Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gras eten en gal spugen...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Gras eten en gal spugen...

Ongelezen bericht door Roelfien »

Yentie eet momenteel veel gras en spuugt ook (normaliter wil ze wel eens gras eten maar niet spugen) en er komt alleen gal uit. Maakt niet uit wanneer op de dag, alleen maar gal. Ze is overigens heel levendig, eet goed en ontlasting is ook niet raar.
Hoe zat dat ook al weer, waar duidt dat op?
Ik kan me bij Beertje herinneren dat hij gal spuugde als hij een lege maag had, maar dat was in zijn brokkentijd, daarna niet echt meer.
En Yentie staat op rauwe maaltijden.
Graag advies. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier hebben ze het met een lege maag idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Zover ik weet en ook zelf vaak met Dennis meegemaakt heb,is gras eten(last van buik hebben)en gal spuwen is teken van lege maag hebben
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mijn meiden doen het ook als de maag leeg is ook met versvlees :wink:
Roelfien
Zeer actief

OK, lege maag, bij jullie dus ook. :ok: Maar ze doet het ook 's avonds laat, terwijl ze om 17.00 uur haar eten meestal krijgt. Alhoewel ik de laatste tijd ook wel eens veel later was met eten geven. Maar er komen ook geen restjes eten uit (daar was ik eerst bedacht op, stukjes onverteerd bot ofzo, maar dat komt er niet uit, alleen maar gal)
Ik ga toch maar even beter bijhouden op welke momenten er gespuugd wordt. Of dat ze toch ergens op reageert.
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

naar mijn idee heeft het te maken met de haren die zich in de maag ophopen doordat ze zich wassen. En nu ze hun wintervacht weer verliezen komen er dus ook meer haren in de buik. Dus ik vind het heel begrijpelijk dat ze dat er weer uit moeten braken (haren verteren niet) en daar moeten ze gras voor eten. De reactie die dat geeft is volgens mij dat er gal ontstaat...... maar goed, zo heb ik het begrepen..... misschien dat Inge O weet hoe het echt zit?
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dat vind ik ook een goede de haren die onverteerbaar zijn, niet aan gedacht :wink:
Roelfien
Zeer actief

Haren, tja, zou kunnen. Alhoewel Yentie haar vacht niet echt heel erg verhaart. Is dat ook niet meer een kattending? Mijn katten doen dat, hele mooie haarballen kotsen. Maar bij de honden heb ik dat nooit gezien. Mijn honden wassen zich ook niet erg, trouwens. :N: :mrgreen:
Prompt heeft ze gisteravond en vanmorgen niet meer gespuugd, dus ik kijk het nog wel even aan. Wellicht toch een paar dagen niet zo lekker geweest ergens van. :19:
Roelfien
Zeer actief

Overproductie van de gal heeft toch ook met de lever te maken?
Als je als mens te vet eet, kan je lever die vetten niet goed afbreken en dan komt er extra gal vrij om die vetten alsnog te verteren. (als ik het goed zeg) Nou zal dat bij honden niet helemaal zo werken, want die doen het juist goed op echt vet, over het algemeen. Maar toch wellicht iets wat de lever trickert. Iets met haar voeding wellicht. Ik ga eens even in de gaten houden of ze het bij bepaalde voedings onderdelen sneller heeft dan bij anderen. Want ik heb haar expres de afgelopen dagen op licht verteerbaar voedsel gezet en nu lijkt het dus over. Ze heeft zo goed als geen bot gehad, alleen een paar eendennekken. Maar geen zware botten zoals geit of rund. Dus ik kijk dit nog twee dagen aan en als er dan geen gal spugen meer is, ga ik haar weer geitenribben voeren en kijken of ze dan opnieuw weer gaat spugen. Wellicht is dat de oplossing. :19: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”