Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje voor een gewonde Ridgeback pup/puber
Moderator: moderatorteam
-
Ari@ne
Vraagje voor een gewonde Ridgeback pup/puber
Een goede vriend van ons heeft een Ridgeback pup/puber van 8 maanden.
Gisteren waren ze aan het lopen in de Soesterduinen en er kwam een hond aan die op Ody, de Ridgeback, wilde rijden. Ody was hier niet van gediend, wilde weglopen, maar toen greep die andere hond hem in zijn oor.
Gevolg was een enorme wond die onder volledige narcose gehecht moest worden.
Ody heeft nu een kap om, maar aangezien hij nog een slungelige hond is zwiebert hij daarmee alle kanten op en overal tegen aan.
Heeft iemand een andere oplossing voor die kap?
Bedankt namens Arnoud en Ody!
Gisteren waren ze aan het lopen in de Soesterduinen en er kwam een hond aan die op Ody, de Ridgeback, wilde rijden. Ody was hier niet van gediend, wilde weglopen, maar toen greep die andere hond hem in zijn oor.
Ody heeft nu een kap om, maar aangezien hij nog een slungelige hond is zwiebert hij daarmee alle kanten op en overal tegen aan.
-
Rob*
- Zeer actief
Re: Vraagje voor een gewonde Ridgeback pup/puber
Teckelgek schreef:Een goede vriend van ons heeft een Ridgeback pup/puber van 8 maanden.
nee.
elke hond zwiebert, moeten ze maar mee leren omgaan.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Rob*
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
ligt er aan hoe handig ze zijnHutsje schreef:Daar kan hij nog steeds mee bij zijn oor met zijn achterpoot
maar idd...sommige honden kunnen met een mooncollar nog wel wat uitvreten...dan is een kap de "beste" oplossing.
Voor Rimpel bvb GEEN oplossing want die wordt knetterleip...die beweegt niet meer, echt helemaal niet meer....en die stopte bijna met ademen...zoooo verschrikkelijk vond ie het.
oppas in huis voor als ze weg zijn misschien een idee?
De kap bekleden zeg maar met stof zodat ie niet meer keihard aanvoelt en ook geen 'oorverdovend' geluid maakt als ie ergens tegenaan botst...
-
Ari@ne
De kap bekleden is idd misschien een goed idee
Oppas in huis is geloof ik geen optie, ik zou niet weten wie hij daarvoor moet vragen. Het is een jonge man die alleen woont.
Bedankt voor de reacties
Edit: ik heb even naar die Mooncollar gekeken. Ziet er toch wat diervriendelijker uit! Ik zal hem bellen en de link doorgeven
Oppas in huis is geloof ik geen optie, ik zou niet weten wie hij daarvoor moet vragen. Het is een jonge man die alleen woont.
Bedankt voor de reacties
Edit: ik heb even naar die Mooncollar gekeken. Ziet er toch wat diervriendelijker uit! Ik zal hem bellen en de link doorgeven
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Gaat die vriend van je de hond langere tijd alleen laten dan?
Als dat zo is dan zou ik het risico niet durven te nemen zonder kap om. En misschien toch maar eens rondvragen of iemand de hond in de gaten kan houden als hij er zelf niet bij is.
Bij een ridgeback verwacht ik dat de mooncollar overigens niet helpt om krabben met de poten aan het oor tegen te houden.
Als dat zo is dan zou ik het risico niet durven te nemen zonder kap om. En misschien toch maar eens rondvragen of iemand de hond in de gaten kan houden als hij er zelf niet bij is.
Bij een ridgeback verwacht ik dat de mooncollar overigens niet helpt om krabben met de poten aan het oor tegen te houden.

-
Ari@ne
Nee hoor, die vriend heeft een garagebedrijf, nou ja, geen echt bedrijf, hij restaureert oude Jaguars. Ody gaat elke dag met hem mee, dus is nooit zonder toezicht
Ik spreek hem straks en zal vragen hoe het gaat met die kap. Wie weet valt het reuze mee.
Het enige is dat hij zo'n geweldige spontane hond was, ook naar andere honden, en hopelijk heeft deze gebeurtenis geen verandering gebracht
. Hij is nog erg ontvankelijk voor indrukken tenslotte.
Ik spreek hem straks en zal vragen hoe het gaat met die kap. Wie weet valt het reuze mee.
Het enige is dat hij zo'n geweldige spontane hond was, ook naar andere honden, en hopelijk heeft deze gebeurtenis geen verandering gebracht
- Skye
- Actief
- Zenda
- Zeer actief
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou de kap toch ook omlaten. Met de mooncollar kan hij gewoon aan het oor krabben als hij daar behoefte aan heeft. Is de kap helemaal wit? Zo ja laat die vriend eens aan zijn DA vragen of hij geen doorzichtige kap heeft. Heb ik hier ook een keer gehad. Kunnen ze "doorheen" kijken.
Door de kap zal hij, als hij zijn koppie schudt, het oor niet keihard tegen zijn kop, muur o.i.d. aan flapperen. Als het oor door het flapperen weer opengaat duurt het hele genezingsproces nog langer.
Door de kap zal hij, als hij zijn koppie schudt, het oor niet keihard tegen zijn kop, muur o.i.d. aan flapperen. Als het oor door het flapperen weer opengaat duurt het hele genezingsproces nog langer.
-
Ari@ne
Hij schijnt er redelijk mee te functioneren gelukkig
Cor heeft hem gisteren gezien, wat een wond moet dat zijn
En die bazen nemen geen enkele verantwoording
. Ze ontkennen gewoon dat hun hond het gedaan heeft.... Jammer genoeg waren er geen getuigen bij.
Beest blijkt ook nog elke dag hier in de duinen te komen. Hij zal het maar bij een kleinere hond proberen
. Ik moet er niet aan denken, wij zijn op die manier al een keer een teckel verloren 
Cor heeft hem gisteren gezien, wat een wond moet dat zijn
En die bazen nemen geen enkele verantwoording
Beest blijkt ook nog elke dag hier in de duinen te komen. Hij zal het maar bij een kleinere hond proberen
- Youp
- Zeer actief
Diesel heeft geen kap om gehad na een operatie aan zijn oor (bultje weg gehaald). Alleen als hij te veel klapperde deed ik een stuk panty om zijn hoofd, als een haarband zeg maar. Zo zitten de oren vast tegen de kop.
Dit was op advies van de da en ik vond het een prima oplossing.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
Ari@ne
Maar doet dat dan geen pijn?Youp schreef:Diesel heeft geen kap om gehad na een operatie aan zijn oor (bultje weg gehaald). Alleen als hij te veel klapperde deed ik een stuk panty om zijn hoofd, als een haarband zeg maar. Zo zitten de oren vast tegen de kop.
- Zenda
- Zeer actief