Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaccinatieschema Nobivac
Moderator: moderatorteam
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Vaccinatieschema Nobivac
Ik weet dat er al eerder topics zijn geweest over de nieuwe vaccinaties van Nobivac voor drie jaar, maar de zoekfunctie heeft een beetje kuren op het moment dus bij deze nog een vraag.
M'n honden zijn vorig jaar nog gevaccineerd (cocktail + rabies) met vaccins van het merk Vanguard. Die zijn 1 jaar geldig. Graag zou ik willen weten wat ze nu moeten krijgen als ik overstap naar de als drie jaar werkzaam geregistreerde vaccins van Nobivac. Bij Vanguard bestond de cocktail uit parvo levend verzwakt, hondenziekte, leverziekte, lepto/Weil en kennelhoest para-influenza. In het paspoort staan de vaccinaties voor de cocktail aangegeven als Vanguard DA2Pi en Vanguard CPV-Lepto. Rabies is Vanguard R.
Hoe ziet het schema eruit van Nobivac v.w.b. de cocktail?
We gaan regelmatig naar het buitenland dus ze zullen ook tegen rabies gevaccineerd moeten worden. Het liefst voor drie jaar natuurlijk.
Kan iemand me helpen? Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer geloof ik.
M'n honden zijn vorig jaar nog gevaccineerd (cocktail + rabies) met vaccins van het merk Vanguard. Die zijn 1 jaar geldig. Graag zou ik willen weten wat ze nu moeten krijgen als ik overstap naar de als drie jaar werkzaam geregistreerde vaccins van Nobivac. Bij Vanguard bestond de cocktail uit parvo levend verzwakt, hondenziekte, leverziekte, lepto/Weil en kennelhoest para-influenza. In het paspoort staan de vaccinaties voor de cocktail aangegeven als Vanguard DA2Pi en Vanguard CPV-Lepto. Rabies is Vanguard R.
Hoe ziet het schema eruit van Nobivac v.w.b. de cocktail?
We gaan regelmatig naar het buitenland dus ze zullen ook tegen rabies gevaccineerd moeten worden. Het liefst voor drie jaar natuurlijk.
Kan iemand me helpen? Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer geloof ik.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Vaccinatieschema Nobivac
Tja, het is moeilijk om je te adviseren... In principe wil die eenjarige geldigheid van Vanguard niet zeggen dat de bescherming na een jaar echt verdwenen is. Niet veel vaccinproducenten doen of willen onderzoek doen naar de daadwerkelijke werkingsduur van hun vaccins, eigenlijk alleen Intervet van Nobivac doet dit. Het is dus zeer aannemelijk dat de Vanguardvaccins langer dan 1 jaar beschermen. In principe zou je nu dus gewoon drie jaar alleen weil en eventueel Pi (parainfluenza) kunnen laten enten. Maar je kunt ook dit jaar je honden de cocktail van Nobivac laten geven en dan ben je wat Parvo, hondenziekte en HCC voor drie jaar klaar. Weil en Pi blijven maar een jaar geldig.
Als je op vakantie gaat naar het buitenland binnen de EU zul je dit jaar Rabies moeten laten enten met Nobivac dan ben je er voor 3 jaar vanaf (binnen de EU dus alleen).
De schema's van Nobivac zijn:
Jaarlijks vaccinatieschema voor honden met verhoogd risico op kennelhoest
Leeftijd
1 jaar leeftijd DHP + Weil + Kennelhoest
2 jaar leeftijd Weil + Kennelhoest
3 jaar leeftijd Weil + Kennelhoest
4 jaar leeftijd DHP+ Weil + Kennelhoest
5 jaar leeftijd Weil + Kennelhoest
6 jaar leeftijd Weil + Kennelhoest
7 jaar leeftijd DHP + Weil + Kennelhoest
* Parvo en Hondenziekte
** Bordetelle bronchiseptica en Parainfluenza
*** Parvo, Hondenziekte en Besmettelijke Leverziekte (HCC)
Jaarlijks vaccinatieschema voor honden met laag risico op kennelhoest
Leeftijd
1 jaar leeftijd Cocktail (DHPPi)***
2 jaar leeftijd Weil
3 jaar leeftijd Weil
4 jaar leeftijd Cocktail (DHPPi)
5 jaar leeftijd Weil
6 jaar leeftijd Weil
7 jaar leeftijd Cocktail (DHPPi)
**** Parvo, Hondenziekte, Parainfluenza en Besmettelijke Leverziekte (HCC)
Groetjes,
Fieke
Als je op vakantie gaat naar het buitenland binnen de EU zul je dit jaar Rabies moeten laten enten met Nobivac dan ben je er voor 3 jaar vanaf (binnen de EU dus alleen).
De schema's van Nobivac zijn:
Jaarlijks vaccinatieschema voor honden met verhoogd risico op kennelhoest
Leeftijd
1 jaar leeftijd DHP + Weil + Kennelhoest
2 jaar leeftijd Weil + Kennelhoest
3 jaar leeftijd Weil + Kennelhoest
4 jaar leeftijd DHP+ Weil + Kennelhoest
5 jaar leeftijd Weil + Kennelhoest
6 jaar leeftijd Weil + Kennelhoest
7 jaar leeftijd DHP + Weil + Kennelhoest
* Parvo en Hondenziekte
** Bordetelle bronchiseptica en Parainfluenza
*** Parvo, Hondenziekte en Besmettelijke Leverziekte (HCC)
Jaarlijks vaccinatieschema voor honden met laag risico op kennelhoest
Leeftijd
1 jaar leeftijd Cocktail (DHPPi)***
2 jaar leeftijd Weil
3 jaar leeftijd Weil
4 jaar leeftijd Cocktail (DHPPi)
5 jaar leeftijd Weil
6 jaar leeftijd Weil
7 jaar leeftijd Cocktail (DHPPi)
**** Parvo, Hondenziekte, Parainfluenza en Besmettelijke Leverziekte (HCC)
Groetjes,
Fieke

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heeeeel oud topic, maar is het entschema van Vanguard inmiddels gewijzigd?
Ik zie nu net dat ze vorig jaar geent zijn (complete coctail) met Vanguard ipv Nobivac wat ze vroeger altijd hadden... Nobivac hoefde niet alles elk jaar, maar ik zie hier in staan dat ze nu weer de hele coctail moeten hebben, en dat ga ik dus niet doen
Ik zie nu net dat ze vorig jaar geent zijn (complete coctail) met Vanguard ipv Nobivac wat ze vroeger altijd hadden... Nobivac hoefde niet alles elk jaar, maar ik zie hier in staan dat ze nu weer de hele coctail moeten hebben, en dat ga ik dus niet doen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
Vanguard is ook voor 3 jaar geldig (al langer dan een jaar, volgens mij) .malinois schreef:Heeeeel oud topic, maar is het entschema van Vanguard inmiddels gewijzigd?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
sinds vorig jaar hebben ze ineens Vanguard ipv Nobivac zie ik nu dus vandaar mn vraag... ze moeten over 2 weken geent worden maar ik zie er nu dus bijstaan dat ze weer de hele coctail zouden moeten krijgen... dat gaat dus zeker niet gebeuren... bedankt!Liesbeth schreef:Vanguard is ook voor 3 jaar geldig (al langer dan een jaar, volgens mij) .malinois schreef:Heeeeel oud topic, maar is het entschema van Vanguard inmiddels gewijzigd?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Vanguard gemaild en inmiddels antwoord ontvangen, netjes en duidelijk en dus ook mee naar de dierenarts uitgeprint en al...
Het geregistreerde en aanbevolen entschema bij volwassen honden voor de Vanguard vaccins is jaarlijks herhalen van de ziekte van Weil (“leptospirose”), en elke drie jaar van de overige onderdelen (dus hondenziekte, adenovirus/leverontsteking, parvo en parainfluenza). Als jouw hond vorig jaar al volwassen was toen hij de volledige cocktail kreeg is het dus pas weer nodig om die te herhalen over twee jaar. Wel is het van belang om elk jaar de ziekte van Weil enting te geven. Als jouw hond vorig jaar echter nog niet volwassen was is het wel nodig om nu nog een keer de hele cocktail te geven. In dat geval gaat het schema met een keer per drie jaar de volledige cocktail daarna pas in.
Mocht je hond in een pension gaan, of meereizen naar het buitenland dan kunnen in afwijking van het bovenstaande aanvullende en/of andere vaccinatieadviezen gelden.
Met vriendelijke groet,
National Veterinary Manager
Pfizer Animal Health BV
Het geregistreerde en aanbevolen entschema bij volwassen honden voor de Vanguard vaccins is jaarlijks herhalen van de ziekte van Weil (“leptospirose”), en elke drie jaar van de overige onderdelen (dus hondenziekte, adenovirus/leverontsteking, parvo en parainfluenza). Als jouw hond vorig jaar al volwassen was toen hij de volledige cocktail kreeg is het dus pas weer nodig om die te herhalen over twee jaar. Wel is het van belang om elk jaar de ziekte van Weil enting te geven. Als jouw hond vorig jaar echter nog niet volwassen was is het wel nodig om nu nog een keer de hele cocktail te geven. In dat geval gaat het schema met een keer per drie jaar de volledige cocktail daarna pas in.
Mocht je hond in een pension gaan, of meereizen naar het buitenland dan kunnen in afwijking van het bovenstaande aanvullende en/of andere vaccinatieadviezen gelden.
Met vriendelijke groet,
National Veterinary Manager
Pfizer Animal Health BV