Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje aan brokkenvoerders

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

nee dat zou ik ook niet doen..

mijn staffies die de helft wegen krijgen nog meer dan dat...

ze heeft toch wat stoffen nodig...
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:
Stang schreef:Wat ik toch zou proberen, is de helft te geven van wat je nu doet.
Goed bekijken hoeveel ze nu precies per dag krijgt en dit halveren. Eventueel voor maagvulling, mocht ze honger hebben, spercieboontjes.
Ze heeft gisteren gehad: 1 pensstaafje, een lepel zelfgemaakte tomatensoep, 1 1/4 frolicje en een kwart kip.
Dat ga ik dus niet halveren.
Da's inderdaad bijna niks :N:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

met zo weinig zou ik bang zijn voor voedingstekorten :eek:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Dat pensstaafje en frolicje zou ik dan toch niet geven en in plaats daarvan een heel klein stukje mager vlees meer.

Wat je geeft dat moet volledig bruikbaar zijn. Ik vind pensstaafjes en frolicjes in het geval van Saar overbodige ballast. Misschien als je dat een maandje uitprobeert, dus door dat soort dingen inderdaad niet meer te geven. Ik probeer het nu ook met Beer.

Alles wat hij naar binnen krijgt moet optimaal zijn. :wink: Desnoods neem je een heel klein beetje kipfillet mee in een zakje als vervanging van het frolicje als beloning.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marion. schreef:
Stang schreef:Wat ik toch zou proberen, is de helft te geven van wat je nu doet.
Goed bekijken hoeveel ze nu precies per dag krijgt en dit halveren. Eventueel voor maagvulling, mocht ze honger hebben, spercieboontjes.
Ze heeft gisteren gehad: 1 pensstaafje, een lepel zelfgemaakte tomatensoep, 1 1/4 frolicje en een kwart kip.
Dat ga ik dus niet halveren.
Oké, maar dan geef je misschien nu dus al minder dan hiervoor? want dit kan je natuurlijk niet halveren, dat snap ik ook wel :wink:

Maar die tomatensoep, zit daar bv room in? Ik zou ipv tomatensoep en pensstaafjes dan iets anders geven wat minder vet is en meer vult.

En voel je niet zo aangevallen..... ik probeer alleen maar mee te denken en je niet te bekritiseren. Je hebt een probleem, dat is hartstikke rot, en daarom probeer ik ook maar mee te denken :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Baily schreef:Dat pensstaafje en frolicje zou ik dan toch niet geven en in plaats daarvan een heel klein stukje mager vlees meer.

Wat je geeft dat moet volledig bruikbaar zijn. Ik vind pensstaafjes en frolicjes in het geval van Saar overbodige ballast. Misschien als je dat een maandje uitprobeert, dus door dat soort dingen inderdaad niet meer te geven. Ik probeer het nu ook met Beer.

Alles wat hij naar binnen krijgt moet optimaal zijn. :wink:
Dat pensstaafje is zeker geen overbodige ballast. Gedroogde pens is prima :wink:

Dat één en een kwart frolicje kan er inderdaad af. Maar daar gaan we de oorlog niet mee winnen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Overleg eens met de DA wat de bijwerkingen zijn als je toch medicatie voor een te trage schildklier gaat geven? Naar mijn idee zijn die marges vaak wat te ruim genomen. In Amerika zou ze allang een thyroid patient zijn naar mijn gevoel.
Ik zou toch die stofwiseling wat 'op willen jagen' en kijken wat er dan gebeurt. Maar ik ben geen DA en kan eventuele andere gevolgen niet overzien. Je kunt het in ieder geval eens navragen?

Ik lees belangstellend mee, per slot van rekening zou mijn rug er ook blij mee zijn :wink:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Als jouw dierenarts dat product geadviseerd heeft, dan zou ik het maar proberen, want inderdaad je geeft al zo weinig. En als je het met begeleiding van de dierenarts doet, zodat het afvallen wel zo verantwoord mogelijk gebeurt, dan zal dat goed moeten gaan, toch? :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Marion. schreef:
Dat één en een kwart frolicje kan er inderdaad af. Maar daar gaan we de oorlog niet mee winnen.
Ik weet het niet hoor. Je kunt er toch tenminste mee beginnen?
Misschien win je er niet de hele oorlog mee, maar het zal allicht helpen. En valt er nooit een stukje kaas of worst op de grond, wat ze weer op"stofzuigert"? :wink:
Dat overgewicht moet ergens vandaan komen. Of het is een lichamelijk probleem of een voedselprobleem, zo simpel is dat. En natuurlijk, het "dik worden van lucht" , het is er wel, je kunt meer of minder aanleg hebben. Maar als je gewoon gezond bent en je eet weinig en beweegt veel, dan krijg je geen overgewicht.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
S@ndr@
Zeer actief

Maxiem schreef:
Marion. schreef:
Misschien win je er niet de hele oorlog mee, maar het zal allicht helpen. En valt er nooit een stukje kaas of worst op de grond, wat ze weer op"stofzuigert"? :wink:
Dat overgewicht moet ergens vandaan komen. Of het is een lichamelijk probleem of een voedselprobleem, zo simpel is dat. En natuurlijk, het "dik worden van lucht" , het is er wel, je kunt meer of minder aanleg hebben. Maar als je gewoon gezond bent en je eet weinig en beweegt veel, dan krijg je geen overgewicht.
tenzij je iets mankeerd,- en dat hoeft er echt niet altijd uit te komen met een bloed test.(weet ook niet welke referentie waardes ze hanteren, en wat de uitslagen waren)

verder lijkt het mij goed klote om de rest van je leven zo goed als niets te mogen eten :evil:

ik zou denk ik toch met de DA gaan kijken voor proefbehandeling voor de schildklier.

gebeurd bij mensen ook vaak genoeg dat ze hypo zijn met goede bloedwaardes(maar die geven zelf hun klachten wel aan)
Marion.

Stang schreef:Oké, maar dan geef je misschien nu dus al minder dan hiervoor? want dit kan je natuurlijk niet halveren, dat snap ik ook wel :wink:
Dit geven we sinds de foto's gemaakt zijn, bijna 3 weken dus.
Stang schreef:Maar die tomatensoep, zit daar bv room in? Ik zou ipv tomatensoep en pensstaafjes dan iets anders geven wat minder vet is en meer vult.
Maar het hoéft helemaal niet te vullen. Het is geen veelvraat. Ze zeurt niet om eten.
En die tomatensoep zat geen room in, alleen heel veel tomaten. En geen vet (wij hadden er zelf een hele boel brie doorheen, maar Saar natuurlijk niet). Een lepel glucosamine gaat er niet zomaar in, dat moet ergens doorheen. Door de soep dus (en nu dus ook de 5ml yarvitan). Vanochtend heb ik het geprobeerd met kwark. Vind ze lekker hoor, maar vanmorgen wilde ze niets eten. Dus vandaag heeft ze nog geen glucosamine of yarvitan gehad. Vanmiddag moet Pieter maar even kijken wat ze blieft.
Marion.

Rosita Compagner schreef:Overleg eens met de DA wat de bijwerkingen zijn als je toch medicatie voor een te trage schildklier gaat geven? Naar mijn idee zijn die marges vaak wat te ruim genomen. In Amerika zou ze allang een thyroid patient zijn naar mijn gevoel.
Ik zou toch die stofwiseling wat 'op willen jagen' en kijken wat er dan gebeurt. Maar ik ben geen DA en kan eventuele andere gevolgen niet overzien. Je kunt het in ieder geval eens navragen?
Is ook al overlegd. Niet specifiek over bijwerkingen gehad trouwens. Fokster wil al 5 jaar dat ik dat ga doen, maar ik vond dat niet nodig. Ze is zwaar, maar aktief en levenslustig. En stabiel qua gewicht. Alleen nu dus even niet. 45 kilo heeft ze volgens mij nog nooit gewogen.
Rosita Compagner schreef:Ik lees belangstellend mee, per slot van rekening zou mijn rug er ook blij mee zijn :wink:
Tegen die tijd is de 'kuur' afgelopen, en ik hoop dat we lief voor je rug kunnen zijn :wink:
(heb jij trouwens een weegschaal?)
Maxiem
Zeer actief

loving bulls schreef:
Maxiem schreef:
Marion. schreef:
tenzij je iets mankeerd,- en dat hoeft er echt niet altijd uit te komen met een bloed test.(weet ook niet welke referentie waardes ze hanteren, en wat de uitslagen waren)
verder lijkt het mij goed klote om de rest van je leven zo goed als niets te mogen eten :evil:

ik zou denk ik toch met de DA gaan kijken voor proefbehandeling voor de schildklier.

gebeurd bij mensen ook vaak genoeg dat ze hypo zijn met goede bloedwaardes(maar die geven zelf hun klachten wel aan)
Daarom zeg ik ook: Als je gewoon gezond bent. En tja, niks mogen eten is klote, maar als het nodig is voor je gezondheid. Max mag ook alleen nog maar haar dieetvoer, al het andere komt er meteen weer uit of resulteert in erge buikpijn. Het is kut voor haar dat ze vroeger wel een stukje worst mocht en nu niet meer, maar ja, zo is het nu eenmaal.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Marion, ik heb dit even uit jouw topic onder Medisch geplukt :
Schildklier is 22.7 dus volkomen normaal
Een score van 22/23 is binnen de referentiewaarden ja, maar het hangt wel onderin de marge van tussen de 19 en 58.
Tenminste, dat zijn de referentiewaarden die ik doorkreeg toen het bij Rais veel te laag bleek te zijn. Ik weet niet of er nog andere manieren van testen met dus andere waarden zijn, maar als we het over de marge tussen 19 en 58 hebben dan zit Saar wel laag.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Maxiem schreef:
loving bulls schreef:
Maxiem schreef:
Marion. schreef:

Daarom zeg ik ook: Als je gewoon gezond bent. En tja, niks mogen eten is klote, maar als het nodig is voor je gezondheid. Max mag ook alleen nog maar haar dieetvoer, al het andere komt er meteen weer uit of resulteert in erge buikpijn. Het is kut voor haar dat ze vroeger wel een stukje worst mocht en nu niet meer, maar ja, zo is het nu eenmaal.
In ken de referenties voor honden niet, maar weet inmiddels dat ze bij mensen met schildklierproblemen ook vaak maar wat aanmodderen.
Het ene lab houdt hele andere waardes aan dan het andere en vaak wordt gezegd dat het allemaal wel oké is, terwijl als je er werkelijk goed naar gaat kijken dit dus helemaal niet zo is.

(vb bij mij was de tsh 9, dit hoort max. 2 te zijn, en 'och we konden wel wat proberen', maar jaren geleden toen het al 5 was, werd er helemaal niets gedaan).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:Marion, ik heb dit even uit jouw topic onder Medisch geplukt :
Een score van 22/23 is binnen de referentiewaarden ja, maar het hangt wel onderin de marge van tussen de 19 en 58.
Tenminste, dat zijn de referentiewaarden die ik doorkreeg toen het bij Rais veel te laag bleek te zijn. Ik weet niet of er nog andere manieren van testen met dus andere waarden zijn, maar als we het over de marge tussen 19 en 58 hebben dan zit Saar wel laag.
Precies :wink:
en is dit de T4? En wat is dan de TSH?
Er moeten twee getallen gemeten worden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Maxiem schreef:
Marion. schreef:
Wij zijn niet zo snoeperig. Ik zit te denken wat door de week thuis eten buiten het avondeten, maar dat is niet veel. Niets eigenlijk. Pieter neemt wel eens chips, maar dat is dan laat op de avond. Als ik meestal al met de honden boven op bed lig.

En die ene Frolic... tja. Die is van de middagwandeling. Van het "spelletje met de snoepjes". Dan worden er 2 frolics in zessen gebroken, en om en om heel ver weggegooid. Dus eerst mag Saar hard achter een stukje aan, en dan Miep de andere kant uit. Dan draaien we ons weer om, en is Saar intussen weer terug bij ons. Mag ze achter het volgende stukje aan.

Dat kunnen we schrappen ja. Mist ze ook die 6 keer heen en terug rennen. Lood om oud ijzer denk ik.
loving bulls schreef:ik zou denk ik toch met de DA gaan kijken voor proefbehandeling voor de schildklier.
Ik zal het er over 3 weken met hem over hebben. De waarde was 22.7 (en hoort tussen de 15 en 40)
S@ndr@
Zeer actief

het feit dat de hond met deze hoeveelheden(het is echt heel weinig) niet zeurt om eten geeft me wel te denken die richting uit(schildklier) :denken:
Maxiem
Zeer actief

Marion. schreef: Wij zijn niet zo snoeperig. Ik zit te denken wat door de week thuis eten buiten het avondeten, maar dat is niet veel. Niets eigenlijk. Pieter neemt wel eens chips, maar dat is dan laat op de avond. Als ik meestal al met de honden boven op bed lig.

En die ene Frolic... tja. Die is van de middagwandeling. Van het "spelletje met de snoepjes". Dan worden er 2 frolics in zessen gebroken, en om en om heel ver weggegooid. Dus eerst mag Saar hard achter een stukje aan, en dan Miep de andere kant uit. Dan draaien we ons weer om, en is Saar intussen weer terug bij ons. Mag ze achter het volgende stukje aan.

Dat kunnen we schrappen ja. Mist ze ook die 6 keer heen en terug rennen. Lood om oud ijzer denk ik.
Dat zal dan inderdaad lood om oud ijzer zijn. Nou ik denk dat het dan wel medisch moet zijn.
Ze krijgt nauwelijks tot geen tussendoortjes, nauwelijks gewoon eten waar bovendien geen vet in zit en ze beweegt veel. Ook al heb je aanleg dan wordt je nog niet dik.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Maxiem schreef:
Marion. schreef:
Wij zijn niet zo snoeperig. Ik zit te denken wat door de week thuis eten buiten het avondeten, maar dat is niet veel. Niets eigenlijk. Pieter neemt wel eens chips, maar dat is dan laat op de avond. Als ik meestal al met de honden boven op bed lig.

loving bulls schreef:ik zou denk ik toch met de DA gaan kijken voor proefbehandeling voor de schildklier.
Ik zal het er over 3 weken met hem over hebben. De waarde was 22.7 (en hoort tussen de 15 en 40)
Marion, dit is één waarde. Ik neem aan van de T4?
Overleg over de TSH-waarde.
Er zijn twee waardes van belang: de T4 en de TSH.

De T4 zit dus nog net in het normale, wel laag.
Als de TSH nu hoger is dan normaal, dan geeft dit aan dat de schildklier toch te weinig T4 produceert.

Dus informeer naar beide waardes :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Stang schreef:
Ik heb dit telefonisch doorgekregen. Met de referentiewaarden 15-40. Ik neem aan dat heus wel beide waarden zijn getest, dat dat moet weet intussen wel iedereen denk ik. Ik zal thuis de voicemail nog even afluisteren, misschien noemt hij het daar. In ons gesprek hebben we het maar heel even over de schildklier gehad. Oa dat mijn fokster "er bang voor was omdat ze zelf een paar hondjes heeft die problemen hebben met de schildklier; maar dat is prima in orde bij Saar".
Daarna zijn we overgegaan op de borrelia-besmetting. Ik zal er over 3 weken uitgebreid naar vragen.
Marion.

Stang schreef:De T4 zit dus nog net in het normale, wel laag.
Als de TSH nu hoger is dan normaal, dan geeft dit aan dat de schildklier toch te weinig T4 produceert.

Dus informeer naar beide waardes :wink:
Zie antwoord hierboven. Misschien is het een samentrekking ofzo, kan dat? Ik heb namelijk wel heel specifiek de grenzen 15 en 40 opgeschreven, terwijl die 19-58 van Natas me ook veel bekender voorkomt :19:
Ik ga het navragen over 3 weken, als we heen moeten voor de weeg-sessie. Ik ga namelijk de Yarvitan wel doorzetten :pffff: :mrgreen:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Stang schreef:
Ja precies, naar die TSH ben ik ook heel benieuwd.
Marion. schreef:De waarde was 22.7 (en hoort tussen de 15 en 40)
Dat is een beetje afhankelijk in wel lab. de waardes worden bepaald.
Normaliter wordt er waardes van tussen de 19 en 58 aangehouden.
Overigens is de T4 prikken een momentopname. Het kan makkelijk zijn dat de T4 later op de dag verder is weggezakt of verder is gestegen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Marion. schreef: "Terugrekenen" is niet zo moeilijk nee, maar heb jij blijkbaar wel moeite mee. Van vers geef je 2 à 3 keer zoveel als van brok, dus volgens de assistente moet ik Saar zo'n 1060 - 1590 gram vers gaan geven op een dag.
Maar goed, dat is totaal niet relevant. Dat is de vraag ook niet. Ik laat me niet door een assistente vertellen wat en hoeveel ik mijn hond moet voeren (ook niet door een dierenarts trouwens)
Jij moet lezen Marion. Je geeft haar nu 350 gram vers vlees, dat reken je om naar brok. Niet wat ze volgens de voedingsdeskundige zou moeten hebben. Van die 350 gram vers vlees moet je uitgaan.

Ik geef Buffy vers vlees voor een 10 kilo hond (haar streefgewicht is 14,5 kilo, ze komt van ruim 18 begin januari), 200 gram, light ook nog en ze weegt 16,5 kilo. Ik trek dus van het eten voor haar streefgewicht nog 30 & af. Jij zou voor Saar uit moeten gaan van een hond van 17 kilo, wat die moet hebben aan brok, want je geeft nu 350 gram vers toch, dat is voor een hond van ongeveer 17 kilo. Het doet er helemaal niet toe wat een andere hond die geen gewichtsproblemen heeft aan brokken eet.

Buffy valt hiermee ook maar heel, heel langzaam af, minder wil ik ook niet gaan, dan eerder nog een vastendag als ze niet meer afvalt.
Dat je boos bent hoef je niet op mij uit te kuren, ik zeg echt niet zulke rare dingen maar denk mee. Ik heb ook een te dikke hond die heel weinig krijgt.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 29 mar 2007 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

MoniqueDM schreef:Dat is een beetje afhankelijk in wel lab. de waardes worden bepaald.
Normaliter wordt er waardes van tussen de 19 en 58 aangehouden.
Overigens is de T4 prikken een momentopname. Het kan makkelijk zijn dat de T4 later op de dag verder is weggezakt of verder is gestegen.
Maar dat van die schildklier is al 6,5 jaar een issue. En is dus inmiddels in 3 verschillende klinieken getest (of opgestuurd dus) en 4 verschillende dierenartsen vonden het niet nodig dat ze op de schildkliermedicijnen ging.

En weet je, misschien komt het ook wel doordat gewicht zo'n moeilijk geval is. Toen ik de eerste 2 jaren van haar leven stad en land af liep, kon ik wel heel leuk vertellen dat ze nagenoeg niets at.... maar je zàg de ongeloof bij iedereen. "Jaja, mevrouwtje, het zal wel hoor, doe maar gewoon niet meer zo vol mesten". En 4 uur uitlaten op een dag? "Jaja, 4 uur buiten zijn en op een bankje zitten zeker".

We hebben het ras en de schijn tegen. Kijk naar hoe het hier in het topic gaat. Terwijl jullie nog een beetje weten hoe het er bij ons thuis aan toe gaat, de dierenartsen weten dat helemaal niet. Maar ook hier wordt en masse geroepen dat ik het eten maar moet halveren.
Marion.

starfleet schreef:Jij moet lezen Marion. Je geeft haar nu 350 gram vers vlees, dat reken je om naar brok. Niet wat ze volgens de voedingsdeskundige zou moeten hebben. Van die 350 gram vers vlees moet je uitgaan.
Nee Anne. Ik reken helemaal niets om naar brok. Op het kaartje van de "voedingsdeskundige" (zeg maar gewoon dierenarts-assistente hoor), staat dat ik haar 3 weken lang 530 gram brok moet geven.

Zucht.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Marion. schreef: Nee Anne. Ik reken helemaal niets om naar brok. Op het kaartje van de "voedingsdeskundige" (zeg maar gewoon dierenarts-assistente hoor), staat dat ik haar 3 weken lang 530 gram brok moet geven.

Zucht.
Zucht. Dat leg je toch naast je neer als je weet dat dat veel te veel is :roll: Die voedingsdeskundige gaat uit van een gemiddelde hond en daar voldoet ze niet aan. Van die 530 gram brok wordt ze veel en veel te dik. Dat kan je toch zeggen tegen die voedingsdeskundige. Denk je dat die deskundiger is dan jij inmiddels? Bij een mens zeg je: ga flink meer bewegen maar wel blijven eten de stofwisseling moet omhoog. En dan zijn er ook mensen die dik blijven. Zulke honden zijn er ook, dat kan niet anders. Je kan haar uren beweging niet meer opvoeren, je kan alleen meer tempo gaan maken zodat ze gaat ververbranden net als dat bij een mens gaat als dat zo zou werken bij honden. Op 60% van de maximale hartslag ga je vet verbranden, wie weet helpt dat bij honden ook. In een gestaag tempo draven zonder uitgeput te raken zoals je dat bij fietsen met de hond doet. Dat gaat alleen niet als ze met een poot zit die niet goed is natuurlijk.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 29 mar 2007 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

starfleet schreef:
Marion. schreef: Nee Anne. Ik reken helemaal niets om naar brok. Op het kaartje van de "voedingsdeskundige" (zeg maar gewoon dierenarts-assistente hoor), staat dat ik haar 3 weken lang 530 gram brok moet geven.

Zucht.
Zucht. Dat leg je toch naast je neer als je weet dat dat veel te veel is :roll: Die voedingsdeskundige gaat uit van een gemiddelde hond en daar voldoet ze niet aan. Van die 530 gram brok wordt ze veel en veel te dik. Dat kan je toch zeggen tegen die voedingsdeskundige. Denk je dat die deskundiger is dan jij inmiddels?
Jahaaaaaaa, uiteraard leg ik dat naast me neer. En het IS geen voedingsdeskundige, het is gewoon een brave dierenarts-assistente die dacht me te helpen. En ik vraag me dus alleen af hoe ze aan dat hoge getal komt.

Mijn hemel. Schrijf ik Russisch ofzo?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:Ik zal het er over 3 weken met hem over hebben. De waarde was 22.7 (en hoort tussen de 15 en 40)
Daar zou ik geen 3 weken mee wachten;een telefoontje is zo gepleegd en dat scheelt dan weer 3 weken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

marian* schreef:
Marion. schreef:Ik zal het er over 3 weken met hem over hebben. De waarde was 22.7 (en hoort tussen de 15 en 40)
Daar zou ik geen 3 weken mee wachten;een telefoontje is zo gepleegd en dat scheelt dan weer 3 weken.
Drie weken op de 6,5 jaar dat ze er mee rondloopt. Tja, ach.
Ik ga in elk geval niet bellen, dit soort overleg doe ik liever face to face. Hoe dan ook, ik ga toch niet tussendoor nog even een uur kwijt zijn aan heen en weer rijden voor een potje medicijnen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”