Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Abces of kanker in oor met FOTO's (gepost voor bekenden)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Abces of kanker in oor met FOTO's (gepost voor bekenden)

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ik post deze vraag voor een bekende van me, een meisje van net 17 die helaas niet zelf naar de DA kan omdat ze geen geld heeft én haar moeder het haar verbied.

Maanden geleden zei ze me dat haar hond zo'n vreselijke jeuk in haar horen had, ze liet me foto's zien van hele vuile oren, ze stonken ook vertelde ze me.
Ik dacht aan oormijt en zei haar naar de DA te gaan, haar ouders vonden dit echter niet nodig.. :boos: :boos:
Nu liet ze me zojuist weer foto's zien en ik dacht werkelijk dat ik gek werd!!
Mijn God, dit is niet normaal!
De hond krabt zich nog altijd een ongeluk maar dít zit nu dus, een paar maanden later, in beide oren!!!!
Ze hoort ook sinds kort niets meer dus het zit in de volledige gehoorgang..

Ze moet van mij tegen haar moeder zeggen dat die komende week naar de DA MOET, doet ze dit niet dan laat ik de dierenbescherming komen..

Wat denken jullie? Een abces of een tumor??
Ik vind het zo erg voor die hond, dit is zo hondonwaardig :jank: :jank: :jank:

Afbeelding

Afbeelding

..... :jank: .....Om kotsmisselijk van te worden dit soort mensen... :ugh:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Ik zou het niet weten...., maar het ziet er gruwelijk uit :N:

Arm dier, stompzinnige mensen! :devil:
groetjes, Wina

Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Is dit geen woekering in en van het oor?
Knoeppie
Zeer actief

baloutjuh schreef:Is dit geen woekering in en van het oor?
Ik weet het niet, heb de hond zelf niet gezien weet alleen dat het een paar maanden geleden nog niet zichtbaar was, ze had er toen al wel veel last van.
Het stinkt en en komt bloed uit :jank:

Afbeelding
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Daar moet beslist naar gekeken worden EN het haar rondom de gehoor ingang moet weggehaald worden.
Ik kan me voorstellen dat je de DB in wilt schakelen.........als moeder wederom de gang naar de DA verbiedt.

Om wat voor hond gaat het?
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Hier moet een da naar kijken, vreselijk zeg!

Kun jij niet (samen met dat meisje) met de hond naar de dierenarts gaan?
Iets van een afbetalingsregeling afspreken, eventueel?
Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Knoeppie schreef:
baloutjuh schreef:Is dit geen woekering in en van het oor?
Ik weet het niet, heb de hond zelf niet gezien weet alleen dat het een paar maanden geleden nog niet zichtbaar was, ze had er toen al wel veel last van.
Het stinkt en en komt bloed uit :jank:
Ja dit past bij een woekering ieder geval en daar moet opzeker snel dan wat aangedaan worden als het dat echt is.
Ook als het het niet is moeten ze heel snel naar de DA zielig dat ze dit zover hebben laten komen zeg
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Zou maar maken dat ik bij de veearts kwam, als mevrouw zelf zoiets zou hebben, loopt ze er dan ook mee door ???????????
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ben wel geen bekende maar wil toch even reageren. Dit ziet er beslist niet goed uit maar dat weet je zelf ook wel. Ik betwijfel zelfs of hier nog iets aan gedaan kan worden maar dat kan alleen een da beoordelen waar de hond z.s.m. naar toe moet. Waarom aarzel je de dierenbescherming te bellen? Dit is een ernstige vorm van verwaarlozing en dierenkwelling. Je hebt de foto's als bewijs! Wat zal dat hondje een pijn en jeuk hebben. Bah :kotz:
Afbeelding
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Inge O schreef::eek: :eek: :eek:
volgens mij is dit een 'gewone' oorontsteking, maar dan zo ongeveer in 100 000-voudige vorm door constante verwaarlozing. dit kan niet, niet, echt niet :boos: :boos: :boos: .
Gotverdegotver! :devil: :devil:
groetjes, Wina

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Inge O schreef::eek: :eek: :eek:
volgens mij is dit een 'gewone' oorontsteking, maar dan zo ongeveer in 100 000-voudige vorm door constante verwaarlozing. dit kan niet, niet, echt niet :boos: :boos: :boos: .
Zo zie ik het ook, als het een abces zou zijn dan zou het opengaan en uiteindelijk (met nodige ongemak voor het dier) in de meeste gevallen genezen. Dit lijkt mij een oor wat zo vaak gekrabt, geschud is dat de hele boel dik is geworden. Lijkt me behoorlijk pijnlijk voor het dier. Van onze fret waren de oren ook in deze staat (onnodig om te vermelden dat bij binnenkomst van het asiel was :wink: ) en ik heb haar dan ook de rest van haar leven tegen de oormijt en bijkomende oorontsteking behandelt (al moet ik zeggen dat hij bij haar toch blaauwig was om te zien)
Ik weet niet waar ze woont maar in bepaalde gemeenten is er een pot voor mensen die een dierenarts niet kunnen betalen. Misschien even informeren bij een dierenarts.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Bloemkool oor toch? Ik dacht dat wij het vroeger zo noemden. Zagen we vaak bij bouviers en andere honden (waar het haar in het oor door groeit en er weinig zuurstof in het oor komt).
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vreselijk, arm beest.
Die móét naar de dierenarts, en snel!
Knoeppie
Zeer actief

Ik kan niet met die hond naar de DA, die mensen wonen in Belgie (Vilvoorde) maar ik had het graag gedaan, ik word er erg verdrietig van.

Het meisje gaat het vanavond tegen haar moeder zeggen maar sowieso gaat ze (desnoods met gestolen pinpas van ma) naar de DA.
Het is haar hond (niet op papier) en als ze over 2/3 maanden het huis uit gaat wil ze de hond meenemen, als ik de DB inschakel nemen ze de hond mee en is ze haar kwijt.
Ik geef haar maandag, dit weet ze, en als ze dan niet geweest zijn dan laat ik de hond er weghalen.

Het gaat om een kruising collie x sheltie.

Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Inge O schreef:
Knoeppie schreef:Ik kan niet met die hond naar de DA, die mensen wonen in Belgie (Vilvoorde) maar ik had het graag gedaan, ik word er erg verdrietig van.

Het meisje gaat het vanavond tegen haar moeder zeggen maar sowieso gaat ze (desnoods met gestolen pinpas van ma) naar de DA.
moet ze daarvoor de pinpas van haar moeder stelen :denken: ? heeft ze zelf geen geld dan?

dat ze wat die oren betreft zolang naar haar moeder heeft geluisterd maakt me dus echt woedend - op een bepaalde leeftijd neem je gewoon zélf je verantwoordelijkheid - ik neem aan dat ze wel al voor onbenulliger zaken eens tegen haar ouders zal ingegaan zijn :devil: .
Ja daar heb je helemaal gelijk in...
Maar nee, zelf heeft ze geen geld, wel voor het consult maar niet voor de operatie, dit zal in overleg met ma moeten en als ma nee zegt en zij kan niet aan geld komen dan zal ik alsnog de DB die kant op sturen, hoe spijtig ook.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen die hond daar achter te laten :boos: :jank:

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Dit is echt pure dierenmishandeling. Arme hond.
Ik hoop dat die vriendin van je inderdaad NU naar een DA gaat...zo niet is de hond volgens mij inderdaad ergens anders beter af.
:pop:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

:N: Niet te geloven :jank: :jank: :jank: :jank: Hoe kan iemand zo wreed zijn :boos:
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Even ter informatie : Ik ben dus die vriendin van Knoeppie maar daar ik niet op dit forum ben aangemeld reageer ik dus even via dit account.

Het probleem met haar oren(het zit dus aan beide oren) is al langer tijd bezig,ook ik maakte me zorgen erover maar mijn moeder zei dat het ging genezen met druppels in de oren,ik geloofde haar dus .

Tot vandaag ik merkte dat ze niet luisterde naar me,en toen ik over haar oren wreef merkte ik dit dus.

Maandag ga ik met deze hond naar de DA,HOE ik er geraak weet ik niet maar ik ga het doen.Dit moet dus echt gedaan zijn,soms bloed ze zelfs uit haar oren.

Ik had dus,zoals Knoeppie al zei,besloten om deze hond bij mij thuis weg te halen als ik ga samenwonen,enkel deze hond kan ik meenemen omdat ze op mijn naam staat.Deze week heeft Knoeppie mij de ogen geopend door allerlei dingen over honden te vertellen want,ik vertrouwde mijn ouders dat ze alles goed deden,niet dus :

Enkele voorbeelden:
*Drie honden hebben we :Yorkshire,malthezer en deze shetland dan.
Ik weet dat de yorkshire 8kg weegt,de malthezer is dikker.De shetland weet ik dus niet.
*Twee honden in het bed van mijn ouders,mijn hond(de shetland dus)slaapt beneden,gewoonweg omdat ze te zwaar is
*Ze krijgen onbeperkt snoep en hondenbrokken,héééél af en toe geef ik hen wat maar dat is zelden.De yorkshire eet alleen vlees.
*Ze krijgen spaghetti en dus ook ui en tomaat.

Buiten dat ik mijn hond er wil weghalen is dat ik ze op dieet wilt zetten,haar laat opereren.

Ik heb inderdaad erg weinig geld,zeker niet voor een operatie dus ik hoop dat mijn ouders ermee akkoord gaan,ik ga iig wel een bijjob zoeken.

Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Sorrie hoor maar dit is dieptriest :boos:
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

ziet er vreselijk uit :eek:
het lijkt op een bloemkool oor.
het moet in ieder geval heel snel behandeld worden.
ik krijg al medelijden met de andere 2 honden die daar straks moeten achter blijven.
ik zou ze er allemaal weggehaald hebben. als ze er niet fatsoenlijk voor kan zorgen is ze die honden niet waard. :evil:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
corinne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

Jeetje dat ziet er uit!
Ik hoop dat ze inderdaad snel naar de dierenarts gaat, dit kan echt niet langer zo.
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Knoeppie schreef:Even ter informatie : Ik ben dus die vriendin van Knoeppie maar daar ik niet op dit forum ben aangemeld reageer ik dus even via dit account.
Hallo vriendin, waarom meld je je niet even aan? Lijkt mij een stuk makkelijker voor je.
Ik wil ontzettend graag weten wat de DA hier van zegt morgen.
Sterkte en succes!
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Waarom helpen wij haar niet met ze allen? Allemaal 1 euro storten op de rekening van de da en de hond is geholpen toch. Of een actie met kids voor animals dan moet het met postzegels geloof ik :denken:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Geen draagvlak .....dacht ik al :19:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

niet zo flauw dat er geen draagvlak zou zijn. Maar zie forumregels over eea :wink:
:pop:
Pepie
Zeer actief

pooh schreef:niet zo flauw dat er geen draagvlak zou zijn. Maar zie forumregels over eea :wink:
O heb ik weer wat gemist? Roep ik weer mensen tot actie op terwijl dat niet mag? :mrgreen: Sorry hoor mijnheer of mevrouw van de regels............ Mag ik nu naar de veteranenhoek? :roll: :roll:
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Hier kan ik nou echt om gaan zitten janken, ik snap echt niet dat je het zo ver heb laten komen, ik had naar de DA gegaan en de rekening naar me moeder gestuurd.

Gadverdamme ik vind het zo zielig wat heeft dat beest een oorpijn zeg
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

pepie schreef:
pooh schreef:niet zo flauw dat er geen draagvlak zou zijn. Maar zie forumregels over eea :wink:
O heb ik weer wat gemist? Roep ik weer mensen tot actie op terwijl dat niet mag? :mrgreen: Sorry hoor mijnheer of mevrouw van de regels............ Mag ik nu naar de veteranenhoek? :roll: :roll:
Neeeeeeeeeee :smile: :smile: Moet je echt veel meer slimme opmerkingen plaatsen hoor :smile: :smile:
Pepie
Zeer actief

omafia schreef:
pepie schreef:
Neeeeeeeeeee :smile: :smile: Moet je echt veel meer slimme opmerkingen plaatsen hoor :smile: :smile:
:cheer: :cheer: Eindelijk erkenning.
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

pepie schreef:
omafia schreef:
pepie schreef:
:cheer: :cheer: Eindelijk erkenning.
zo is een oma toch :pffff: nou zet hem op pepie :mrgreen:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”