Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verzekering proteq
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
verzekering proteq
ik kreeg net de nieuwe verlenging binnen van een lopende verzekering van proteq.
Nu was de oude premie op jaarbasis 182 euro
en nu de nieuwe is 282 euro
Als je hun regels naleest staat er bij punt 7 dat ook als je hond ouder wordt je de zelfde premie betaald als waar de polis is mee begonnen.
Maar nu verhogen ze dat en maken er een hele nieuwe polis van
ook de vergoeding was op jaarbasis 2500 euro en die is verhoogt naar 3500.
Weet iemand hoe dit zit
Nu was de oude premie op jaarbasis 182 euro
en nu de nieuwe is 282 euro
Als je hun regels naleest staat er bij punt 7 dat ook als je hond ouder wordt je de zelfde premie betaald als waar de polis is mee begonnen.
Maar nu verhogen ze dat en maken er een hele nieuwe polis van
ook de vergoeding was op jaarbasis 2500 euro en die is verhoogt naar 3500.
Weet iemand hoe dit zit
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Kra de polis is ingegaan toen ik haar kocht met 19 weken op 24-4-2004
Van dit jaar is dus gewoon een verlenging van de vijf jaar die ik had afgesloten.
De maximale vergoeding was op de oude polis van vorig jaar 2500 euro
en is nu verhoogt naar 3500 euro
de maand premie is gewoon verhoogd
Het gekke is dat in februari ik ook een verlenging kreeg van sultan en die was nog gewoon 180 euro
Dus ik heb het idee dat alle premie's vanaf 1-4-2007 van de lopende verzekeringen verhoogd zijn.
Van dit jaar is dus gewoon een verlenging van de vijf jaar die ik had afgesloten.
De maximale vergoeding was op de oude polis van vorig jaar 2500 euro
en is nu verhoogt naar 3500 euro
de maand premie is gewoon verhoogd
Het gekke is dat in februari ik ook een verlenging kreeg van sultan en die was nog gewoon 180 euro
Dus ik heb het idee dat alle premie's vanaf 1-4-2007 van de lopende verzekeringen verhoogd zijn.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Maar dat is een premie verhoging van 3 euroMoos schreef:Ik heb het ook gekregen. Die maandpremie van Saar gaat van 13 euro naar 16 euro nog wat. En dan prijzen ze dat aan dat dat zo mooi is want nu is ze tot 3500 euro verzekerd.
Ja, da's lekker zeg; heb ik daarom gevraagd?
Ik betaal een maand verhoging van 8.50
- Moos
- Zeer actief
Ja, weet ikaschra schreef:Maar dat is een premie verhoging van 3 euroMoos schreef:Ik heb het ook gekregen. Die maandpremie van Saar gaat van 13 euro naar 16 euro nog wat. En dan prijzen ze dat aan dat dat zo mooi is want nu is ze tot 3500 euro verzekerd.
Ja, da's lekker zeg; heb ik daarom gevraagd?
Ik betaal een maand verhoging van 8.50

Maar ik vind het sowieso vreemd dat je een jubelbrief krijgt en dat ze je premie zomaar even aardig omhoog gooien. Als ik zou mogen kiezen zou ik bij mijn oude premie blijven, en niet tot 3500 euro verzekerd zijn, maar je kan dus niet kiezen...

-
- Zeer actief
Dit staat in de regels onder punt 7
7. Als mijn dier ouder wordt, moet ik dan meer premie betalen?
Hoe oud uw huisdier ook wordt, u blijft zijn/haar leven lang de premie betalen die geldt voor de leeftijdscategorie waarmee de verzekering is begonnen.
Daar begrijp ik dus uit dat de premie helemaal niet verhoogd mag worden
Hoe oud uw huisdier ook wordt, u blijft zijn/haar leven lang de premie betalen die geldt voor de leeftijdscategorie waarmee de verzekering is begonnen.
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Inderdaad, kijk een jaarlijkse indexering kan ik me voorstellen. Die was dit jaar niet meer dan 2%.aschra schreef:Dit staat in de regels onder punt 7
Groetjes van Charlotte

Bellen heeft weinig zin. De premie voor de Franse Bulldog is gigantisch gestegen. Kon je hem eerst nog voor 'n 14 euro in de maand verzekeren, nu is dat 23,95. Ik denk dat wij met onze bulletjes ietwat te vaak bij de dierenarts komen......
Iedereen heeft zo'n verhoging gekregen. Het enige dat je er tegen kunt doen is opzeggen. Ik zal eens zien wat ik in juni in de bus krijg.
Iedereen heeft zo'n verhoging gekregen. Het enige dat je er tegen kunt doen is opzeggen. Ik zal eens zien wat ik in juni in de bus krijg.
-
- Zeer actief
Toen ik met een verzekering begon bij proteq keken ze namelijk niet naar het rasP@CO schreef:Jeetje wat een verhoging. Dan betalen jullie nog meer voor een bulletje dan ik voor een Rottweiler
Maar leeftijd en kilo's daar werd een maand bedrag op uitgerekend.
Nu verkopen ze namelijk rasgebonden verzekeringen en als je dan net als ik toevallig een franse bulldog heb betaal je eigenlijk heel veel maand premie.
En de verzekering van Kyra loopt nu voor het 4e jaar en dan gaan ze een hele nieuwe polis opmaken met nieuwe premie en nieuwe regels
En volgens mij mag dat dus niet.
-
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Da's een behoorlijke verhoging
In de polisvoorwaarden staat het volgende over verhogingen:
Artikel 5
Wijziging premie en voorwaarden
Proteq heeft het recht de premie en/of de voorwaarden en bloc te wijzigen op een door haar te bepalen datum. De verzekeringnemer
wordt van de wijziging schriftelijk in kennis gesteld en wordt geacht hiermee te hebben ingestemd, tenzij hij binnen
één maand schriftelijk het tegendeel heeft bericht.
De mogelijkheid van opzegging van de verzekering door de verzekeringnemer geldt niet indien:
a. de wijziging van de premie en/of de voorwaarden voortvloeit uit wettelijke regelingen of bepalingen;
b. de wijziging een verlaging van de premie en/of een uitbreiding
van de dekking inhoudt;
c. de premieverhoging veroorzaakt wordt door het aanpassen van het volgroeid gewicht bij honden;
d. de wijziging van de premie het gevolg is van de jaarlijkse indexering.
Je hebt dus 1 maand de tijd om te protesteren en de verzekering op te zeggen volgens mij.
Ik denk dat ik hem op ga zeggen, dit jaar loopt de periode van 5 jaar waarvoor ik de verzekering had afgesloten af.
Ik heb de verzekering er lang niet uit gekregen, Marouck is nooit ziek

In de polisvoorwaarden staat het volgende over verhogingen:
Artikel 5
Wijziging premie en voorwaarden
Proteq heeft het recht de premie en/of de voorwaarden en bloc te wijzigen op een door haar te bepalen datum. De verzekeringnemer
wordt van de wijziging schriftelijk in kennis gesteld en wordt geacht hiermee te hebben ingestemd, tenzij hij binnen
één maand schriftelijk het tegendeel heeft bericht.
De mogelijkheid van opzegging van de verzekering door de verzekeringnemer geldt niet indien:
a. de wijziging van de premie en/of de voorwaarden voortvloeit uit wettelijke regelingen of bepalingen;
b. de wijziging een verlaging van de premie en/of een uitbreiding
van de dekking inhoudt;
c. de premieverhoging veroorzaakt wordt door het aanpassen van het volgroeid gewicht bij honden;
d. de wijziging van de premie het gevolg is van de jaarlijkse indexering.
Je hebt dus 1 maand de tijd om te protesteren en de verzekering op te zeggen volgens mij.
Ik denk dat ik hem op ga zeggen, dit jaar loopt de periode van 5 jaar waarvoor ik de verzekering had afgesloten af.
Ik heb de verzekering er lang niet uit gekregen, Marouck is nooit ziek

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
IK heb net gebeld, en krijg als antwoord de kosten zijn gestegen en daarom hebben we alle polissen aangepast.
IK heb ook verteld dat ik niet blij ben dat de lopende polissen zijn aangepast want nu wordt je voor een nw probleem gezet, waar de consument niet mee geholpen is.
Er werd ook gezegd ik zie dat u de polis in een keer betaald, maar u mag ook per maand gaan betalen, net of het dan goedkoper is.
Kreeg als antwoord dat ik wel veel had gedeclareerd, en toen vertelde ik dat dit over macho ging en dat die polis nog niet aan de beurt is want we hadden het over kyra.
De polis van kyra zou ingaan 1 april 2007 en ik heb de tijd tot 14-4-2007 met opzeggen.
Weet eigenlijk gewoon niet wat ik moet doen
er is ook nog een andere optie en dat is overstappen naar petplan.nl maar of dit een goed idee is weet ik eigenlijk niet
IK heb ook verteld dat ik niet blij ben dat de lopende polissen zijn aangepast want nu wordt je voor een nw probleem gezet, waar de consument niet mee geholpen is.
Er werd ook gezegd ik zie dat u de polis in een keer betaald, maar u mag ook per maand gaan betalen, net of het dan goedkoper is.
Kreeg als antwoord dat ik wel veel had gedeclareerd, en toen vertelde ik dat dit over macho ging en dat die polis nog niet aan de beurt is want we hadden het over kyra.
De polis van kyra zou ingaan 1 april 2007 en ik heb de tijd tot 14-4-2007 met opzeggen.
Weet eigenlijk gewoon niet wat ik moet doen
er is ook nog een andere optie en dat is overstappen naar petplan.nl maar of dit een goed idee is weet ik eigenlijk niet
-
- geregistreerd lid
Ik heb er ook lang over nagedacht mijn honden te verzekeren maar stop toch liever iedere maand 20 euro in hun eigen potje thuis.
Heb ikzelf een beetje kijk erop want voor hetzelfde geld krijgen ze niets, maar als ze wat krijgen hebben ze hun eigen potje gelukkig nog
En als ik dingen lees over die verzekeringen ben ik blij dat ik het op deze manier doe eigenlijk
Heb ikzelf een beetje kijk erop want voor hetzelfde geld krijgen ze niets, maar als ze wat krijgen hebben ze hun eigen potje gelukkig nog

En als ik dingen lees over die verzekeringen ben ik blij dat ik het op deze manier doe eigenlijk

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog even nagekeken, maar de polis voor Puchu is al gebaseerd op die euro 3500.
En dan betaal ik dus euro 16,75 per maand (standaard polis).
Anders had ik het ook niet meer gedaan als deze nu nog voor euro 2500 was en dus nog verhoogd zou worden.
Euro 30 per maand vind ik echt teveel en dan kan je volgens mij beter een spaarpotje aanleggen.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er nu voor Kaya gaat gebeuren, want de 5-jaar verzekering loopt deze maand af
:N:
En dan betaal ik dus euro 16,75 per maand (standaard polis).
Anders had ik het ook niet meer gedaan als deze nu nog voor euro 2500 was en dus nog verhoogd zou worden.
Euro 30 per maand vind ik echt teveel en dan kan je volgens mij beter een spaarpotje aanleggen.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er nu voor Kaya gaat gebeuren, want de 5-jaar verzekering loopt deze maand af

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is gewoon moeilijk..... ik had Moritz ook verzekerd: 4 jaar lang mankeerde hij nooit wat: één keer bij de dierenarts geweest voor wat prut in zijn oor.Tess@ schreef:Ik heb er ook lang over nagedacht mijn honden te verzekeren maar stop toch liever iedere maand 20 euro in hun eigen potje thuis.
En ineens, doodziek. Kosten euro 1500.
Heb ik keurig vergoed gekregen (-/- 19% eigen bijdrage).
Voor Kaya hadden we haar eerste levensjaar enorm veel kosten, achteraf door allemaal foute diagnoses. Ik geloof dat dit toen zo'n fl. 3.000,00 was.
Ook allemaal vergoed gekregen.
We hebben ook getwijfeld bij Puchu of we het wel of niet zouden doen, maar ik ga toch maar op safe en verzeker hem. Dit bedrag (16,75) vind ik nog te doen, maar als het richting 25 of 30 euro gaat, dan sluit ik ook geen verzekering meer af.
-
- Zeer actief
Ik heb net informatie ingewonnen bij petplan
en als ik daar een basisverzekering afsluit betaal ik op jaar basis voor kyra 149 euro
Heb dan een eigenrisico van 35 euro per ingediende da nota maar als je de rekeningen opspaart is dat dus voordeliger dan proteq
Als je het bedrag 1x per jaar betaald krijg je 5% korting
Ook krijg je 5% korting als je de 3e hond ook verzekerd bij hun.
Dus ik denk dat ik wel overstapt naar hun.
en als ik daar een basisverzekering afsluit betaal ik op jaar basis voor kyra 149 euro
Heb dan een eigenrisico van 35 euro per ingediende da nota maar als je de rekeningen opspaart is dat dus voordeliger dan proteq
Als je het bedrag 1x per jaar betaald krijg je 5% korting
Ook krijg je 5% korting als je de 3e hond ook verzekerd bij hun.
Dus ik denk dat ik wel overstapt naar hun.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb voor Kayleigh een verhoging gehad van 5 euro,die andere 2 heb ik nog niet gehad.
Zal zien dat als ik het nu opzeg,dat ik een hoop kosten ga krijgen,vooral omdat die 2 oudste allebei bijna 11 jaar zijn.
Wat ik ook niet vind kloppen,is dat alle heup en elleboogkosten niet meer worden vergoed,dit was een paar jaar terug nog wel.
Ik betaal nu per 3 honden ruim 50 euro.
Zal zien dat als ik het nu opzeg,dat ik een hoop kosten ga krijgen,vooral omdat die 2 oudste allebei bijna 11 jaar zijn.
Wat ik ook niet vind kloppen,is dat alle heup en elleboogkosten niet meer worden vergoed,dit was een paar jaar terug nog wel.
Ik betaal nu per 3 honden ruim 50 euro.

-
- geregistreerd lid
Mijn honden wegen tussen de 30 en 50 kilo als ze volwassen zijn dus dan zit je tegen de 20-30 euro en dat wordt me te gek.Stang schreef:Het is gewoon moeilijk..... ik had Moritz ook verzekerd: 4 jaar lang mankeerde hij nooit wat: één keer bij de dierenarts geweest voor wat prut in zijn oor.Tess@ schreef:Ik heb er ook lang over nagedacht mijn honden te verzekeren maar stop toch liever iedere maand 20 euro in hun eigen potje thuis.
En ineens, doodziek. Kosten euro 1500.
Heb ik keurig vergoed gekregen (-/- 19% eigen bijdrage).
Voor Kaya hadden we haar eerste levensjaar enorm veel kosten, achteraf door allemaal foute diagnoses. Ik geloof dat dit toen zo'n fl. 3.000,00 was.
Ook allemaal vergoed gekregen.
We hebben ook getwijfeld bij Puchu of we het wel of niet zouden doen, maar ik ga toch maar op safe en verzeker hem. Dit bedrag (16,75) vind ik nog te doen, maar als het richting 25 of 30 euro gaat, dan sluit ik ook geen verzekering meer af.
Ik doe het op deze manier en is in principe eigenlijk een beetje hetzelfde als je maar netjes iedere maand iets opzij legt dan kom je ook niet voor tekorten te staan mocht het indien nodig zijn.
En zelfs dan is er met iedere dierenarts wel een regeling te treffen over de betalingen

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Cujo weegt 47 kilo en ik betaal iets van 16,50Tess@ schreef:Ik heb er ook lang over nagedacht mijn honden te Mijn honden wegen tussen de 30 en 50 kilo als ze volwassen zijn dus dan zit je tegen de 20-30 euro en dat wordt me te gek.
Ik doe het op deze manier en is in principe eigenlijk een beetje hetzelfde als je maar netjes iedere maand iets opzij legt dan kom je ook niet voor tekorten te staan mocht het indien nodig zijn.
En zelfs dan is er met iedere dierenarts wel een regeling te treffen over de betalingen

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
- geregistreerd lid
Demi schreef:Cujo weegt 47 kilo en ik betaal iets van 16,50Tess@ schreef:Ik heb er ook lang over nagedacht mijn honden te Mijn honden wegen tussen de 30 en 50 kilo als ze volwassen zijn dus dan zit je tegen de 20-30 euro en dat wordt me te gek.
Heb er 3