Eastmoor schreef:Mijn honden zwemmen graag en kunnen best wel in contact komen met de daar levende ratten en uitwerpselen daarvan dus Weill blijft sowieso jaarlijks hier

Volgens mij is er hier ook nog niet zo lang geleden een hond aan de ziekte van Weill overleden dus nog nuttig om te enten zeg maar.
Met die pups bedoelde ik dat de infectiedruk dus hoger wordt door die hondjes die hierheen komen en dan loop je weer risico op uitbraak....Parvo was hier volgens mij vorig jaar nog bij een grote fokker....die ent nu ook weer keurig al zijn honden. De volwassen honden gaat wel goed maar krijg je dan pups dan is het mis.....
Ik stel me de infectiedruk als volgt voor...het hangt als een deken boven het land en als de bescherming op een bepaalde plaats minder wordt dan zakt de deken.....komt er dan een hond die niet beschermd is dan heeft die een probleem en zijn er in de omgeving dan meerdere ongeente honden dan wordt het bal..... Jullie hebben het over bescherming van drie jaar maar er zijn hier gewoon nog mensen die niet enten omdat ze het onzin vinden.... (ik weet het achter Zwolle is de wereld dichtgeplakt met krantenpapier

)
en daardoor kan de infectiedruk dus snel verhoogd worden....Als iedereen keurig ent ....nu dus bepaalde onderdelen om de drie jaar dan is dat prima en gaat het goed maar wat als dat niet gebeurt????? Dan gaat de infectiedruk dus omhoog en dan??? Zijn onze honden dan goed beschermd of gaan ze dan weer andere adviezen geven?
Groetjes Angela
Er zijn wel meer mensen die niet enten of niet KUNNEN enten omdat hun hond daar niet tegen kan...

die mensen zijn er altijd al geweest hebben we er ooit last van gehad? Ikke niet hoor
Mijn honden hebben nooit de complete coctail elk jaar gehad, het ene jaar compleet het andere jaar maar 3 onderdelen.
Dan zou het toch ook al bal moeten zijn als ik jouw tekst bekijk?
Een pup moet Parvo geent worden dat zegt ook niemand hier dat het niet zo is... maar de volwassen hond hoeft dit dus niet meer elk jaar aangezien het in z'n lichaam blijft zitten voor 3 jaar...
Dus hij is net zo beschermd voor 3 jaar als jouw hond die elk jaar geent wordt... dan is de situatie van die deken van jou toch totaal niet van toepassing want dan zou het dus nu ook al het geval moeten zijn wat jij beschrijft of zie ik het nou verkeerd?
Als er dan al honden ziek worden zijn het de honden van de niet-geente mensen aangezien die nog nooit een bescherming gehad hebben.

Die van jou en die van mij zijn gewoon beschermd.
Ja Weil ent ik ook elk jaar aangezien mijn honden ook dagelijks zwemmen... maar Weil staat ook niet in het rijtje van de entingen die 3 jaar geldig zijn. Mijn hond is er gisteren dus ook voor geent, maar niet voor Parvo omdat hij dit vorig jaar al heeft gehad als pup.