Misschien een stomme vraag, maar odin heeft dit nl niet.
Wie weet wat het inhoudt.
Moderator: moderatorteam

daar hebben wij ook aan gedacht, maar dat is het niet. Het wordt echt opvallend groter. Ik snap wel dat de knobbel niet kan groeien of het moet een vorm van woekering zijn maar daarvoor is het te glad.Nanna schreef:De uitsteeksels links en rechts van het achterhoofdsgat, die het gewricht vormen met de atlas, dat is de achterhoofdsknobbel.
Ik denk niet dat die bij jouw hond an sich groter wordt, maar dat je hond door het ouder worden wat "invalt" en je die knobbel beter gaat zien.
Net zoals bij oude mensen de neus meer uit gaat steken (optisch dan)

leuk he jaap, ik heb ook gegoogeldJaap* schreef:Zo leer je nog eens iets![]()
Daar heb ik nou nog nooit over nagedacht.
FF googlen: Jachtknobbel: de kam op het achterhoofdsbeen, die dienst doet als oppervlaktevergroting ten behoeve van de aanhechting van de Musculus temporalis (hapspier); de jachtknobbel is vooral bij verschillende jachthonden goed ontwikkeld orn het apporteren mogelijk te maken.
Misschien kan de knobbel groter worden indien de 'hapspier' meer getraind wordt?![]()
Bron

heb jij enig idee Inge?Inge O schreef:daar heb ik dan weer wat mijn twijfels over, want de jachtknobbel is vaak juist heel uitgesproken bij sommige lopende jachthondenJaap* schreef: de jachtknobbel is vooral bij verschillende jachthonden goed ontwikkeld orn het apporteren mogelijk te maken.
Misschien kan de knobbel groter worden indien de 'hapspier' meer getraind wordt?![]()
Bron.

Inge O schreef:daar heb ik dan weer wat mijn twijfels over, want de jachtknobbel is vaak juist heel uitgesproken bij sommige lopende jachthondenJaap* schreef: de jachtknobbel is vooral bij verschillende jachthonden goed ontwikkeld orn het apporteren mogelijk te maken.
Bron.
het is het beenderige gedeelte, zijn geen spieren.Inge O schreef:neeJacky schreef:heb jij enig idee Inge?Inge O schreef:daar heb ik dan weer wat mijn twijfels over, want de jachtknobbel is vaak juist heel uitgesproken bij sommige lopende jachthondenJaap* schreef: de jachtknobbel is vooral bij verschillende jachthonden goed ontwikkeld orn het apporteren mogelijk te maken.
Bron.
. de enige aandoening die ik ken op die plaats laat juist wél de spieren wegslinken, maar dat blijkt hier dus niet het geval.
is het echt het beenderige deel dat naar jouw mening is 'gegroeid'? of kunnen het ook spieren zijn?

ja, zo ziet het er bij ivan ook uit, alleen iets minder als bij jullie hond.Kika schreef:Yep hier ook zo'n jachtknobbel die vorig jaar een absurde grootte aannamZie foto
Wij hebben het door de DA laten onderzoeken, incl een naald erin en door het lab laten onderzoeken. Daar kwam wel een ontstekingsreactie uit en wat onrustige cellen, maar het was niet echt duidelijk.
De DA vertrouwde het niet en vond dat we het beter weg konden laten halen. Tis een enorme rot plek, omdat het heel moeilijk heelt.
Op de dag vd operatie was mijn eigen DA gelukkig terug van vakantie, keek erna en wilde pertinent niet opereren, want hij zei dat het waarschijnlijk een (oud) trauma was, dus een enorme blauwe plek en de bult was oud (en hard geworden) bloed. Dit wordt heel langzaam door het lichaam weer opgenomen.
Hij wilde 6 weken wachten en als die in die tijd niet kleiner was geworden dan kon er alsnog geopereerd worden.
Wij moesten zorgen dat Zazou bv niet meer onder tafels relde en speelde, want juist daar stootte ze constant haar kop, steeds weer op dezelfde plek. Ook liet ze zich rustig op haar achterhoofd vallen tijdens het wild spelen![]()
Na deze 6 weken was de bult flink geslonken. Helemaal weg gaat ie niet meer en met het mooie weer en buiten op de stenen spelen zal die vast weer wat groter worden.
Dus....misschien stoot Ivan vaker zijn koppie de laatste tijd?