Boy heeft bij de vorige eigenaren een keer een stok in zijn keel gekregen, zijn keel was van binnen kapot en hij was er heel erg ziek van. Hij is toen geopereerd via zijn hals, en dat gat is gedeeltelijk open gebleven zodat eventuele troep er nog uit kon.
Daarna is hij nog een aantal keer geopereerd om nog meer rommel uit de wond te halen, want het wilde niet dicht en er bleef troep uit komen.
Maar de wond bleef ondanks deze operaties af en toe open gaan, het bloedde dan wat maar dit kon verder geen kwaad. Dit was allemaal bij de vorige eigenaren.
Toen ik Boy een tijdje had is deze wond in zijn hals weer open gegaan. Het bloedde dus ik ben met hem naar de buren (=vorige eigenaren) gegaan en het laten zien. Maar ze vond dat het er goed uitzag en zolang er helder bloed uit kwam was dit niets alarmerends. Ik ken de dierenarts die Boy toen geopereerd heeft en dat is een hele goede. Het was verder niets alarmerends dat het zo lang duurde.
De wond is nog een paar keer open gegaan maar daarna viel het korstje er keurig af en was ik blij.
Vanmiddag keek ik even of het nog dicht was en het zag er niet goed uit. De wond was weer open gegaan maar in plaats van een schoon korstje wat het vies, met een beetje etter en stonk het. Ik heb onze eigen dierenarts opgebeld omdat ik haar er toch even naar wilde laten kijken. Ze waren al dicht maar met de pasen voor de deur wil ik hem niet rond laten lopen met een vieze wond.
Ik heb een antibioticakuurtje meegekregen, en ik moet het schoonmaken met afgekoeld gekookt water. De wond is een soort abces, maar dan anders. Er zit nog steeds troep in volgens de dierenarts, anders zou de wond nu wel een keer rustig worden. Verder was het volgens haar allemaal niet zo erg, aangezien Boy verder gewoon vrolijk is en hij er totaal geen last van lijkt te hebben. De troep zal er volgens haar inderdaad uiteindelijk allemaal wel een keer uit gaan via de wond die steeds open gaat, maar dat kan nog heel lang duren.
Ze wil Boy nog wel een keer opereren om het uit te laten snijden. Ik hoop wel dat het dan klaar is, want als er dan nog meer rommel zit dan begint alles van voren af aan, zo heb ik het begrepen.
Maar ik ga hem wel laten opereren, hopelijk is het dan schoon en is het eindelijk dicht. Arme Boy
Gelukkig heeft hij er zelf geen last van.