Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verzekering proteq

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail aan Proteq.

Wij hebben ons product opnieuw moeten ontwikkelen. Wij hebben onder andere gekeken naar de kosten van de dierenartsen en waar de kosten voornamelijk lagen. Hieruit hebben wij de conclusie moeten trekken dat wij de premie behoorlijk hebben moeten verhogen. Voor de Engelse Bulldog heeft dit helaas tot gevolg gehad dat de premie verdubbeld is. Wanneer u het niet eens bent met deze verhoging kunt u gebruik maken van de opzegtermijn om de polis per prolongatiedatum te beeindigen.

Met vriendelijke groet,

Proteq
Team Administratie

En dat terwijl je bij de Engelse Bulldog al niet verzekerd was voor aandoeningen aan de ogen, het skelet en de luchtwegen!Afbeelding
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Nou ik ben anders reuze blij met de verzekering van Proteq voor Kelby. Ik ben gisteren nog naar de DA met haar geweest en de kosten waren maar liefts 185,- euro voor allergeenspuiten, oordruppels, creme tegen jeuk, antibiotica en medicinale shampoo. Ze heeft namelijk 4 allergieën: voedselallergie en voor 4 soorten mijten. De behandelingen blijven voorlopig wel voortgaan totdat alles genezen is. Haar premie is 180,- euro per jaar dus die heb ik er makkelijk uit.

Toen ik de verzekering afsloot was ze gezond dus het ligt er maar aan hoe je het treft.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

marian* schreef:
Inge schreef:Een premieverhoging van 100% is gewoon absurd :eek:
Ik vraag me af of dat zomaar mag.
misschien eens contact opnemen met radar/kassa/consumetenbond?? :19:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ien schreef:
marian* schreef:
Natuurlijk mag dat, aan jou de keuze of je het accepteert of niet. Bij wijziging in 'n verzekering waar je het niet mee eens bent kun je opzeggen.
Neeltje

Debby Speerstra schreef:Nou ik ben anders reuze blij met de verzekering van Proteq voor Kelby. Ik ben gisteren nog naar de DA met haar geweest en de kosten waren maar liefts 185,- euro voor allergeenspuiten, oordruppels, creme tegen jeuk, antibiotica en medicinale shampoo. Ze heeft namelijk 4 allergieën: voedselallergie en voor 4 soorten mijten. De behandelingen blijven voorlopig wel voortgaan totdat alles genezen is. Haar premie is 180,- euro per jaar dus die heb ik er makkelijk uit.

Toen ik de verzekering afsloot was ze gezond dus het ligt er maar aan hoe je het treft.
Ik ook. Ik weet nog niet wat de nieuwe premie voor mij wordt, maar ik ben maandag en dinsdag naar de dierenarts geweest. Eerst m'n eigen dierenarts hier in Eindhoven omdat Tirsa mankt. Toen doorgestuurd voor rontgenfoto bij 'n andere (Eersel geweest) totale prijs samen: 120 Euro, jippie........
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Debby Speerstra schreef:Nou ik ben anders reuze blij met de verzekering van Proteq voor Kelby. Ik ben gisteren nog naar de DA met haar geweest en de kosten waren maar liefts 185,- euro voor allergeenspuiten, oordruppels, creme tegen jeuk, antibiotica en medicinale shampoo. Ze heeft namelijk 4 allergieën: voedselallergie en voor 4 soorten mijten. De behandelingen blijven voorlopig wel voortgaan totdat alles genezen is. Haar premie is 180,- euro per jaar dus die heb ik er makkelijk uit.

Mijn premie was vorig jaar ook 180 euro. Vanaf dit jaar dus het dubbele! Van de Collie is hij van 170 naar 210 euro gegaan. Ik ben benieuwd wat die van de Heeler gaat worden. :evil:
Als Kelby een Franse Bulldog is dan staat jou ook een fikse premieverhoging te verwachten.
Groetjes van Charlotte
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Neeltje schreef:
ien schreef:
marian* schreef:
Natuurlijk mag dat, aan jou de keuze of je het accepteert of niet. Bij wijziging in 'n verzekering waar je het niet mee eens bent kun je opzeggen.
Het lijkt mij dat als jouw verzekering de premie gedurende het loopjaar verhoogt dat je dat niet hoeft te accepteren.
Het wordt inderdaad een ander verhaal als het jaar om is en de premie wordt dán verhoogd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik heb het nog eens nagekeken hoe het zit bij de border collie en de premie is wel iets verhoogd maar geen schokkende dingen zoals bij de bullen. Mijn honden blijven voorlopig dus gewoon verzekerd. De maandelijkse premie die ik nu kwijt ben is voor mij nog goed te doen, stukken beter dan wanneer ik opeens geconfronteerd word met een paar hoge dierenartsrekeningen die ik volledig moet betalen. Tot nu toe is dat laatste gelukkig nog nooit gebeurd, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Sjalot schreef:

Mijn premie was vorig jaar ook 180 euro. Vanaf dit jaar dus het dubbele! Van de Collie is hij van 170 naar 210 euro gegaan. Ik ben benieuwd wat die van de Heeler gaat worden. :evil:
Als Kelby een Franse Bulldog is dan staat jou ook een fikse premieverhoging te verwachten.
Nee gelukkig voor mij niet, tenminste dit jaar niet. Ik heb de premie net betaald. Maar wie weet volgend jaar.....
Neeltje

marian* schreef:
Neeltje schreef:
ien schreef:
marian* schreef: Ik vraag me af of dat zomaar mag.
Het lijkt mij dat als jouw verzekering de premie gedurende het loopjaar verhoogt dat je dat niet hoeft te accepteren.
Het wordt inderdaad een ander verhaal als het jaar om is en de premie wordt dán verhoogd.
Dat gebeurt ook, want ik heb nog steeds niet gehoord over de premie van Tirsa. Die wordt pas in juni verlengd. Ook die van Floortje moet nog komen.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Neeltje schreef:
Sjalot schreef:
Ailena schreef:Ik ben blij dat ik ze hier niet verzekerd heb. Geef mij maar gewoon een persoonlijk spaarpotje waarbij ik zeker weet dat er niets stijgt of dat ik onnodig geld betaal voor of aan wat dan ook.... :neenee:
Tja je weet het niet. Toen ik eens 2000 euro moest neerleggen voor een leverzieke hond die na 9 maanden toch overleed vond ik het wel jammer dat ze niet verzekerd was. Het jaar daarvoor had ze me al 800 euro gekost vanwege een buikoperatie en dan heb ik het nog maar over 1 hond. Dus een premie van 200 euro per jaar had ik er toen wel uitgehad.
Als je hond echt wat gaat mankeren loopt je potje zo leeg.
Het kan mee en tegen zitten.
Het is maar net hoeveel risico je kunt lopen. Als mensen helemaal geen ruimte tot sparen hebben dan komen ze bij een gebroken poot goed in de problemen.
Neemt niet weg dat ik de premieverhoging die ze nu doorgevoerd hebben bij sommige rassen idioot hoog vind.
Zou ik nu voor de keus staan dan zou ik het ook niet meer doen.
IK denk dat velen zich erg vergissen in de prijzen van 'n operatie, al is het maar 'n gebroken poot, maar mocht het iets ernstigers zijn, gaat het echt oplopen. Bedragen die je niet haalt door alleen de premie te sparen. Denk dat je dan toch gauw met 100 Euro per maand moet beginnen en dan moet er niet te veel gebeuren....
die risico`s zitten er inderdaad in ja, en dan kan het makkelijk zijn.
Maar gebeurt er nu niets, dan zit ik ff lekker die mensen van die verzekering te spekken, dan hou ik dat gespaarde geld liever op een spaarrekening staan....
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

trouwens, ben je nu niet gagi opgelicht. Als jij een contract hebt getekend waarin staat dat jij 5 jaar lang b.v. ( ik noem iets) 15 euro per maand betaald, en nu moet je opeens 30 betalen dan klopt het toch helemaal niet. Want dan kunnen ze het verhogen wanneer ze maar willen.

Aso`s...
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Neeltje

Je sluit voor 5 jaar af, maar je betaalt per jaar en dan kan het aangepast worden. Als je ineens voor 5 jaar zou betalen, dan kan dat niet.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

De verzekering van kyra is beeindigd op 1-4-2007 bij Proteq

en per 11-4-2007 ingegaan bij petplan.
deze verzekering was bij petplan 151 euro scheelt toch 130 euro op jaar basis.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Sjalot schreef:
Ciske schreef:Mijn vriend en ik waren in november aan het overwegen of wij Cis zouden gaan verzekeren. Wij dachten aan Proteq. Eind november sloeg het noodlot toe en Cis kreeg een aanrijding met auto. Resultaat: beide heupen kapot. Achteraf zou een eventuele verzekering ook bijna niets uitgekeerd hebben. Proteq sluit aandoeningen aan de heupen en de ellebogen door welke aanleiding dan ook uit. Vanuit de kant van de verzekeraar begrijp ik het wel, maar ik ga nog eens twee keer nadenken voordat ik een verzekering afsluit.
Gebroken botten worden wel vergoed.
Ik heb daar dus over gebeld en al zou het door een ongeluk breken,dan nog worden kosten aan heupen en ellebogen niet meer vergoed.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

aschra schreef:De verzekering van kyra is beeindigd op 1-4-2007 bij Proteq

Scheelt zeker zeg. Maar ja, ook bij Petplan zijn Engelse Buldoggen uitgesloten voor aandoeningen aan het skelet en de luchtwegen. Dus ik weet nog niet wat ik doe.
Groetjes van Charlotte
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat verzekeringen dingen van bepaalde rassen uitsluiten is dat geen enorme alarmbel voor de rasliefhebbens/rasvereniging/fokkers???
Afbeelding
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Sjalot schreef:

Scheelt zeker zeg. Maar ja, ook bij Petplan zijn Engelse Buldoggen uitgesloten voor aandoeningen aan het skelet en de luchtwegen. Dus ik weet nog niet wat ik doe.
Je kan er nog even over nadenken tot dat de nieuwe verlenging van proteq komt.
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

bianca83 schreef:Ik heb helemaal niets gehoord over een verhoging of iets :19: Voor Quincy betaal ik 11 euro nog wat in de maand en voor Quasar was het rond de 17 euro per maand.
Ik weet niet of je het allemaal al verandert hebt maar ik heb ook niks binnen voor Quasar? :19:
Neeltje

De verhogingen zijn per ras heel erg verschillend. Sommige rassen zijn haast niet omhoog gegaan.

Ik blijf mooi bij Proteq. Nog maar eens zien of die nieuwe verzekeringen blijven bestaan.
lara & Laika
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lara & Laika »

Sjalot schreef:

Bij Petplan zitten wel de ogen gewoon in het pakket.
Ik ben er ook nog niet uit wat ik doe met Osiris, maar ik neig naar Petplan.
(hij is nu nog helemaal niet verzekerd)

Groetjes Patries
Afbeelding

Onkruid vergaat niet, duur aangeschafte planten wel.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Lars schreef:
bianca83 schreef:Ik heb helemaal niets gehoord over een verhoging of iets :19: Voor Quincy betaal ik 11 euro nog wat in de maand en voor Quasar was het rond de 17 euro per maand.
Ik weet niet of je het allemaal al verandert hebt maar ik heb ook niks binnen voor Quasar? :19:
Wat moet ik veranderd hebben voor Quasar :denken:
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

bianca83 schreef:
Lars schreef:
Je schrijft dat je nog niks binnen hebt voor Quincy en ik ook nog niet voor Quasar dus mocht je het niet goed veranderd hebben (Quincy op jouw of je moeders adres) dan is er voor Quincy bij mij ook niks binnengekomen. :wink:

Ik probeer even behulpzaam te zijn maar heb het inderdaad een beetje krom neergezet.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Lars schreef:
bianca83 schreef:
Lars schreef:
Je schrijft dat je nog niks binnen hebt voor Quincy en ik ook nog niet voor Quasar dus mocht je het niet goed veranderd hebben (Quincy op jouw of je moeders adres) dan is er voor Quincy bij mij ook niks binnengekomen. :wink:

Ik probeer even behulpzaam te zijn maar heb het inderdaad een beetje krom neergezet.
Nou voor Quincy heb ik alles gewoon thuis liggen maar ik schreef dat ik niks gehoord heb over een verhoging. Quincy staat gewoon bij mij ingeschreven dus het klopt dat jij niks voor Quincy heb gehad :wink:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

massam schreef:dat verzekeringen dingen van bepaalde rassen uitsluiten is dat geen enorme alarmbel voor de rasliefhebbens/rasvereniging/fokkers???
Er is een rasvereniging waarvan de daar aangesloten fokkers de engelse bulldogpups verkochten met een jaar gratis verzekering van Dier&Zorg erbij vandaar dat er veel verzekerde EB's rondliepen. Protec weet dus precies waar de gevoelige plek van de EB ligt.
Groetjes van Charlotte
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik heb de nieuwe polis voor Joep binnen. Van 19,95 per maand naar 36,27 euro :eek: Die van Isis en Gijs volgen nog maar die zullen wel even hoog worden omdat ze alledrie hetzelfde verzekerd zijn.
Die van Joep wordt opgezegd omdat zijn 'papa' eventuele kosten goed op kan vangen. Isis en Gijs kunnen niet zonder verzekering.

Ik ga wel nog even verder zoeken of er nog andere verzekeringen zijn en wat die precies dekken. Alles wat Dier & Zorg echt geld kan kosten is al uitgesloten (heupen, ellebogen en bestraling).

Zijn er nog mensen bij petplan verzekerd? En hoe betrouwbaar is die?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Essy schreef:Ik heb de nieuwe polis voor Joep binnen. Van 19,95 per maand naar 36,27 euro :eek: Die van Isis en Gijs volgen nog maar die zullen wel even hoog worden omdat ze alledrie hetzelfde verzekerd zijn.
Die van Joep wordt opgezegd omdat zijn 'papa' eventuele kosten goed op kan vangen. Isis en Gijs kunnen niet zonder verzekering.

Ik ga wel nog even verder zoeken of er nog andere verzekeringen zijn en wat die precies dekken. Alles wat Dier & Zorg echt geld kan kosten is al uitgesloten (heupen, ellebogen en bestraling).

Niet normaal meer :eek: :eek: :eek:

Ik heb nog helemaal niets gehoord voor Kaya, wat vreemd :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Stang schreef:
Essy schreef:Ik heb de nieuwe polis voor Joep binnen. Van 19,95 per maand naar 36,27 euro :eek: Die van Isis en Gijs volgen nog maar die zullen wel even hoog worden omdat ze alledrie hetzelfde verzekerd zijn.

Niet normaal meer :eek: :eek: :eek:

Die van Isis en Gijs veranderen per 1 augustus en 1 september. Ik heb geen idee vanwaar het verschil.

Ja ontzettend hè? 1200 euro per jaar om 3 honden te verzekeren :jank:
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Van de katten ging het ook omhoog en vielen er dingen uit de verzekering. Daar kon je je wel weer extra voor verzekeren (en betalen natuurlijk :mrgreen: ). Heb opgezegd met verwijzing naar hun voorwaarden dat je op kunt zeggen bij wijziging van premie. Was geen probleem. Binnenkort is de verlenging voor de andere kat en die zeg ik dan ook op.
Groetjes Lisa
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Stang schreef:
Wannneer loopt de verzekerde periode af voor Kaya?
Als je nu een on-line een offerte aanvraagt (uiteraarderd niet op verzenden klikken :wink: ) voor een rottweiler, weet je wat je moet gaan betalen als haar nieuwe periode in gaat.

Ik betaal nu voor 2 doggen iets meer dan 36 euro. (5-jarig kontrakt) Als ik on-line een nieuwe offerte inzie, betaal ik dat per hond :eek:

In januari 2007 loopt het contract voor Q af. Dan zal ik ook van 16,nogwat naar ca 36 euro gaan.
Queen haar contract loopt pas over krap 4,5 jaar af. Ben benieuwd of ze binnen die periode al zo'n verhoging er door weten te krijgen.

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen bij petplan. Vind het wel een nadeel dat je bij een DA-bezoek 35,00 zelf moet betalen. (Je kan dit wel afkopen tot een lager bedrag). Een consult bij mij DA is 27,50. Of je nu met 1 hond of 2 honden komt. Stel dat er 1 slechts medicatie nodig voor een paar euro. Dan kom ik met mijn DA-bezoek bij Petplan erg slecht uit.
Je mag de declaratie's tot een jaar laten liggen.
Wel weer handig als je weet dat je hond in de malle molen terecht komt....tja :denken:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”