink:

nou reggie en rust nemen... op dat moment heeft hij bananen in zijn oren en verplichte rust vind hij in het begin helemaal niks maar na een paar minuten ligt hij al lekker te slapen. Hebben wij ook even rust:)

Ik ben wel benieuwd wat jenny te zeggen heeft zaterdag over die kennelhoest enting... wellicht moet je het regelement even uitprinten :idea: .
Misschien moet ze een beetje bijgespijkerd worden :smile:
Afbeelding
Nec temere, nec timide
flatcoat
Zeer actief

Ik heb even contact gehad met de d.a. en vanuit het oogpunt dat ze nu op een plek komt (trainingsveld) met veel honden laat ik haar uit voorzorg maar enten (alhoewel je toch geen zekerheid hebt met de kennelhoest-enting).
Zal zaterdag keurig het entingsboekje weer meenemen en toch even attenderen op het feit dat het geadviseerd wordt en niet dat het verplicht is.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

flatcoat schreef:Ik heb even contact gehad met de d.a. en vanuit het oogpunt dat ze nu op een plek komt (trainingsveld) met veel honden laat ik haar uit voorzorg maar enten (alhoewel je toch geen zekerheid hebt met de kennelhoest-enting).
mijn honden bijten allemaal op de mouw waar alle honden van de vereniging op bijten, dus ze lopen in principe veel meer risico dan jouw hond op kennelhoest. Mijn honden zijn niet geent en hebben het nog nooit gehad. 1 van mijn honden heeft het gehad en dat is nu net m'n huishond die niet met andere honden op de club in contact komt :19:
Het is een vieze nare enting... ik zou het niet doen... er zijn zoveel varianten op kennelhoest dat je nooit voor alle varianten geent bent.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind het niet nodig om een stevige gezonde pup tegen kennelhoest te laten enten, niet als ze niet naar een pension gaan o.i.d. De infectiedruk is echt niet zo hoog op een hondenschool en als ze het al krijgen is het niet zo maar dodelijk, ook is het geen sluipende infectie, je hebt het zo door.
Ik doe het dus niet als het niet persé moet. Ik vind het wel genoeg met de entingen zo, veel honden zijn er toch knap ziek van.

Anne
flatcoat
Zeer actief

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het in wezen ook flauwekul vindt, maar ja ...... ergens ben ik bang dat als ze straks eventueel kennelhoest krijgt en er wel behoorlijk ziek van wordt ik mezelf ga verwijten dat ik haar niet heb laten enten, terwijl ik weet dat ik geen 100% zekerheid heb. :U:
Mijn vorige hond heeft toendertijd wel kennelhoest gehad, niet als pup overigens en dat is toen "behandeld" met hoestdrank en a.b.
Ook zij had die enting niet gehad en heb daar toen ook gewoon nooit aan gedacht om dat te laten doen omdat het "maar" een gewone verkoudheid was.
Dus ja .......... 't blijft wikken en wegen :U:
Afbeelding
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Flip heeft die enting dit jaar wel gehad, maar dat was puur omdat hij erg ziek is geweest en kennelhoest er niet bij kon hebben.

Ik wist niet dat honden dan alsnog kennelhoest kunnen krijgen, maar het risico is wel verminderd dan neem ik aan?

Als het te vergelijken is met de griep enting voor mensen, mijn moeder is vatbaar voor longontsteking, maar als ze de griepspuit heeft gehad blijft het vaak bij een flinke griep.

Is dat dan ook zo met de kennelhoest enting, of geldt daar; het sluit de ene vorm van k.h. wel uit, maar de hond kan een andere vorm "in alle hevigheid" gewoon krijgen?

Flip heeft de neus enting gehad, vond hij prima en hij is er niet beroerd of wat van geweest, maar als hij volgend jaar net zo goed in orde is als op dit moment laat ik die enting achterwege.
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Flip schreef:Flip heeft die enting dit jaar wel gehad, maar dat was puur omdat hij erg ziek is geweest en kennelhoest er niet bij kon hebben.

Ik wist niet dat honden dan alsnog kennelhoest kunnen krijgen, maar het risico is wel verminderd dan neem ik aan?

Als het te vergelijken is met de griep enting voor mensen, mijn moeder is vatbaar voor longontsteking, maar als ze de griepspuit heeft gehad blijft het vaak bij een flinke griep.

Is dat dan ook zo met de kennelhoest enting, of geldt daar; het sluit de ene vorm van k.h. wel uit, maar de hond kan een andere vorm "in alle hevigheid" gewoon krijgen?

Flip heeft de neus enting gehad, vond hij prima en hij is er niet beroerd of wat van geweest, maar als hij volgend jaar net zo goed in orde is als op dit moment laat ik die enting achterwege.
Er zijn diverse variaties dus als hij die krijgt en hij is geent voor een andere krijgt hij het alsnog, vaak wel iets minder maar zo dramatisch is een kennelhoest ook niet als je er zelf meteen iets aan doet...(hoestdrankje)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”