Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overgeven en bloed plassen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

felicity
Vaste gebruiker

overgeven en bloed plassen

Ongelezen bericht door felicity »

Ik heb een 2 jarige labrador. Die altijd al een slechte eter is geweest. Moet de brokken altijd mengen met wat lekkers voor dat ie het eet. Vanmorgen heb ik dat dus niet gedaan. En hij is dan rond 12 uur gaan eten. Rond 1 uur heeft hij alles weer uitgekost. De brokken waren dan ook niet gekauwd maar kwamen er heel uit.
Ik ben net terug van het wandelen. En hij plaste nu ook rood. Ik denk urine vermengd met bloed.
Heb dan ook gelijk de dierenkliniek gebeld en kan om 5 uur op het spreekkuur komen.
Maar maak toch best wel zorgen.

Hij is ook al behoorlijk ingevallen en hij is iets slomer dan normaal.

Wat zou dit kunnen zijn?
Hebben jullie tips voor het voer?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou geen eten geven tot je naar de dierenarts bent geweest, als dat is wat je bedoelt! Als het een (ongecastreerd) reutje is, zou je kunnen denken aan een prostaatontsteking bij bloed plassen. Wel goed dat je straks gaat :ok: Laat je even weten hoe het afgelopen is? Sterkte.
Afbeelding
felicity
Vaste gebruiker

Ik bedoelde eigenlijk met het te snel eten en niet kauwen. Hoe ik dat het beste kan oplossen.

Ik vind het nu gewoon eng worden. Ik heb heel veel moeite met hem op gewicht houden. Elke keer moet ik weer iets nieuws verzinnen wat ik door het eten kan doen zodat hij het weer eet. Dan gaat het weer een paar weken goed. En dan krijgt ie weer een dipje van niet willen eten. Nu is hij ook best wel wat ingevallen (hij is voor het mooie iets te mager). En nu voor het eerst heeft hij heel zijn portie eruit gegooid. En dan ook nog bloed plassen dat was voor mij even de druppel. Heb dan ook meteen de dierenarts gebeld. Die hadden vandaag geen spreekuur maar kon wel ergens anders terecht en ze heeft voor mij gelijk een afspraak gemaakt voor 5 uur. Daar ben ik wel heel blij mee.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Soms kan je te snel eten verhelpen met een steen o.i.d. in de voerbak, zodat ze niet van die grote happen kunnen nemen.
Ook vlak voor het "opdienen" een laag water in de bak zodat de brokken drijven kan helpen. :ok:
Evengoed slikt mijn hond haar brokken ook heel door hoor :wink:

Sterkte bij de DA straks :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan is ook een labrador die niet kauwt. Wij hebben een hele dikke kei in zijn bak liggen (rond), zo moet hij wel rustiger eten. Maar ook als hij kotst komen en mooie brokjes weer uit.

ben benieuwd wat er uit het bloedplassen komt, vind het niet een prettig idee. LAat het even horen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Probeer urine op te vangen zodat dit gelijk onderzocht kan worden.
Afbeelding
felicity
Vaste gebruiker

pepie schreef:Probeer urine op te vangen zodat dit gelijk onderzocht kan worden.
Hey dat is een goede tip. Daar was ik zelf niet op gekomen. Ik laat hem zo nog een keer uit. En dan gaan we op weg.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Als hij brokken zo slecht eet, waarom probeer je dan niet eens kvv dat lusten de meeste heel graag, of zelf rauw voer samenstellen. Volgens mij slikken de meeste honden de brokken zo door
felicity
Vaste gebruiker

omafia schreef:Als hij brokken zo slecht eet, waarom probeer je dan niet eens kvv dat lusten de meeste heel graag, of zelf rauw voer samenstellen. Volgens mij slikken de meeste honden de brokken zo door
Ze krijgen 1x in de 2 weken ongeveer een duck maaltijd. Dat gaat er wel goed in. Maar bij ons is het heel prijzig. En we kunnen in de buurt alleen recreatiebotten krijgen.

Ben net terug van de dierenarts. Zijn sliemvliezen zijn wat bleek. En hij voelde een bal in zijn maag. Dus foto's laten merken. Maar daar was niks op te zien. Was helemaal goed. Zijn temperatuur was ook goed.
Hij heeft wel ontstekingsremmers gekregen. En moet het nu een weekje aankijken. Als het niet verbeterd dan moet ik bloed laten prikken en een scan laten maken.
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

wat zei hij van de urine?
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Hopelijk knapt hij snel op, jammer dat het zo duur is carnibest is ook heel goed en hoe meer je koopt hoe goedkoper het is, je kan het ook laten bezorgen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Had de dierenarts een verklaring voor het bloed in zijn urine?
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

alma2 schreef:Had de dierenarts een verklaring voor het bloed in zijn urine?
daar ben ik dus ook erg nieuwschierig naar. Denk in dit geval aan de nieren
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
felicity
Vaste gebruiker

Hij kon me nu geen verklaring geven. Hij heeft het ook maar een uitlaatbeurt gedaan. Nu is het weer gewoon. Maar als dat veranderd moet ik gelijk terug komen. Op de foto's was alles goed, zijn temperatuur was goed.
EN hij heeft zelfs net gegeten. Nog niet heel zijn bakje leeg. maar wel een groot gedeelte.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dan gaat het gelukkig weer wat beter met hem :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”