Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel procent vlees in brokken?
Moderator: moderatorteam
-
Gast
Hoeveel procent vlees in brokken?
Weet iemand hoeveel procent vlees een goede brok minimaal moet bevatten?
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Hoeveel procent vlees in brokken?
In ieder geval meer als wat in de meeste brokken zitsypke schreef:Weet iemand hoeveel procent vlees een goede brok minimaal moet bevatten?
Oke, heb je geen bal aan, maar ik kon het niet laten:-)
Maar als een fabrikant b.v. zijn voer lam/rijst noemt moet er (correct me if i'm wrong please) minimaal 20% lams"vlees" in de brok zitten
-
Gast
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Jaaaa, daar is het spijsverteringsstelsel van de hond echt helemaal voor gemaakt........sypke schreef:Ik kwam op die vraag omdat ik op de site van een relatief onbekende, maar als goed bekend staande brokkenfabrikant las dat goed hondenvoer uit "grotendeels ontsloten, lichtverteerbare granen" bestaat. Vervolgens kon ik niets vinden op de site over wat ze er precies instopten.

-
Gast
Ik ben op zoek naar een andere brok voor Mees, maar dit merk valt dus af.Hutsje schreef:Jaaaa, daar is het spijsverteringsstelsel van de hond echt helemaal voor gemaakt........sypke schreef:Ik kwam op die vraag omdat ik op de site van een relatief onbekende, maar als goed bekend staande brokkenfabrikant las dat goed hondenvoer uit "grotendeels ontsloten, lichtverteerbare granen" bestaat. Vervolgens kon ik niets vinden op de site over wat ze er precies instopten.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Gelukkigsypke schreef:Ik ben op zoek naar een andere brok voor Mees, maar dit merk valt dus af.Hutsje schreef:Jaaaa, daar is het spijsverteringsstelsel van de hond echt helemaal voor gemaakt........sypke schreef:Ik kwam op die vraag omdat ik op de site van een relatief onbekende, maar als goed bekend staande brokkenfabrikant las dat goed hondenvoer uit "grotendeels ontsloten, lichtverteerbare granen" bestaat. Vervolgens kon ik niets vinden op de site over wat ze er precies instopten.

-
Ellemieke
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
- Contacteer:
op de hondenschool hebben ze sindskort Marengo.. http://www.hondenschooldelft.nl/
Dat zou heel goed moeten zijn... Dina heeft een paar brokken geproeft en vond het ERG lekker
Ik weet niet of het wat is.. er zo veel vlees in moeten zitten...
Hieronder de link naar de site...
http://www.marengo.de/
Staat ook een heel verhaal op de site van de school, moet je op hondenvoer klikken
Ellemieke
Dat zou heel goed moeten zijn... Dina heeft een paar brokken geproeft en vond het ERG lekker
Ik weet niet of het wat is.. er zo veel vlees in moeten zitten...
Hieronder de link naar de site...
http://www.marengo.de/
Staat ook een heel verhaal op de site van de school, moet je op hondenvoer klikken
Ellemieke
Please Check Out: http://groups.msn.com/dinadeoostenrijks ... r/homepage
- mechelaar_fan
- Zeer actief
-
Rosita
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Weet niet of je hier wat aan heb maar in het inmiddels bekende artikel van de "Animal Protection Institute- What's Really in Petfood" http://www.api4animals.org/79.htm staat dat de "met" regel (zoals met kip) toegepast mag worden wanneer tenminste 3% van het droge gewicht uit kip bestaat (AAFCO labeling requirements for pet food http://www.lrc.state.ky.us/kar/012/003/012.htm). Dit is wel Amerika maar gezien vele merken daar vandaan komen leek het me wel handig om te vermelden. Sommige merken geven ook aan wat er minimaal aan vlees inzit. Als dat er niet opstaat denk ik dat er ook niet zoveel inzit.
Groetjes Rosita
Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened

-
Eveline
- Actief
Waarom, als je hem/haar zo graag eerlijk vlees wilt geven, ga je dan geen vers-vleessypke schreef:Ik ben op zoek naar een andere brok voor Mees, maar dit merk valt dus af.Hutsje schreef:Jaaaa, daar is het spijsverteringsstelsel van de hond echt helemaal voor gemaakt........sypke schreef:Ik kwam op die vraag omdat ik op de site van een relatief onbekende, maar als goed bekend staande brokkenfabrikant las dat goed hondenvoer uit "grotendeels ontsloten, lichtverteerbare granen" bestaat. Vervolgens kon ik niets vinden op de site over wat ze er precies instopten.
voedingen geven?
Dat is ook compleet voer, in handige plakken, in de diepvries (dus vers en dit moet je
dan ook rauw geven; alleen ontdooien en op kamertemperatuur geven; niet uit de
magnetron!).
Dan weet je zeker dat je hond echt vlees krijgt (diverse merken geven aan dat het
echt uit 75 of 80% vlees bestaat en dat kan je vaak gewoon zien! Rodi heeft een
paar smaken die uit 100% vlees bestaat, echter zijn dit niet de complete voedingen,
maar kan je dit zien als aanvullende voeding).
Het is ECHT zoveel beter dan brokken!
Combineren (2 of 3 versvleesdagen en de rest brokkendagen) kan natuurlijk ook.
Kies dan uit een eerlijke brok, zonder conserveermiddelen, zonder bindmiddelen, kleur-
en smaakstoffen en het allerliefst een geperste brok, die zijn nl minder verhit dan
de geexpandeerde brokken. Farmfood is er zoeen, die vind ik helemaal goed;
of Biofood of Ecofood (er zijn er meerder hoor)
Lieve groet van Eefy
-
Gast
Krijgen ze ook een paar avonden/dagen per week. Ik wil niet volledig op vers overstappen omdat ik beperkte vriezerruimte heb en omdat ik het handig vind als ze gewoon brokken kunnen eten als we met vakantie zijn.Eveline schreef: Waarom, als je hem/haar zo graag eerlijk vlees wilt geven, ga je dan geen vers-vlees voedingen geven?
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou een vriezer is zo geregeldsypke schreef:Krijgen ze ook een paar avonden/dagen per week. Ik wil niet volledig op vers overstappen omdat ik beperkte vriezerruimte heb en omdat ik het handig vind als ze gewoon brokken kunnen eten als we met vakantie zijn.Eveline schreef: Waarom, als je hem/haar zo graag eerlijk vlees wilt geven, ga je dan geen vers-vlees voedingen geven?
Alhoewel.....
En ik denk dat je je met vakanties geen zorgen hoeft te maken. Ik denk dat ze snel genoeg brok eten, zeker als ze niks anders krijgen.
En anders kun je zeggen nog 1 brokdag in de week, dat hoor ik ook nog weleens om me heen. Of eens in de zoveel tijd.
Wij geven alleen vers nu, maar met de vakantie wordt het waarschijnlijk toch echt brokken spijtig genoeg
Groetjes Sylvia

-
Eveline
- Actief
Oh ik ook hoor! Die van mij krijgt 3 versvleesdagen en de rest brokken (Farmfood).sypke schreef:Krijgen ze ook een paar avonden/dagen per week. Ik wil niet volledig op vers overstappen omdat ik beperkte vriezerruimte heb en omdat ik het handig vind als ze gewoon brokken kunnen eten als we met vakantie zijn.Eveline schreef: Waarom, als je hem/haar zo graag eerlijk vlees wilt geven, ga je dan geen vers-vlees voedingen geven?
Gaat prima, al hele lange tijd (na een lange tijd sukkelen en diareeen)
Lieve groet van Eefy
-
Boelie
- Actief
Als ik ook een tip mag geven?
Misschien kun je de brokken van Yarrah proberen.
Dit is biologisch hondenvoer met kippenvlees (scharrel/biologisch vlees) en verder natuurlijke producten, allemaal biologisch, dus geen rotzooi in deze brokken!
Meer info: http://www.yarrah.com
Dit is biologisch hondenvoer met kippenvlees (scharrel/biologisch vlees) en verder natuurlijke producten, allemaal biologisch, dus geen rotzooi in deze brokken!
-
Gast
Ik ken het merk. Sypke heeft als pup wel eens van die blikjes gegeten. Het nadeel van Yarrah is dat het maar in een beperkt aantal winkels te koop is.Boelie schreef:Als ik ook een tip mag geven?
En Mees moet er ontzettend veel van eten, 440 gram per dag, volgens de voedingswijzer op de site.
-
Boelie
- Actief
-
Gast
-
Boelie
- Actief
-
Eveline
- Actief
Uhh, sorry hoor, maar volg maar eens de topics en de discussies niet gevolgBoelie schreef:Als ik ook een tip mag geven?
over dierproefvrij diervoer, en Eukanuba onder vuur.
Dat gaat over Amerikaanse merken voer en hoe groot de kans is dat deze
merken in de grote laboratoria terug zijn te vinden. Yarrah hangt daar ook rond.
Bovendien; wat vind je van " Kip in saus" brokken???
Vegetarisch hondenvoer???
Blikvoer???
Sorry hoor, kan het biologisch zijn, maar een voederfabrikant die nog steeds blikvoer
produceert heeft van hondenvoer nog steeds niets begrepen.
Als je iemand een goed advies wilt geven, zou ik maar eerst eens in de materie
verdiepen.
Groetjes, Eveline
-
Gast
Yarrah hangt daar ook rond, schrijf je. Wat bedoel je daarmee? Het is een Amerikaans merk, maar dat betekent niet dat het rotzooi is. Er is in de Verenigde Staten heel veel biologische/organische landbouw en veeteelt.Eveline schreef: Dat gaat over Amerikaanse merken voer en hoe groot de kans is dat deze merken in de grote laboratoria terug zijn te vinden. Yarrah hangt daar ook rond.
Als er voldoende vlees in zit (meer dus dan die 4 % die je op de meeste blikken tegenkomtEveline schreef:Bovendien; wat vind je van " Kip in saus" brokken??? Blikvoer???
Kan geschikt zijn voor honden die allerlei allergieen hebben.Eveline schreef: Vegetarisch hondenvoer???
-
Boelie
- Actief
-
Eveline
- Actief
Ben in Amerika geweest en heb diverse laboratoria bezocht waar hondenvoer wordtBoelie schreef:Ik sluit me aan bij de antwoorden van sypke!
Misschien moet jij je eerst eenbeetje meer in biologisch hondenvoer verdiepen voordat je een merk helemaal afkraakt...
getest. 4 van de 6 waren zwaar waardeloos, zoals in december in het programma
Radar op tv is geweest. IAMS oftewel Eukanuba kwam toen erg slecht in het
daglicht te staan.
Er zijn daar enorme laboratoria waar een voederfabrikant haar voer kan brengen om
gedurende enkele jaren op diverse manieren te laten testen. Ook op dieren en
het gaat niet alleen maar om smaaktests
In 1 lab worden dus diverse merken getest, en we zijn daar ook biologische de
zogehete natuurlijke produkten tegen gekomen.
Heb me dus nogal behoorlijk verdiept in voeding voor dieren (mn honden) en doe
dit in samenwerking met 2 dierenartsen, die ook erg geinteresseert zijn in
het juiste voer (meer een hobby van hun).
Lieve groet van Eefy
-
Boelie
- Actief
Okee mijn excuses dan.Eveline schreef:Ben in Amerika geweest en heb diverse laboratoria bezocht waar hondenvoer wordtBoelie schreef:Ik sluit me aan bij de antwoorden van sypke!
Misschien moet jij je eerst eenbeetje meer in biologisch hondenvoer verdiepen voordat je een merk helemaal afkraakt...
getest. 4 van de 6 waren zwaar waardeloos, zoals in december in het programma
Radar op tv is geweest. IAMS oftewel Eukanuba kwam toen erg slecht in het
daglicht te staan.
Er zijn daar enorme laboratoria waar een voederfabrikant haar voer kan brengen om
gedurende enkele jaren op diverse manieren te laten testen. Ook op dieren en
het gaat niet alleen maar om smaaktests![]()
In 1 lab worden dus diverse merken getest, en we zijn daar ook biologische de
zogehete natuurlijke produkten tegen gekomen.
Heb me dus nogal behoorlijk verdiept in voeding voor dieren (mn honden) en doe
dit in samenwerking met 2 dierenartsen, die ook erg geinteresseert zijn in
het juiste voer (meer een hobby van hun).
Weet je dan ook meer over Yarrah te vertellen?
Want als hier ook weer rotzooi in blijkt te zitten ga ik weer een ander voer zoeken.
Op de site van Yarrah staat dat ze geen dierproeven doen, geen chemische toevoegingen gebruiken en geen smaaktesten doen in laboratoria maar testen met thuishonden die mogen proeven....
-
angelseye2000
- Actief
Yarrah "mangelhaft"=onbevredigend in Duitse Test
Yarrah komt niet best ("mangelhaft"=onbevredigend) uit een duitse test die eind vorig jaar gepubliceerd is......
Trockenfutter für Hunde
Vorsicht bei Welpen
08.09.2006
http://www.stiftung-warentest.de/online ... 09909.html
Yarrah Bio Ökologische
Hundebrocken mit Huhn
MANGELHAFT (5,0)
http://www.stiftung-warentest.de/online ... 13167.html
fwiw.....
Trockenfutter für Hunde
Vorsicht bei Welpen
08.09.2006
http://www.stiftung-warentest.de/online ... 09909.html
Yarrah Bio Ökologische
Hundebrocken mit Huhn
MANGELHAFT (5,0)
http://www.stiftung-warentest.de/online ... 13167.html
fwiw.....
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
Wat mij verbaasd bij die test is dat Eukanuba en Pedigree goed scoren ?
Ik dacht dat daar zoveel rotzooi inzat ? Toch ?
En ik snap niet hoe het kan dat Yarrah een biologische brok zo slecht scoort ? Hoe is het getest ? (p.s. ik ben niet zo goed in duits, dus als iemand mij dat kan verduidelijken, waarom Yarrah slecht zo zijn, graag...)
En ik snap niet hoe het kan dat Yarrah een biologische brok zo slecht scoort ? Hoe is het getest ? (p.s. ik ben niet zo goed in duits, dus als iemand mij dat kan verduidelijken, waarom Yarrah slecht zo zijn, graag...)
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Het ging er bij die test om of de hond met dat merk voer inderdaad voldoende binnen zou krijgen. Ze hebben niet gekeken naar toevoegingen van kleur/bewaarmiddelen.lilalila schreef:Wat mij verbaasd bij die test is dat Eukanuba en Pedigree goed scoren ?
Staat er op de verpakking dat het voer voor "alle leeftijden" is, dan moet er ook voldoende nutriënten inzitten voor een hond van "alle leeftijden". Aan Yarrah zouden pups/opgroeiende honden niet voldoende hebben volgens de test.
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
Angelique25 schreef:Het ging er bij die test om of de hond met dat merk voer inderdaad voldoende binnen zou krijgen. Ze hebben niet gekeken naar toevoegingen van kleur/bewaarmiddelen.lilalila schreef:Wat mij verbaasd bij die test is dat Eukanuba en Pedigree goed scoren ?
Staat er op de verpakking dat het voer voor "alle leeftijden" is, dan moet er ook voldoende nutriënten inzitten voor een hond van "alle leeftijden". Aan Yarrah zouden pups/opgroeiende honden niet voldoende hebben volgens de test.
Dank je wel voor je uitleg ! Nu snap ik het !