ik heb ervaring met een Ier, die heeft ooit haar staart stukgeslagen, en is er daarna ook zelf steeds op gaan bijten, ( een tik geworden?) hoe dan ook, we hebben daar van alles mee geprobeerd, intapen, vies spul erop, een kokertje ( schuimplastic met gaatjes en later pvc buisje met gaatjes) mocht allemaal niet baten, uiteindelijk is er een deel gecoupeerd.
een andere kennis van mij had een hollandertje, die ook de staart stuk had geslagen, ontsteking erop en das het enge van een ontsteking aan de staart, slaat heel snel naar binnen, dat gebeurde dus ook, toch nog geprobeerd te behandelen, met best veel pijn en moeite is dat gelukt, maar die zat ook al aan couperen te denken, dat kon net voorkomen worden.
tja mijn idee? tuurlijk probeer je eerst te behandelen, maar weet wel , dat het een pijnlijk iets is voor een hond en een zeer vervelende ontsteking, vaak toch langdurige behandeling met risico dat het een zwakke plek blijft, je hoeft natuurlijk ook niet de complete staart te couperen he
succes