Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje voor een gewonde Ridgeback pup/puber

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ari@ne

Vraagje voor een gewonde Ridgeback pup/puber

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Een goede vriend van ons heeft een Ridgeback pup/puber van 8 maanden.
Gisteren waren ze aan het lopen in de Soesterduinen en er kwam een hond aan die op Ody, de Ridgeback, wilde rijden. Ody was hier niet van gediend, wilde weglopen, maar toen greep die andere hond hem in zijn oor.
Gevolg was een enorme wond die onder volledige narcose gehecht moest worden.
Ody heeft nu een kap om, maar aangezien hij nog een slungelige hond is zwiebert hij daarmee alle kanten op en overal tegen aan.

Heeft iemand een andere oplossing voor die kap?

Bedankt namens Arnoud en Ody!
Rob*
Zeer actief

Re: Vraagje voor een gewonde Ridgeback pup/puber

Ongelezen bericht door Rob* »

Teckelgek schreef:Een goede vriend van ons heeft een Ridgeback pup/puber van 8 maanden.
Gisteren waren ze aan het lopen in de Soesterduinen en er kwam een hond aan die op Ody, de Ridgeback, wilde rijden. Ody was hier niet van gediend, wilde weglopen, maar toen greep die andere hond hem in zijn oor.
Gevolg was een enorme wond die onder volledige narcose gehecht moest worden.
Ody heeft nu een kap om, maar aangezien hij nog een slungelige hond is zwiebert hij daarmee alle kanten op en overal tegen aan.

Heeft iemand een andere oplossing voor die kap?

Bedankt namens Arnoud en Ody!

nee.

elke hond zwiebert, moeten ze maar mee leren omgaan.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Daar kan hij nog steeds mee bij zijn oor met zijn achterpoot :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Hutsje schreef:Daar kan hij nog steeds mee bij zijn oor met zijn achterpoot :wink:

een hond kan overal bij als het moet dus het heeft gewoon geen zin, gewoon als baasje zijnde goed opletten en meer niet lijkt me.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Eens hoor, ik mijn honden krijgen ook geen kappen om.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hutsje schreef:Daar kan hij nog steeds mee bij zijn oor met zijn achterpoot :wink:
ligt er aan hoe handig ze zijn :wink:
maar idd...sommige honden kunnen met een mooncollar nog wel wat uitvreten...dan is een kap de "beste" oplossing.
Voor Rimpel bvb GEEN oplossing want die wordt knetterleip...die beweegt niet meer, echt helemaal niet meer....en die stopte bijna met ademen...zoooo verschrikkelijk vond ie het.

oppas in huis voor als ze weg zijn misschien een idee?
De kap bekleden zeg maar met stof zodat ie niet meer keihard aanvoelt en ook geen 'oorverdovend' geluid maakt als ie ergens tegenaan botst...
Ari@ne

De kap bekleden is idd misschien een goed idee :ok:
Oppas in huis is geloof ik geen optie, ik zou niet weten wie hij daarvoor moet vragen. Het is een jonge man die alleen woont.

Bedankt voor de reacties :wink:

Edit: ik heb even naar die Mooncollar gekeken. Ziet er toch wat diervriendelijker uit! Ik zal hem bellen en de link doorgeven :ok:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Gaat die vriend van je de hond langere tijd alleen laten dan?

Als dat zo is dan zou ik het risico niet durven te nemen zonder kap om. En misschien toch maar eens rondvragen of iemand de hond in de gaten kan houden als hij er zelf niet bij is.

Bij een ridgeback verwacht ik dat de mooncollar overigens niet helpt om krabben met de poten aan het oor tegen te houden.
:pop:
Ari@ne

Nee hoor, die vriend heeft een garagebedrijf, nou ja, geen echt bedrijf, hij restaureert oude Jaguars. Ody gaat elke dag met hem mee, dus is nooit zonder toezicht :wink:
Ik spreek hem straks en zal vragen hoe het gaat met die kap. Wie weet valt het reuze mee.
Het enige is dat hij zo'n geweldige spontane hond was, ook naar andere honden, en hopelijk heeft deze gebeurtenis geen verandering gebracht :19: . Hij is nog erg ontvankelijk voor indrukken tenslotte.
Skye
Actief

Ongelezen bericht door Skye »

Skye loopt op dit moment ook met kap en het is de eerste dagen wel wennen voor haar, maar daarna weet ze niet anders. Ze loopt er nu sinds dinsdag mee en ik ga tussendoor ook weg voor boodschappen ed en ze doet het prima hoor. Gewoon lekker een kap omdoen. Ze wennen er vanzelf aan
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Joy zwabberde ook met de kap op. Ik heb er een randje afgeknipt, zodat de kap wat stabieler wordt.
Werkte bij ons perfect. Zorg wel dat de hond niet met zijn poot bij de wond kan. Dus niet te kort knippen.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Ik zou de kap toch ook omlaten. Met de mooncollar kan hij gewoon aan het oor krabben als hij daar behoefte aan heeft. Is de kap helemaal wit? Zo ja laat die vriend eens aan zijn DA vragen of hij geen doorzichtige kap heeft. Heb ik hier ook een keer gehad. Kunnen ze "doorheen" kijken.
Door de kap zal hij, als hij zijn koppie schudt, het oor niet keihard tegen zijn kop, muur o.i.d. aan flapperen. Als het oor door het flapperen weer opengaat duurt het hele genezingsproces nog langer.
Ari@ne

Hij schijnt er redelijk mee te functioneren gelukkig
:ok:
Cor heeft hem gisteren gezien, wat een wond moet dat zijn :(:
En die bazen nemen geen enkele verantwoording :boos: . Ze ontkennen gewoon dat hun hond het gedaan heeft.... Jammer genoeg waren er geen getuigen bij.
Beest blijkt ook nog elke dag hier in de duinen te komen. Hij zal het maar bij een kleinere hond proberen :roll: . Ik moet er niet aan denken, wij zijn op die manier al een keer een teckel verloren :jank:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel heeft geen kap om gehad na een operatie aan zijn oor (bultje weg gehaald). Alleen als hij te veel klapperde deed ik een stuk panty om zijn hoofd, als een haarband zeg maar. Zo zitten de oren vast tegen de kop.
Dit was op advies van de da en ik vond het een prima oplossing.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Ari@ne

Youp schreef:Diesel heeft geen kap om gehad na een operatie aan zijn oor (bultje weg gehaald). Alleen als hij te veel klapperde deed ik een stuk panty om zijn hoofd, als een haarband zeg maar. Zo zitten de oren vast tegen de kop.
Dit was op advies van de da en ik vond het een prima oplossing.
Maar doet dat dan geen pijn?
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Als het pijn doet, dan merk je dat vanzelf aan je hond.
Hij gaat er dan steeds aanzitten.
Misschien vind hj het wel juist wel prettig, omdat het dan op ze plaats wordt gehouden, en het oor niet kan bewegen.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Ari@ne

Ik zal ook dit advies doorgeven :ok:
Bedankt voor de reacties :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”