Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Koud of warm?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Koud of warm?

Ongelezen bericht door Caro. »

Een ontzettend stomme vraag misschien, maar ik ben zo'n muts dat ik er were niet uitkom wat ik nu beter kan doen:

Beide honden krijgen 's ochtends ook te eten. Aangezien Puchu echt scheurt van de honger, krijgt hij het al snel na het wakker worden.
Het diepvriesvlees ontdooi ik in de koelkast, maar hierdoor is dit 's ochtends dus nog hartstikke koud. Op een leeg maagje dat koude eten? :19:
Maar ontdooi ik het door de nacht heen buiten de koelkast, dan is het echt 'warmig' rauw vlees.... ook weer niet te best voor rauw vlees natuurlijk.

Wat zal ik nu toch doen? Warm of toch beter koud geven? :denken:

(ja, ik weet het ..... je kan er maar mee zitten :mrgreen: maar ik kom er dus echt niet uit wat nu beter is :19: ). Ik geef het nu dus 'warm'.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik heb Carnibest en als ik die rol net uit de vriezer gehaald heb laat ik het in de schuur ontdooien. Na het eten geven gooi ik het resterende in de koelkast en dat haal ik er een uurtje voor het eten geven uit.
Of het beter is ..weet ik niet. Mij lijkt zelf die 'kouwe mik' niks om in je buik te krijgen. :mrgreen:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Als het heel koud is kun je er een heel klein beetje gekookt water over doen.

Zelf haal ik de Carnibest 'savonds om een uur of tien uit de vriezer en dat krijgen ze dan de volgende dag om ongeveer 13.00. Dat laat ik dus al die tijd uit de koelkast. (ik laat het ontdooien in een tupperwarebak op het aanrecht). Dus dan is het op goede temperatuur. Ze zijn er nog nooit ziek van geweest ofzo, gaat prima.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Soms vergeet ik het wel eens in de koelkast te doen, dus komt het erop neer dat Bowie een dag later zelfs nog het vlees krijgt. Wat 24 uur geen koelkast heeft gezien. Ik laat het ontdooien in een emmer, in de schuur.

Smullen dat ze doet joh! :mrgreen:

Als ik heel eerlijk ben, neem ik het niet heel erg nauw met het koudzetten en hoelang nog wel of niet te gebruiken :N:
Laatst gewijzigd door Tamara. op 14 apr 2007 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hier krijgen ze het meestal net iets te warm ontdooit op de aanrecht.
Maar soms ooknet iets te koud ontdooit uit de koelkast.
Tot zover mijn zinloze bijdrage. :smile:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Ik ga gevoelsmatig eerder voor "warm" dan voor te koud, kan het niet echt onderbouwen maar zo`n ijskoude hap in de maag lijkt mij niks.
Bovendien geeft het veel minder reuk af, en hoe harder het ruikt/stinkt hoe lekkerder ze het vinden toch, dus ik houd het op "warm".
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Nou hij is hier wel wat gewend hoor! :mrgreen: :N:

(warm dus :roll: )
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Caroline,

Ik denk dat vlees voor een hond niet snel 'te warm' is, hoor. Ik leg de Carnibest ook de middag er voor uit de diepvries, dus dan ligt het ook ruim 17 uur buiten de koelkast.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Warm :mrgreen:
Hoe meer luchtjes hoe beter,vinden ze volgens mij.En trouwens.......zijn maag/darmstelsel wordt er ook wat sterker van denk ik als het vlees "net aan" is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
wolfwoman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolfwoman »

's Avonds voor ik naar bed ga haal ik het uit de vriezer,
laat het snachts op het aanrecht ondooien,
zet het 's morgens in de koelkast,
en geef het om 18.00 uur met gekkokt water overgoten :wink:
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

wolfdog schreef: en geef het om 18.00 uur met gekkokt water overgoten :wink:
Waarom dat dan ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb wel 'ns van 'n dierenarts gehoort dat als het gewoon 'koelkast '
temperatuur ' is, maar wel goed ontdooit, dat het prima is voor de hond. Waarschijnlijk zal de hond het warmer lekkerder vinden, maar het is niet schadelijk.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

bij mij eten ze het ook half bevroren en ze hebben er alle 3 geen last van :wink: het staat altijd de hele nacht buiten de koelkast en soms is het gewoon nog niet ondooit :19: en soms is het zo warm en meurt het vreselijk en dan is er ook niks aan de hand :wink: ook krijgen ze het gewoon koud uit de koelkast en daar hebben ze ook geen last van :ok: wat dat betreft vondt ik brokken makkelijker maar die komen er niet meer :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ik laat het ook altijd buiten de koelkast ontdooien, en hier krijgen ze het dus ook "warm"
Gisteren was de penslap nog half bevroren, toen heb ik 'm bewust in de zon laten ontdooien.
Lekkere geur, en een half hysterische Rottweiler heb ik dan :mrgreen:
Gerda16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerda16 »

Ik laat het ook buiten de koelkast ontdooien, en geef het warm.

Wanneer ik vlees over heb doe ik het in een afsluitbaar bakje, en laat het rustig in de schuur staan tot de volgende dag.

Die van mij eet niks wat koud is :roll: . Ijs uit de kong laat e niet o lang liggen tot het ontdooid is, en er uit loopt :mrgreen:
Mijn linker toest naast de X werkt niet.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Oké, bedankt :ok:
Ik hoor alweer dat ik er veel te mutserig mee omga :mrgreen: Bij het eten overdag en 's avonds kan ik het een uur van te voren uit de koelkast halen zodat het net lekker op kamertemperatuur is, maar 's ochtends gaat dat niet.

Maar het maakt dus geen bal uit :mrgreen: Gewoon buiten de koelkast laten ontdooien en 'warm' geven kan dus helemaal geen kwaad.
Mooi :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

astrid schreef:Gisteren was de penslap nog half bevroren, toen heb ik 'm bewust in de zon laten ontdooien.
Heb ik ook een keer gedaan. En vergeten dat ik hem buiten had laten ontdooien... Kwam er pas achter toen de katten en de vliegen de lap ontdekt hadden... Heb die lap overigens niet meer aan de honden durven geven, misschien dat het geen kwaad kon, maar de lap zag er niet meer echt uit als een penslap dus ik dacht laat maar. Maar buiten laten ontdooien; dat doe ik dus niet meer.

Hier haal ik 's avonds een rol carnibest uit de vriezer en die laat ik ontdooien of in de woonkamer of in de keuken (in de winter dus in de woonkamer, want in de keuken brandt geen verwarming en die is dan bijna zo koud als buiten 's nachts) en meestal is er dan voldoende ontdooit om de honden eten te geven.

De rest gaat in de koelkast en dat haal ik er een half uur tot een uur van te voren uit voor ik het geef. Maar ik heb ook wel direct uit de koelkast gegeven en heb ook wel eens een rol bijna 24 uur buiten de koelkast gehad en dat ging er allemaal ook met smaak in en zonder problemen.
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Gerda16 schreef:Die van mij eet niks wat koud is :roll: . Ijs uit de kong laat e niet o lang liggen tot het ontdooid is, en er uit loopt :mrgreen:
Misschien heeft dat niets te maken met kou, maar alles met slimmigheid :mrgreen: .
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik voer ook direct na het wakker worden en stop het vlees een paar seconde in de magnetron.Dat doe ik al een paar jaar zo en dat gaat prima.Dat gedoe met in warmwater leggen enzo daar heb ik 's ochtends met mijn slaaphoofd geen zin in.
Chub

Ongelezen bericht door Chub »

Ik haal de kvv 'savonds uit de vriezer en leg het dan in de koelkast.'Smorgens leg ik de plak op zijn bordje en dat bordje zet ik dan even 5 minuten op een kom kokend water.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:Ik voer ook direct na het wakker worden en stop het vlees een paar seconde in de magnetron.Dat doe ik al een paar jaar zo en dat gaat prima.Dat gedoe met in warmwater leggen enzo daar heb ik 's ochtends met mijn slaaphoofd geen zin in.
Ik had ergens gelezen/gehoord (?) dat je dat vlees niet in de magnetron mag ontdooien ivm vitamineverlies ofzo? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Stang schreef:
Mauyak schreef:Ik voer ook direct na het wakker worden en stop het vlees een paar seconde in de magnetron.Dat doe ik al een paar jaar zo en dat gaat prima.Dat gedoe met in warmwater leggen enzo daar heb ik 's ochtends met mijn slaaphoofd geen zin in.
Ik had ergens gelezen/gehoord (?) dat je dat vlees niet in de magnetron mag ontdooien ivm vitamineverlies ofzo? :denken:
Ik ontdooi het niet hoor,ik zet hem op de lauwtemperatuur en dan zo'n 10 seconde,dan is net de kou er van af.Ik denk dat die 10 sec.in de magnetron niet slechter is dan de hele prak in warmwater te leggen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik leg het op het aanrecht in een emmer om te ontdooien.
Als het nog te koud is gooi ik er altijd warm water doorheen, maak ik een soort sloeber zeg maar. Zijn ze gek op. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gerda16
Vaste gebruiker

Riboet schreef:
Gerda16 schreef:Die van mij eet niks wat koud is :roll: . Ijs uit de kong laat e niet o lang liggen tot het ontdooid is, en er uit loopt :mrgreen:
Misschien heeft dat niets te maken met kou, maar alles met slimmigheid :mrgreen: .
Kan ook soms is e liever lui dan moe :mrgreen:
Gerda16
Vaste gebruiker

Riboet schreef:
astrid schreef:Gisteren was de penslap nog half bevroren, toen heb ik 'm bewust in de zon laten ontdooien.
Heb ik ook een keer gedaan. En vergeten dat ik hem buiten had laten ontdooien... Kwam er pas achter toen de katten en de vliegen de lap ontdekt hadden... Heb die lap overigens niet meer aan de honden durven geven, misschien dat het geen kwaad kon, maar de lap zag er niet meer echt uit als een penslap dus ik dacht laat maar. Maar buiten laten ontdooien; dat doe ik dus niet meer.
Wanneer je een geonde hond hebt kan het geen kwaad. Het maaguur is sterk genoeg om iektes te voorkomen.

Hier word er met enige regelmaat vlees in de tuin begraven om vervolgens een paar dagen/weken later weer op te graven en heerlijk op te eten.......
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik geef de Carnibest beslist niet te koud. Het lijkt me niet echt goed voor de maag(jes :wink: ) en bovendien zit er minder smaak aan.
s'Avonds haal ik het uit de vriezer, leg het in de koelkast en midden in de nacht haal ik het eruit. Dat is dan het enige voordeel van een slechte slaapster :roll: :mrgreen:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik haal het eten ook halverwege de nacht uit de koelkast, ik vind te koud eten gewoon niet prettig en het lijkt me niet goed zo'n kouwe hap smorgens
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Gerda16 schreef:
Riboet schreef:
Wanneer je een geonde hond hebt kan het geen kwaad. Het maaguur is sterk genoeg om iektes te voorkomen.

Hier word er met enige regelmaat vlees in de tuin begraven om vervolgens een paar dagen/weken later weer op te graven en heerlijk op te eten.......
Gebeurt hier ook. Vooral konijn word fanatiek begraven. Na een week zie je ineens een hond met iets groens in zn bek, en dat is dan het stuk konijn wat alsnog opgegeten word. Ze hebben er nog nooit wat van gekregen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

fijn om te weten dat het geen bal uitmaakt, hier had ik vaak hetzelfde probleem.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

miekmiek schreef:fijn om te weten dat het geen bal uitmaakt, hier had ik vaak hetzelfde probleem.
Wacht maar, straks loop jij ook halve nachten op en heb je alle tijd om het dan uit de koelkast te halen :smile2: :smile2:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”