Overigens krijgt hij de laatste maanden naast brokken bijna dagelijks Rodi of Smuldier en een pensstaafje. Dan krijgt hij natuurlijk wel wat minder brokken
Als ik het zo lees dan denk ik dat Benthor heeel wat meer naar binnen werkt als Saar
Moderator: moderatorteam
Ik zou haast twee vleugeltjes voor je bestellenBenthor schreef:![]()
Wat een nare moraalridders weer. Ernstige verwijten worden weer verpakt in zogenaamde goed bedoelde adviezen. Zonder te lezen smijten de meelopers ook weer met stront. Daarbij weet je van sommigen wat hun echte motieven zijn om zaken van de TS in twijfel te trekken....jakkes.
Hier geldt natuurlijk: wie de schoen past trekke hem aan.

Nou...dat dacht ik eerst ook. Maar als je dan verder kijkt, Marion heeft ergens op geschreven wat Saar die dag had gekregen, dat is echt helemaal niks. En ja, ze heeft het ook wel eens over leverkoekjes gehad (die dingen zijn wel een eigen leven gaan leiden he) , maar een gezonde hond die zoveel beweegt, wordt niet dik van 1 keer koekjes.boemerang schreef:marion dit is geen aanval
maar tussen jou berichten lees ik te vaak eigengemaakte honde koekjes
een doos waar pitza in heeft gezeten schoonlikken
Ik heb het wel vaker over zelf koekjes maken. Maar die komen dan in de plaats van de frolicjes (het spelletje met de snoepjesMaxiem schreef:Nou...dat dacht ik eerst ook. Maar als je dan verder kijkt, Marion heeft ergens op geschreven wat Saar die dag had gekregen, dat is echt helemaal niks. En ja, ze heeft het ook wel eens over leverkoekjes gehad (die dingen zijn wel een eigen leven gaan leiden he) , maar een gezonde hond die zoveel beweegt, wordt niet dik van 1 keer koekjes.boemerang schreef:marion dit is geen aanval
maar tussen jou berichten lees ik te vaak eigengemaakte honde koekjes
een doos waar pitza in heeft gezeten schoonlikken
Hebben we ook geprobeerd. In de tijd dat er dagelijks iemand thuis was. Helpt niet.aschra schreef:Ik heb het topic met veel belangstelling gelezen
misschien zit ik helemaal fout, maar misschien ook niet
ik lees dat je haar 1 keer per dag voert
als je als mens af wil vallen dan is het belangrijk dat je iedere 3 uur wat eet om het motertje door te laten branden en zo val je af.mits je ook beweging tot je neemt.
Kan het niet zo zijn dat dit voor honden ook zo is.
en dan bedoel ik niet dat je de hond om de 3 uur eten geeft maar bv wel 3x op een dag een beetje
misschien helpt het

Klopt. Niemand die dat zo goed weet, behalve Marion zelf. En Marion is héél goed in het laten vasten van haar hondjes, want dat kan ze zelf ook heel goed.boemerang schreef:als je over eten van de honden begint
zegd ze zelf dat ze bordjes uit likken
hoeveel ligt er op dat bordje![]()
wat vind zij weinig en wat veel
niemand die dat zo goed weet als marion zelf
ach zo zielig ,hier een stukje ,hier een beetje van
nogmaals ,geen aanval
maar met mensen gaat het net zo
ik ben ook stevig ,en er mag best iets af
helaas vind ik me zelf te vaak zielig en neem een hand vol snoep

Marion heeft geen castraten, dit is dus geen vergelijking! Castreren kán van invloed zijn op de stofwisseling maar hoeft niet. Ik heb hier 2 castraten. De oudste (reu) krijgt gerust wel eens een dot slagroom of mag een bord leeglikken, hij komt geen gram aan. Reina daarentegen heeft wél neiging tot uitzetten die krijgt dat dus absoluut niet.boemerang schreef: als ik naar rex kijk, die is gecastereerd
voer minder want ze worden er dik van
hij krijgt nog steeds de aan bevolen hoeveel heid
maar we zagen dat zelfs die paar likjes keer 7 dagen
wel invloed had
bij rex dan omdat hij nu aan leg heeft om dik te worden

ja marion anders had ik het er niet neer gezetMarion. schreef:Waarom in de aanval? Vraag je je dat nu echt af?boemerang schreef:marion dat ben jij,waarom in de aan val

Zeg Boemerang, heb je het hele topic gelezen?boemerang schreef:ja marion anders had ik het er niet neer gezetMarion. schreef:Waarom in de aanval? Vraag je je dat nu echt af?boemerang schreef:marion dat ben jij,waarom in de aan val
ze hebben al een stevige bouw
ze krijgen voldoende beweging
het eten is bijna niks
jij hebt je haren recht over eind staan
ten minste je reakties klinkt boos![]()
![]()
wat ik hier neer zet ,bedoel ik goed
en alma qwoate wel een deel van mijn verhaal
maar het is een vergelijking
er zijn heel wat tips binnen gekomen
vraag dat eens na
welke tijd stip kun jij je honden het beste eten geven
noem maar op
marion ik bedoel dit dus niet verkeerd , ik probeer mee te denken
wat het kan zijn
laat ze lullen dat je honden dik zijn
probeer gewoon de oorzaak te vinden

Als je dit stukje leest, lees ik toch twee tegenstrijdige dingen. Ik kan me herinneren dat je ook in de Vet.hoek hebt gelezen. Dan zou je het helemaal moeten weten.boemerang schreef:@ maxiem ja ik heb het hele verhaal gelezen
dit punt ligt gevoelig bij marion wat heel begrijpelijk is
ook haal ik dingen aan wat ik vaker lees
nogmaals er moet een oorzaak zijn
ook hen ik marion een link gegeven
maar ik denk dat als er niks gevonden is met de schild klier
dat ze de hond altijd op dieet moet hebben
wat best heel zuur is
als de hond aanleg heeft om dik te worden
zou je wat ze doet altijd alles goed moeten af wegen
zo dat het binnen krijgt wat het hebben mag
niet meer en niet minder
klopt maar bordjes af likkenMaxiem schreef:Als je dit stukje leest, lees ik toch twee tegenstrijdige dingen. Ik kan me herinneren dat je ook in de Vet.hoek hebt gelezen. Dan zou je het helemaal moeten weten.boemerang schreef:@ maxiem ja ik heb het hele verhaal gelezen
dit punt ligt gevoelig bij marion wat heel begrijpelijk is
ook haal ik dingen aan wat ik vaker lees
nogmaals er moet een oorzaak zijn
ook hen ik marion een link gegeven
maar ik denk dat als er niks gevonden is met de schild klier
dat ze de hond altijd op dieet moet hebben
wat best heel zuur is
als de hond aanleg heeft om dik te worden
niet meer en niet minder
Marion zegt dat ze Saar al een hele tijd op de helft van wat ze mag hebben heeft staan. Daar kan weining meer vanaf zou ik zeggen.

Al 5 jaar lang de helft van waar 'normale' honden het goed op doen op vers. Met daar de laatste tijd nog meer van af.Maxiem schreef:Marion zegt dat ze Saar al een hele tijd op de helft van wat ze mag hebben heeft staan. Daar kan weining meer vanaf zou ik zeggen.

Nee, dit is geen zelfspot. Dit is Boem-spotboemerang schreef:marion is dit zelf spot
ik laat het hier ook bij ,goed bedoelde raad
natuurlijk komt het weer krom uit mijn toetsen bord
maar daar zit ik niet mee
mee denken dat heb ik geprobeerd
en meer ,en ieder op zijn mannier
ik hoop dat het je gaat lukken
maar zou de schips achter wege laten
ja hoormaar ik denk dat ik net zo lees als schrijfMarion. schreef:Nee, dit is geen zelfspot. Dit is Boem-spotboemerang schreef:marion is dit zelf spot
ik laat het hier ook bij ,goed bedoelde raad
natuurlijk komt het weer krom uit mijn toetsen bord
maar daar zit ik niet mee
mee denken dat heb ik geprobeerd
en meer ,en ieder op zijn mannier
ik hoop dat het je gaat lukken
maar zou de schips achter wege laten![]()
Je goedbedoelde raad is vast heel lief bedoeld. Maar het punt waar jij nu bent, ben ik al een jaartje of 5 voorbij. Ik ben al 5 jaar héél bewust met de voeding van mijn honden bezig.
Ik vraag me sowieso af of je wel goed leest. Je link is heel erg prachtig, maar heb je ook mijn antwoord daarop gelezen?

Nou. Voor jouw informatie: ze hadden net totaal geen belangstelling voor ons avondeten. Ze waren veel te wulps met elkaar bezig buiten. Ze zijn nu weer wandelen. Ik denk niet dat het ervan komt dat wij vanavond nog iets gaan snoepen, dus tussendoortjes gaan ze niet krijgen vandaag.boemerang schreef:ja hoormaar ik denk dat ik net zo lees als schrijf
een beetje boemerangs
zit ik me daar helemaal lens te tikkenHutsje schreef:Kijk, zo simpel is het nou Marionboemerang schreef: als de hond aanleg heeft om dik te worden
niet meer en niet minder

Ik durf het te betwijfelen. Sinds ruim een week staat ze op een zelfgekozen dieet van alleen maar pens. Pens is het enige dat ze momenteel eet, en dan ook nog maar heel weinig.Addy schreef:mooi, valt ze ook snel afMarion. schreef:Dat mot ze nietAnnelies schreef:Marion, weet je wat ik zou doen..? Geen gehannes met allerlei middeltjes en Saar een poosje op Carnibest light zetten; kijken hoe dat gaat....![]()
![]()