Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer van 4 naar 3 maaltijden?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Wanneer van 4 naar 3 maaltijden?

Ongelezen bericht door Caro. »

We geven Puchu (9 weken) nu 4 maaltijden op een dag.
Om ca. 9.00 uur / 13.00 uur / 17.00 / 22.00 uur.

Op welke leeftijd zouden we 3 maaltijden kunnen gaan geven? En hoe dit het beste aanpassen: door de laatste maaltijd (dan 17.00 uur) gewoon iets later te geven?
Ik had de gegevens van Kaya erbij gepakt, maar die kreeg al op de leeftijd van 8 weken al 3 maaltijden :denken:

Toch voor de zekerheid wil ik graag even weten van alle puppy-baasjes op welke leeftijd zij 3 maaltijden gaven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Vanaf 5 maanden ben ik van 4 naar 3 maaltijden gegaan. Bowie krijgt op dit moment nog steeds 3 maaltijden per dag.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik weet het niet meer, maar vind wel dat je 'n gaaf onderschrift hebt!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik geef ze meteen vanaf dag 1 dat ze hier zijn, dus een week of 7 a 8 maar 3x per dag eten.
En vanaf een maand of 5 2 x per dag
Laatst gewijzigd door malinois op 03 apr 2007 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja is volgens mij bij een maand of 4 overgegaan op 3 keer.
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

marye schreef:Caja is volgens mij bij een maand of 4 overgegaan op 3 keer.
Xavier ook zoiets. Hij is nu 7 maanden en krijgt nu 2 keer per dag als hij ong een jaar is gaat hij op 1 keer per dag
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja is met een maand of 6 overgegaan op 2 keer en met iets van 8,5 maand naar 1 keer.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana zat al op de 3x per dag toen we haar kregen.
Volgens mij gaf ze zelf aan dat ze tussen de middag steeds minder ging eten, dus toen zijn we overgestapt naar de 2x
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dolina is met een maand of 4 a 5 overgegaan naar 3 maaltijden (wat ze nog steeds krijgt) en ik ben een beetje gaan schuiven in de tijden.

Ik heb me eigenlijk niet zo streng aan de tijden gehouden maar meer gekeken naar wat we gingen doen die dag, zodat ze rust had voor en na haar maaltijd en doe dat nog steeds.

Ze is nu 9 maanden maar krijgt nog steeds 3x per dag omdat ze 1,5 kilo per dag krijgt.
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Via de fokster heb ik een schema meegekregen toen ik Bantou ging ophalen en via dat schema ben ik te werk gegaan en geef Bantou nu hij 4 maanden en een week is 3x p.d. eten.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik geef nooit 4 maaltijden per dag, zelfs 3 niet...
direct en dan heel gauw op 1 maaltijd :N:
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Ik ga altijd met mijn honden met 3 mnd. over op 3 maaltijden en met een half jaar op 2 en dat blijft dan zo.

Gr.Yvonne
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Bedankt :ok:

Omdat hij de laatste maaltijd zo laat kreeg en een uur daarna nog moet plassen, is het hier steeds opblijven al donder ik om van de slaap :mrgreen:

We gaan nu de laatste maaltijd iig vervroegen en in hoeveelheid iets terugbrengen en zo langzaamaan dan toewerken na 3 maaltijden per dag.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bullspike
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullspike »

spike kreeg vanaf het begin dat we hem hadden 3x per dag
van de fokker schema meegehad, dat was toen om 9uur en om 3 uur en dan om 9 uur savonds nog eens.

en ik denk vanaf een maand of 10 dat we over zijn gegaan naar 2 maaltijden omdat hij het liet staan tot einde van de middag.
dus nu krijgt tie gewoon smorgens en rond het avond eten.
en dat blijft ook zo. maar soms laat hij het nog staan. :wink:
Als je de mensen leert kennen ga je van de dieren houden!

AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb volgens mij nooit 4x gegeven... en al heel snel naar 2 en nu 1x per dag (maar daar heb je nu niks aan want die van mij zijn 3 en 4 jaar)
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Chocolate nu 13,5 week oud krijgt zeker nog tot ongeveer 5 maanden 4 keer per dag en als blijkt dat hij het nog nodig heeft langer dan vanaf een jaar 2 keer per dag en dat laat ik dan zo
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara en Bowie schreef:Vanaf 5 maanden ben ik van 4 naar 3 maaltijden gegaan. Bowie krijgt op dit moment nog steeds 3 maaltijden per dag.
Waarom is dat eigenlijk Tamara? Is dat gebruikelijk bij grote rassen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:Vanaf 5 maanden ben ik van 4 naar 3 maaltijden gegaan. Bowie krijgt op dit moment nog steeds 3 maaltijden per dag.
Eigenlijk 2 redenen. 1 daarvan is dat ik mezelf er prettiger bij voel.
Ik heb heel veel gelezen over maagtorsies en hoe er over wordt gedacht. De oorzaak en hoe te voorkomen. Maar het komt er eigenlijk op neer dat ik nergens uitsluitsel over heb gekregen. Tegenstrijdige artikelen, "feiten", en zo kan ik nog wel even doorgaan :mrgreen:

Daarom heb ik ervoor gekozen waar ik me het prettigst bij voel :wink:

En reden 2 is dat Bowie altijd honger heeft :roll: Heb wel even 2 maaltijden gegeven maar daarbij schooide ze in de tussentijd veel meer dan dat ze doet op 3 maaltijden :wink:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ze krijgen er hier nog maar twee per dag sinds zondag. :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ook Ljennah (zaterdag bij ons gekomen en nu 9,5 week oud) krijgt nog 4x per dag eten en als advies kregen wij:

Vanaf de leeftijd van 4 maanden kunt u een maaltijd per dag weg gaan laten. Natuurlijk wordt dan dezelfde hoeveelheid over 3 porties verdeeld. Sommige voeders hebben naast de puppy ook een Junior voeder in de handel, op deze kunt u nu gerust overstappen. Vanaf de 6e maand kunt u overstappen op 2 maaltijden per dag en vanaf 10 maanden kunt u eventueel kiezen voor 1 maaltijd per dag, of naar uw keuze 2 maal per dag. Op deze leeftijd stapt u over naar een voeder van volwassen honden.

Ljennah is overigens een zeeeeeeer matige eter, om niet te zeggen een slechte eter :roll: dus probeer nu met wat "variatie" wat meer enthousiastme hiervoor te krijgen.
Eet Puchu wel met graagte??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik heb heel veel gelezen over maagtorsies en hoe er over wordt gedacht. De oorzaak en hoe te voorkomen. Maar het komt er eigenlijk op neer dat ik nergens uitsluitsel over heb gekregen. Tegenstrijdige artikelen, "feiten", en zo kan ik nog wel even doorgaan :mrgreen:

En reden 2 is dat Bowie altijd honger heeft :roll: Heb wel even 2 maaltijden gegeven maar daarbij schooide ze in de tussentijd veel meer dan dat ze doet op 3 maaltijden :wink:
Aha, ik snap 'em. Ik heb me nooit verdiept in maagtorsies omdat het eigenlijk niet voorkomt bij Kooikers. Bowie krijgt natuurlijk ook nogal wat op een dag. Als ik Bram drie keer per dag zou voeren, zou het vrij sneu zijn wat hij dan aan hoeveelheid krijgt per keer :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:

Aha, ik snap 'em. Ik heb me nooit verdiept in maagtorsies omdat het eigenlijk niet voorkomt bij Kooikers. Bowie krijgt natuurlijk ook nogal wat op een dag. Als ik Bram drie keer per dag zou voeren, zou het vrij sneu zijn wat hij dan aan hoeveelheid krijgt per keer :wink:
Huts heeft ook altijd honger maar ze krijgt ook maar 1 keer per dag, net als alle volwassen honden hier. Bijkomend voordeel is dat haar portie inderdaad wat groter is. FritZ krijgt een kilo tot anderhalf, en voor een vastendag tot 2,5 kilo. In 1 keer :wink: . Ik voer ze juist 1 keer per dag en NRV zodat het risico op een maagtorsie zo klein mogelijk is doordat de maagspieren heel goed getraind worden. Bij brok of kvv zou ik het op 2 keer daags houden omdat dat de maag erg snel uit is.
Kiefer was ook vrij snel over op 3 maaltijden en ik ben nu aan het afbouwen naar 2 per dag.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”