Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overgeven

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

cindy-11
nieuw lid

Overgeven

Ongelezen bericht door cindy-11 »

Ik post deze vraag ook maar in de rubriek voeding, omdat hij hier misschien beter past dan bij medisch. Ik hoop dat iemand tips heeft.

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal,
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem ofwel Nino's probleem.
Hij (franse bullldog) is nu 9,5 maand oud en sinds 3 maanden spuugt hij dagelijks. Het kan alleen gal zijn, maar ook zijn eten. Soms 3 uur na het eten, spuugt hij nog zijn hele brokken eruit. De ene keer komt het omdat hij zich druk maakt. Maar hij kan ook middenin de nacht wakker worden en overgeven. Dus daar zie ik ook geen structuur in.
Ik heb zijn voerbak al op een standaard staan. En druk spelen doen we het eerste half uur na het eten niet, maar dat schijnt allemaal niet te werken.
Ik heb het idee dat het begonnen is toen ik Nino weer brokken ben gaan geven. In eerste instantie at hij alleen versvlees. Maar later ben ik hem 's ochtends brokken gaan geven. (RC, eerst puppy, nu sensible maar dat bracht ook geen verbetering).
Nino zit nu sinds vrijdag op hypoallergeen voer van RC, om te kijken of hij een voedselallergie heeft. Maar ik merk nog geen verbetering: hij spuugt nog elke dag. Hij had ook maagbeschermers gekregen, maar daar moest hij juist van spugen.

Ik vind het ook welzielig want hij mag nu helemaal niets ernaast, terwijl het spugen ook niet overgaat.

Heeft iemand advies?

groetjes,
Cindy
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

waarom steeds van voer verwisseld?
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ja waarom ben je van het verse vlees afgegaan?

Misschien een interessant artikel voor jou:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/fram ... asp?id=382
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Overgeven

Ongelezen bericht door ien »

Ik heb het idee dat het begonnen is toen ik Nino weer brokken ben gaan geven. In eerste instantie at hij alleen versvlees. Maar later ben ik hem 's ochtends brokken gaan geven.
Ik vind het ook welzielig want hij mag nu helemaal niets ernaast, terwijl het spugen ook niet overgaat.

Heeft iemand advies?

groetjes,
Cindy

ja, gewoon weer op versvlees overgaan [ik weet de reden niet waarom je gestopt bent]
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”