Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Saar op de foto..... gerustgesteld!... bloed ook goed
Moderator: moderatorteam
-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
Marion.
Dank voor het meedenken, Marijke. En natuurlijk heb je gelijk dat meten = weten. En als dit zo blijft ga ik ook weer terug, ik ga de da alleen niet vertellen dat hij maar een foto van d'r rug moet maken. Hij heeft ervoor geleerd, en hij heeft er dagelijks mee te maken.Moon schreef:Waardeloos dat ze nog steeds mank loopt.
Ik las net je beginbericht nog een keer en kon niet vinden of er ook een foto van de wervelkolom is genomen? Bij Dante waren ook alle gewrichten prachtig, maar pas bij de (eerste) orthopeed werd een foto van de rug gemaakt en hij bleek spondylose te hebben (op één plek onderaan). Als daar toen adequaat mee omgegaan was (volgens de tweede orthopeed) zou er een hoop ellende zijn voorkomen bij ons.....
Nu wil ik absoluut niet zeggen dat bij Saar dus hetzelfde aan de hand moet zijn!! Maar ik vind altijd maar 'meten is weten'. Dan kan in ieder geval uitgesloten worden dat dáár iets aan de hand is
.
Sterkte!!
Ik wacht de andere uitslagen nog even af, en overleg dan verder.
-
Marion.
NeeMoniqueDM schreef:Heb je de bloeduitslagen nou al, Marion?
Vandaar mijn vraag vrijdag hoe je dat soort uitslagen normaal krijgt. Telefonisch, of per post? Of moet je er zelf achteraan?
Ik heb in elk geval vrijdag gebeld. Assistente kon zien dat er iets aan uitslagen binnen was, ik heb mijn 06 doorgegeven, maar ik heb nog niets gehoord. Ik denk nu maar dat het niets is, en dat hij op de babeiose wil wachten ofzo
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Tja...., daarintegen moet ik er altijd zelf achteraan. Dus ik denk dat dat verschilt per dierenarts.
Over de schildklier hadden ze trouwens al lang wat moeten weten, want dat duurt gemiddeld drie dagen.
Sterkte met verder wachten meid.
Over de schildklier hadden ze trouwens al lang wat moeten weten, want dat duurt gemiddeld drie dagen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Marion.
Ik heb vrijdag dus gebeld. Assistente zei dat er een uitslag was, en dat ze het die avond nog even aan Marcel ging zeggen. En ik zou misschien vanavond of zaterdag, en anders maandag wel wat horenMoniqueDM schreef:Tja...., daarintegen moet ik er altijd zelf achteraan. Dus ik denk dat dat verschilt per dierenarts.
Nou ja, ik wacht maar even af. Vandaag loopt ze weer prima.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik gaf het alleen maar aan omdat ik het achteraf gezien vrij logisch vond om ook de wervelkolom te checken; mijn 'gewone' dierenarts had daar niet aan gedacht (en ik ook niet). Sorry als ik drammerig of opdringerig overkom, was niet mijn bedoeling. Sterkte!Marion. schreef:Dank voor het meedenken, Marijke. En natuurlijk heb je gelijk dat meten = weten. En als dit zo blijft ga ik ook weer terug, ik ga de da alleen niet vertellen dat hij maar een foto van d'r rug moet maken. Hij heeft ervoor geleerd, en hij heeft er dagelijks mee te maken.Moon schreef:Waardeloos dat ze nog steeds mank loopt.
Ik las net je beginbericht nog een keer en kon niet vinden of er ook een foto van de wervelkolom is genomen? Bij Dante waren ook alle gewrichten prachtig, maar pas bij de (eerste) orthopeed werd een foto van de rug gemaakt en hij bleek spondylose te hebben (op één plek onderaan). Als daar toen adequaat mee omgegaan was (volgens de tweede orthopeed) zou er een hoop ellende zijn voorkomen bij ons.....
Nu wil ik absoluut niet zeggen dat bij Saar dus hetzelfde aan de hand moet zijn!! Maar ik vind altijd maar 'meten is weten'. Dan kan in ieder geval uitgesloten worden dat dáár iets aan de hand is
.
Sterkte!!
Ik wacht de andere uitslagen nog even af, en overleg dan verder.
Gr. Marijke

-
Marion.
Nee, je bent helemaal niet drammerigMoon schreef:Ik gaf het alleen maar aan omdat ik het achteraf gezien vrij logisch vond om ook de wervelkolom te checken; mijn 'gewone' dierenarts had daar niet aan gedacht (en ik ook niet). Sorry als ik drammerig of opdringerig overkom, was niet mijn bedoeling. Sterkte!
Maar dit is ook niet mijn 'gewone' dierenarts (gaat het wel worden trouwens). Mijn gewone dierenarts had een foto van de rechter-voorpoot gemaakt. Hier in Dieren hebben ze - voor de zekerheid - van beide poten alles op de foto gezet. Omdat ik dus niet aan kan geven dat het alleen links is, en ze helaas daar alles op spanning zet ofzo en dus niet mankt.
Zij zijn geen orthopeden geloof ik, maar staan er wel goed om bekend. Ook hier op het forum zijn er heel wat mensen die met dit soort dingen naar Dieren gaat (en als Jip met haar doggen ook vertrouwen heeft in deze kliniek, dan heb ik het ook maar
-
Marion.
Ik heb besloten dat ik morgen weer even met de assistente ga bellen. Ik hoef Marcel niet aan de foon, maar ik wil wel graag gewoon een uitslag van de schildklier. Of hij doodnormaal is, of toch een beetje onderin hangt.
Kan me niet schelen dat ik als zeur bestempeld wordt, ik heb er gewoon voor betaald
Kan me niet schelen dat ik als zeur bestempeld wordt, ik heb er gewoon voor betaald
-
estelle
Nou dan maar lekker een zeur hoor. Ze snappen toch ook wel dat je daarop zit te wachten?Marion. schreef:Ik heb besloten dat ik morgen weer even met de assistente ga bellen. Ik hoef Marcel niet aan de foon, maar ik wil wel graag gewoon een uitslag van de schildklier. Of hij doodnormaal is, of toch een beetje onderin hangt.
Snap ook nooit zo goed waarom DA's niet gewoon gelijk bellen als er een uitslag binnen is.
Succes.
-
Marion.
Ze hebben belangrijkere dingen te doen dan ongeruste baasjes aan de foon te woord te staan, waarvan je 1 al niet overtuigd was dat je foto's moest maken, en 2 er ook nog zomaar in de blind om schildklier en babeiose wordt gevraagdestelle schreef:Snap ook nooit zo goed waarom DA's niet gewoon gelijk bellen als er een uitslag binnen is.
(ik denk bijvoorbeeld aan Szandor, die morgen van deze zelfde dierenartsen te horen gaat krijgen wat of er op de foto's was te zien; ik kan me dus levendig voorstellen dat ik daar een beetje bij in het niet val)
-
estelle
Nou het lijkt mij niet dat een uitslag doorbellen aan een eigenaar uren hoeft te duren.Marion. schreef:Ze hebben belangrijkere dingen te doen dan ongeruste baasjes aan de foon te woord te staan, waarvan je 1 al niet overtuigd was dat je foto's moest maken, en 2 er ook nog zomaar in de blind om schildklier en babeiose wordt gevraagdestelle schreef:Snap ook nooit zo goed waarom DA's niet gewoon gelijk bellen als er een uitslag binnen is.![]()
(ik denk bijvoorbeeld aan Szandor, die morgen van deze zelfde dierenartsen te horen gaat krijgen wat of er op de foto's was te zien; ik kan me dus levendig voorstellen dat ik daar een beetje bij in het niet val)
-
Marion.
Niet uren. Maar wel minuten (als ze een Marion aan de foon hebbenestelle schreef:Nou het lijkt mij niet dat een uitslag doorbellen aan een eigenaar uren hoeft te duren.
-
estelle
precies, dat je alleen maar even weet dat het goed is.Marion. schreef:Niet uren. Maar wel minuten (als ze een Marion aan de foon hebbenestelle schreef:Nou het lijkt mij niet dat een uitslag doorbellen aan een eigenaar uren hoeft te duren.). Maar goed, mailen mag ook. Even op de voice-mail zetten, met een tijd daarin noemen waarop ik terug kan bellen mag ook. En gewoon een berichtje achterlaten met "uitslag schildklier is goed, we wachten even op de andere uitslag en dan stellen we een plan de campagne op" is ook goed
-
Marion.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dat zal misschien best wel, maar als mijn Da een onderzoek doet, of hij het nou zo nodig vind of niet ( ik heb ook een keer een biopt laten nemen), wat hij nou niet zo dringend vond) verwacht ik gewoon dat ze er hetzelfde mee omgaan als met zaken die ze wel dringend vinden. als de uitslag er is, dan moeten ze die gewoon vlot laten weten en als het dan goed is? dan gooit hij dat desnoods maar om mijn oren "van zie je wel, maak je toch niet zo drukMarion. schreef:Omdat vrijdag de uitslag al zeker binnen was, neem ik dus maar gewoon aan dat het goed isestelle schreef:precies, dat je alleen maar even weet dat het goed is.
- Zoie
- Zeer actief
-
Marion.
yamie schreef:dat zal misschien best wel, maar als mijn Da een onderzoek doet, of hij het nou zo nodig vind of niet ( ik heb ook een keer een biopt laten nemen), wat hij nou niet zo dringend vond) verwacht ik gewoon dat ze er hetzelfde mee omgaan als met zaken die ze wel dringend vinden. als de uitslag er is, dan moeten ze die gewoon vlot laten weten en als het dan goed is? dan gooit hij dat desnoods maar om mijn oren "van zie je wel, maak je toch niet zo druk
Nou, ik heb hem net dus een half uur aan de lijn gehad. Hij blijkt vorige week al een heel verhaal op mijn voicemail te hebben ingesproken. Typisch, want die heb ik gisteren nog afgeluisterd. Ook heeft hij het hele verhaal aan de fokster doorgegeven, maar ook van haar heb ik niets gehoord.
Maar goed, nu is alles binnen dus belde hij weer. Schildklier is 22.7 dus volkomen normaal. Borelia (dat was het dus, van de 'gewone' teek): de acute is onder de 30, dus de afgelopen maand is ze niet in contact geweest met een besmette teek; maar de chronische is boven de 100. Ooit is ze dus met een besmette teek in contact geweest. Echter... helemaal niets om je zorgen over te maken. Dat doe ik dan dus ook maar niet.
Hij denkt dat het manken van die artrose komt. En dus gewoon dagelijks de glucosamine, en in tijden dat ze mankt "spelen met de Rymadil".
Vanavond ga ik de Yarvitan halen. Dat is iets nieuws, en zou moeten helpen zo'n 8% van het gewicht af te krijgen. Het is wel jammer dat ik Saar niet bij me heb, want ik had haar eigenlijk wel weer willen wegen. Ze krijgt nu dus al anderhalve week nog minder eten dan ze eerst kreeg, en ik gok dat er nog geen grammetje af is.
Als we nu met die Yarvitan in elk geval de kilo's eraf krijgen die erbij zijn gekomen door de mindere beweging, ben ik al blij...
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
-
Marion.
Nee, ik heb het heel expliciet gevraagd. Hij denkt dat het die artrose is, en daarom is er dus ook geen bewegingsbeperking meer.Hutsje schreef:Hm. Hij denkt dus niet aan een spieren/pezen kwestie. Fijn dat de uitslagen allemaal verder goed zijn!
Vanochtend heeft ze totaal niet gemankt (maar bij mij zat ze aan de lijn, en we lopen nog steeds in bejaardentempo). Vanmiddag vertelde Pieter dat ze in het begin wat mankte, maar later niet meer. Dat wijst dus wel weer op de artrose.
Ik geef me gewoon maar over aan de geleerden. Ik weet het niet meer
- Hutsje
- Zeer actief
Je zou nog een consult kunnen doen bij een holistisch da, anders zou ik het ook niet weten.Marion. schreef:Nee, ik heb het heel expliciet gevraagd. Hij denkt dat het die artrose is, en daarom is er dus ook geen bewegingsbeperking meer.Hutsje schreef:Hm. Hij denkt dus niet aan een spieren/pezen kwestie. Fijn dat de uitslagen allemaal verder goed zijn!
Vanochtend heeft ze totaal niet gemankt (maar bij mij zat ze aan de lijn, en we lopen nog steeds in bejaardentempo). Vanmiddag vertelde Pieter dat ze in het begin wat mankte, maar later niet meer. Dat wijst dus wel weer op de artrose.

- Annelies
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
onze inky had ook artrose , liep meestal de eerste 5 min niet helemaal goed , daarna zag je niets meer. Alleen als ze een dag te veel had gegaan , was ze de volgendedag heel slecht , dan kreeg ze rimadyl en een dagje rust. Die was trouwens ook iets te zwaar , kreeg nog maar heel weinig eten maar werd ook niet dunnerMarion. schreef:Nee, ik heb het heel expliciet gevraagd. Hij denkt dat het die artrose is, en daarom is er dus ook geen bewegingsbeperking meer.Hutsje schreef:Hm. Hij denkt dus niet aan een spieren/pezen kwestie. Fijn dat de uitslagen allemaal verder goed zijn!

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Marion.
Ik weet het niet Jes. Dat beetje artrose IS geconstateerd op de foto. En feit is dat "lijnrust-rondjes" bij ons geen 5 minuten aan het lijntje zijnHutsje schreef:Je zou nog een consult kunnen doen bij een holistisch da, anders zou ik het ook niet weten.
Ik kan alles gaan laten onderzoeken. D'r hele psyche enzo (je wilt niet weten wat voor onderzoeken ik al op d'r mest en urine heb laten doen
Ik sta overal voor open, maar bij Saar werken geen bloesems of druppeltjes. Saar is een beetje een nuchter hondje geloof ik, die geen goudkorrels in haar lijf wil
-
Marion.
Dat klinkt als Saar. Zo gaan we het nu ook maar doen. Ze geeft zelf heel goed haar grenzen aan, dat is wel fijn. Ze wil een dag heel ver. De volgende dag neemt ze dan vanzelf een off-day.jip007 schreef:onze inky had ook artrose , liep meestal de eerste 5 min niet helemaal goed , daarna zag je niets meer. Alleen als ze een dag te veel had gegaan , was ze de volgendedag heel slecht , dan kreeg ze rimadyl en een dagje rust. Die was trouwens ook iets te zwaar , kreeg nog maar heel weinig eten maar werd ook niet dunner
Wat Marcel ook zei, het is ook geen hondje die we 7 jaar lang in de vitrinekast leuk hebben laten zijn
- *tweety*
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
Dat gebeurt ook vaak helemaal nietMarion. schreef:Ik weet het niet Jes. Dat beetje artrose IS geconstateerd op de foto. En feit is dat "lijnrust-rondjes" bij ons geen 5 minuten aan het lijntje zijnHutsje schreef:Je zou nog een consult kunnen doen bij een holistisch da, anders zou ik het ook niet weten.![]()
Ik kan alles gaan laten onderzoeken. D'r hele psyche enzo (je wilt niet weten wat voor onderzoeken ik al op d'r mest en urine heb laten doen)
Ik sta overal voor open, maar bij Saar werken geen bloesems of druppeltjes. Saar is een beetje een nuchter hondje geloof ik, die geen goudkorrels in haar lijf wil