Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetle morgen naar de dierenarts... Uitslag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Cheryl87
Zeer actief

Beetle morgen naar de dierenarts... Uitslag

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Ik heb vanmiddag naar de dierenarts gebeld om een afspraak te maken..Hoopte stiekem dat ik vandaag nog terecht kon, maar belde ook wel laat..

Dus morgen.
Arme pup, zijn maag en darmen zijn hem niet goed gezind..
Eerst op pedigree gezet, maar daar kreeg hij diarree van, toen kocht ik Pro Plan en dat kotst hij nu dus met brok en al uit...
Ook heeft hij uitslag bij zijn buikje, rode vlekjes en sommige vlekjes hebben puistjes zeg maar.

En hij loopt echt de hele dag door te piepen, probeer er niet al te veel aandacht aan te schenken maar het is niet leuk..
Hij drinkt gelukkig nog wel, en hij krijgt zo lekker kip met rijst op aanraden van de dierenartsassistente over de telefoon..

Nou morgen afwachten, hij is net 19,5 weekjes oud..

Groetjes van een bezorgd vrouwtje..
Laatst gewijzigd door Cheryl87 op 27 mar 2007 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Made by Spriet
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Zo vaak van voeding wisselen is ook niet bevorderlijk voor zijn darmpjes en ook niet het soort voeding wat je geeft. Als alles weer rustig is, zou ik me als ik jou was eens gaan orienteren op betere brokken zoals Farmfood of Acana of een verse, rauwe voeding, zoals Carnibest, Rodi, Energique oid. Hopelijk is je hondje snel weer beter!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Nou nu 1 keer gewisseld. Pedigree kreeg hij mee van de vrouw waar we hem vandaan hebben maar daar kreeg hij diarree van dus op aanraden van de dierenarts op ander voer gegaan. Pro Plan dus, dat is nu even goed gegaan maar dat kotst hij nu uit..

Farmfood of Arcana heb ik hier nog niet gezien.. Wat voor voer is dat? Brokken? En waar kan ik dat halen?
Mijn dierenarts raadde mij al Specific aan, maar alleen omdat hij dat verkoopt en gewoon goed voer vind. Maar misschien daar op over gaan.
Ik ben mij al een beetje aan het orienteren op de kvv voeding maar ben nog niet echt overtuigd.

Groetjess
Afbeelding

Made by Spriet
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn hond kreeg die pukkels ook overal van zo`n beetje- dus ook van vers :N: (die had gewoon een voedings allergie, die moest uitwoeden)
die is eerst op een dieetvoer gezet voor 8 weken en daarna mocht hij op eigen voer over proberen te gaan

deze meng ik dus nu nog steeds met dat dieet voer, gewoon omdat hij nooit meer spuugt, nooit meer diarree, nooit meer pukkels, en een mooie vacht en meer weerstand top
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Sterkte met Bietje (of is dat nog niet haar koosnaam? Van mijn Beetle wel :mrgreen: )

De darmen zijn vaak heel gevoelig bij een jonge hond. Een aantal dagen lam en rijst zal denk ik goed zijn en daarna overstappen op een goed voer. Volgens mij is er niets mis met Pro Plan. Kan het misschien zijn dat je te abrupt overgegaan bent van Peigree naar Pro Plan? Als je wilt overstappen van het ene merk voer naar het andere merk voer kun je dit over het algemeen het beste geleidelijk gaan doen. Dus eerst bijv. 5% andere brokken en dan dit deel na ongeveer 2 weken op 100%.

Succes en ik hoop dat er niet iets anders en ernstigers aan de hand is dan gevoelige darmen!
Cheryl87
Zeer actief

Renske schreef:Sterkte met Bietje (of is dat nog niet haar koosnaam? Van mijn Beetle wel :mrgreen: )

De darmen zijn vaak heel gevoelig bij een jonge hond. Een aantal dagen lam en rijst zal denk ik goed zijn en daarna overstappen op een goed voer. Volgens mij is er niets mis met Pro Plan. Kan het misschien zijn dat je te abrupt overgegaan bent van Peigree naar Pro Plan? Als je wilt overstappen van het ene merk voer naar het andere merk voer kun je dit over het algemeen het beste geleidelijk gaan doen. Dus eerst bijv. 5% andere brokken en dan dit deel na ongeveer 2 weken op 100%.

Succes en ik hoop dat er niet iets anders en ernstigers aan de hand is dan gevoelige darmen!
Hoi Hoi,

Beetle zijn koosnaam is lekker ding haha maar Bietje is ook leuk!
Wat leuk dat er nog een Beetle op het forum zit!

Ik ben geleidelijk overgegaan op Pro Plan op aanraden van veel mensen en het leek mij ook logischer, ik heb ook parkieten en die heb ik ook 1 keer over laten gaan op ander (beter en completer) voer, ook heel geleidelijk.
Ik weet dat Pro Plan een goed voer is, daarom maak ik me juist zorgen..
Ik dacht echt, nou op dit voer moet hij het wel goed doen, maar nu hij dat niet maak ik me echt zorgen en ook met die uitslag erbij, maar misschien zoals in een voorgaande reactie is gezet, voedings allergie.
Dat vind ik dan nog niet heel erg, maar even afwachten, nu staat hij op de kip met rijst, of eigenlijk rijst met kip en smullen! Dat doet hij gelukkig wel, hij eet nog :mrgreen:

Groetjes Cheryl en bietje :wink:
Afbeelding

Made by Spriet
Cheryl87
Zeer actief

Hoi hoi,

Nou ik ben net terug van de dierenarts. Ze denkt aan een virus in het maag-darmkanaal en daarvoor heeft hij 2 prikjes gehad, 1 onstekingsremmende prik en een pijnstiller omdat hij zo aan het piepen is de hele dag al (en gisteren) en dat tcoh duidt op pijn.

Ik heb ook 1 pil mee gekregen waarvan ik 4 maal daags 1/4 moet geven.
Ook heeft hij dieetvoer meegekregen van specific 3 kuipjes waarvan ik ook 4-5 daags een klein beetje moet geven. Die pillen moeten overigens dan een half uur voor het eten worden gegeven.

Hij mag geen contact meer hebben met honden omdat het besmettelijk KAN zijn. Vrijdag moet hij weer beter zijn, zo niet dan kan ik een antibiotica kuur komen ophalen. Dat wilde ze nu niet geven omdat hij nog een pup is.
Voor alle zekerheid zondag in elk geval geen puppycursus. Moet er niet aan denken dat er andere honden worden aangestoken.

Nou dat was het. Vrijdag beterschap!

Groetjes Cheryl en een knuf van Beetle

p.s. de uitslag waren ´jeugdpuistjes´
Afbeelding

Made by Spriet
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Nou hoop dat het snel beter gaat! Beterschap
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

heel veel beterschap :wink:
Cheryl87
Zeer actief

Hoi Hoi,

Nou hij heeft het de eerste paar dagen weer goed gedaan, toen ik weer wat brokken door zijn meegekregen voer deed gaf hij weer over... dus maar weer even nat voer. Vandaag weer brokken door zijn natte voer gedaan en dat zit er al 3,5 uur in!! :cheer:

We bouwen het weer langzaam op!

Groetjes
Afbeelding

Made by Spriet
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Fijn dat het weer wat beter gaat!

Ik hoorde laatst dat het heel goed is om een paar snippertjes hart over de brokken te doen. Op die manier heeft het een ? neutraliserende werking op de vetten en daardoor een heel gunstig effect op de darmen als die iets overstuur zijn.
Ik hoorde dit via iemand anders, maar deze info is afkomstig van de eigenaar/directeur van Biofood, dus misschien de moeite waard om uit te zoeken wat de werking van hart kan zijn of om dit eens te proberen in een volgende situatie?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”