Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
overgeven en bloed plassen
Moderator: moderatorteam
- felicity
- Vaste gebruiker
overgeven en bloed plassen
Ik heb een 2 jarige labrador. Die altijd al een slechte eter is geweest. Moet de brokken altijd mengen met wat lekkers voor dat ie het eet. Vanmorgen heb ik dat dus niet gedaan. En hij is dan rond 12 uur gaan eten. Rond 1 uur heeft hij alles weer uitgekost. De brokken waren dan ook niet gekauwd maar kwamen er heel uit.
Ik ben net terug van het wandelen. En hij plaste nu ook rood. Ik denk urine vermengd met bloed.
Heb dan ook gelijk de dierenkliniek gebeld en kan om 5 uur op het spreekkuur komen.
Maar maak toch best wel zorgen.
Hij is ook al behoorlijk ingevallen en hij is iets slomer dan normaal.
Wat zou dit kunnen zijn?
Hebben jullie tips voor het voer?
Ik ben net terug van het wandelen. En hij plaste nu ook rood. Ik denk urine vermengd met bloed.
Heb dan ook gelijk de dierenkliniek gebeld en kan om 5 uur op het spreekkuur komen.
Maar maak toch best wel zorgen.
Hij is ook al behoorlijk ingevallen en hij is iets slomer dan normaal.
Wat zou dit kunnen zijn?
Hebben jullie tips voor het voer?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- felicity
- Vaste gebruiker
Ik bedoelde eigenlijk met het te snel eten en niet kauwen. Hoe ik dat het beste kan oplossen.
Ik vind het nu gewoon eng worden. Ik heb heel veel moeite met hem op gewicht houden. Elke keer moet ik weer iets nieuws verzinnen wat ik door het eten kan doen zodat hij het weer eet. Dan gaat het weer een paar weken goed. En dan krijgt ie weer een dipje van niet willen eten. Nu is hij ook best wel wat ingevallen (hij is voor het mooie iets te mager). En nu voor het eerst heeft hij heel zijn portie eruit gegooid. En dan ook nog bloed plassen dat was voor mij even de druppel. Heb dan ook meteen de dierenarts gebeld. Die hadden vandaag geen spreekuur maar kon wel ergens anders terecht en ze heeft voor mij gelijk een afspraak gemaakt voor 5 uur. Daar ben ik wel heel blij mee.
Ik vind het nu gewoon eng worden. Ik heb heel veel moeite met hem op gewicht houden. Elke keer moet ik weer iets nieuws verzinnen wat ik door het eten kan doen zodat hij het weer eet. Dan gaat het weer een paar weken goed. En dan krijgt ie weer een dipje van niet willen eten. Nu is hij ook best wel wat ingevallen (hij is voor het mooie iets te mager). En nu voor het eerst heeft hij heel zijn portie eruit gegooid. En dan ook nog bloed plassen dat was voor mij even de druppel. Heb dan ook meteen de dierenarts gebeld. Die hadden vandaag geen spreekuur maar kon wel ergens anders terecht en ze heeft voor mij gelijk een afspraak gemaakt voor 5 uur. Daar ben ik wel heel blij mee.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Ivan is ook een labrador die niet kauwt. Wij hebben een hele dikke kei in zijn bak liggen (rond), zo moet hij wel rustiger eten. Maar ook als hij kotst komen en mooie brokjes weer uit.
ben benieuwd wat er uit het bloedplassen komt, vind het niet een prettig idee. LAat het even horen.
ben benieuwd wat er uit het bloedplassen komt, vind het niet een prettig idee. LAat het even horen.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- felicity
- Vaste gebruiker
-
omafia
- felicity
- Vaste gebruiker
Ze krijgen 1x in de 2 weken ongeveer een duck maaltijd. Dat gaat er wel goed in. Maar bij ons is het heel prijzig. En we kunnen in de buurt alleen recreatiebotten krijgen.omafia schreef:Als hij brokken zo slecht eet, waarom probeer je dan niet eens kvv dat lusten de meeste heel graag, of zelf rauw voer samenstellen. Volgens mij slikken de meeste honden de brokken zo door
Ben net terug van de dierenarts. Zijn sliemvliezen zijn wat bleek. En hij voelde een bal in zijn maag. Dus foto's laten merken. Maar daar was niks op te zien. Was helemaal goed. Zijn temperatuur was ook goed.
Hij heeft wel ontstekingsremmers gekregen. En moet het nu een weekje aankijken. Als het niet verbeterd dan moet ik bloed laten prikken en een scan laten maken.
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
-
omafia
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
- felicity
- Vaste gebruiker
Hij kon me nu geen verklaring geven. Hij heeft het ook maar een uitlaatbeurt gedaan. Nu is het weer gewoon. Maar als dat veranderd moet ik gelijk terug komen. Op de foto's was alles goed, zijn temperatuur was goed.
EN hij heeft zelfs net gegeten. Nog niet heel zijn bakje leeg. maar wel een groot gedeelte.
EN hij heeft zelfs net gegeten. Nog niet heel zijn bakje leeg. maar wel een groot gedeelte.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals