Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje na uitknijpen anaalklieren UPDATE

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jidde

vraagje na uitknijpen anaalklieren UPDATE

Ongelezen bericht door jidde »

Vorige week zijn bij Nanni haar anaalklieren uitgeknepen. Deze zaten behoorlijk vol zei de DA.

Sinds dien heeft ze een uitvloeiing uit der kont. Het is lichtbruin/rood en het STINKT!! Ook likt ze nu regelmatig aan haar kont, die is nu rood (bij haar staartaanzet).

Op haar mat liggen nu ook soms natte plekjes, wat ze dan op staat te likken. Dat stinkt ook erg.

Komt dat door het uitknijpen? En wat kan je ertegen doen? Ik heb het idee dat ze het zelf niet prettig vind namelijk, dat ze zo nu en dan wat laat "lopen".

Nanni had voorheen dat ze moeilijk poepte, dat is vrijwel voorbij :cheer:
Laatst gewijzigd door jidde op 03 apr 2007 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Met gewoon uitknijpen hebben ze dat hier niet,Mickey wel toen er een abces had gezeten.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik zou ermee terug gaan naar de dierenarts. Bij Tommie zijn meerdere keren zijn anaalklieren leeggemaakt (heeft er ook een keer een abces gehad) en nooit heeft hij daarna nog vocht uit de klieren verloren. Het lijkt me dat ze of niet goed leeg gemaakt zijn, of dat er iets anders aan de hand is. Maar wel even naar laten kijken.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Chira heeft een ontsteking en heeft dat dus ook, weet je zeker dat er geen ontsteking zat?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou ook even teruggaan om dat na te laten kijken. Bij Rocky zijn toevallig vorige week woensdag ook de anaalklieren leeggeknepen en hij heeft wat dat betreft nergens last van. Nalekken lijkt me niet goed.
Afbeelding
jidde

Om 3 uur moet ik naar de DA, die dacht dat dat ze niet goed uitgeknepen waren of ontstoken.
Vanmorgen ging ze tijdens het uitlaten ook 3x zitten ("sleetje rijden"). Ze heeft er dus echt last van. Andere honden ruiken nu ook veel aan haar kont, ze stinkt ook
alm@
moderator

jidde schreef:Om 3 uur moet ik naar de DA, die dacht dat dat ze niet goed uitgeknepen waren of ontstoken.
Vanmorgen ging ze tijdens het uitlaten ook 3x zitten ("sleetje rijden"). Ze heeft er dus echt last van. Andere honden ruiken nu ook veel aan haar kont, ze stinkt ook
Agossie, goed dat je even teruggaat :ok:
Afbeelding
jidde

Ik vind het gewoon sneu dat Nanni er moeite mee heeft dat ze het soms "laat lopen". De pijn, zij is een harde, maar dat koppie als er weer een vlek ligt, dat is zooo sneu :jank:
Pfff hoe moet dat straks als ze echt oud en bejaard is :eek: Hopelijk gaat het niet bij haar gebeuren, zij vind het vreselijk! Arme oude doossie
jidde

Haar anaalklieren zijn flink ontstoken :eek: Ze heeft nu een anti biotica voor 6 dagen en een hydro zalfje voor der kont.

Hopelijk werkt dit, anders moet ze onder een lichte roes om haar anaalklieren te spoelen.

Ze vonden Nanni er wel goed uit zien. Weer even gewogen, ze weegt nu 29.65 kilo. Valt nog best mee, hoewel er best wel wat vanaf mag, of op zijn minst op dit gewicht blijven
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Wat sneu.
Zijn ze ontstoken geraakt door het uitknijpen? En hoe kan dat dan?

Heel veel sterkte voor je meisje, want anaalklierontstekingen zijn niet prettig voor een hond.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
alm@
moderator

Ach arme Nanni, hopelijk is de ab afdoende :wink:
Afbeelding
jidde

MoniqueDM schreef:Wat sneu.
Zijn ze ontstoken geraakt door het uitknijpen? En hoe kan dat dan?

Heel veel sterkte voor je meisje, want anaalklierontstekingen zijn niet prettig voor een hond.
Dat weet ik dus niet. Ik weet niet of ze daarvoor al ontstoken waren ja of nee. Want Nanni laat nooit wat merken :denken:
Voordat ze uitgeknepen werden, had nanni wel moeite met poepen en heeel soms likte ze aan der kont, maar niet opvallend veel.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”