Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerste kippenpoot

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

eerste kippenpoot

Ongelezen bericht door C@rmen »

Wil janus zo zijn eerste kippepoot geven, maar hoe?
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Gewoon, op de grond ofzo :mrgreen:

Of bedoel je dat het het allereerste is wat hij krijgt aan rauw spul? Dan zou ik je willen adviseren om niet direct met een poot te beginnen, maar met een vleugeltje ofzo. Dat bot is wat zachter.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ozzy's eerste kippepoot heb ik even goed op geslagen met een hamer ( wel poot in een zakje ofzo stoppen he )

ik dacht namelijk dat ie t zo naar binnen zou schrokken, maar mijn ervaring is dat ie brokken hap slik weg eet en rauw daar kauwt ie netjes op

succes :ok:
C@rmen

astrid schreef:Gewoon, op de grond ofzo :mrgreen:

Of bedoel je dat het het allereerste is wat hij krijgt aan rauw spul? Dan zou ik je willen adviseren om niet direct met een poot te beginnen, maar met een vleugeltje ofzo. Dat bot is wat zachter.
Vleugetljes heeft hij laatst gehad, kon ie met gemak op en deed hij heeeel rustig mee.
Afgelopen zaterdag heeft hij een groter bot gehad met rauw vlees (uit de dierenwinkel...wat voorn vlees het was weet ik eigenlijk niet :roll: )
We krijgen zo veel visite en ik wil janus daarom bezig houden met een kippenpoot :mrgreen:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik denk dat Janus niet lang zou doen met een kippepoot, ook al kauwt hij goed, ze knagen hem zo weg
C@rmen

omafia schreef:Ik denk dat Janus niet lang zou doen met een kippepoot, ook al kauwt hij goed, ze knagen hem zo weg
Het gaat me er vooral om dat hij bij binnenkomst van de visite even afgeleid is.
Hij wil de visite nog al eens op zn labradors begroeten, en er zittten vanavond mensen bij die een beetje angstig zijn voor honden.
Ik vertik het mijn hond in een andere ruimte te doen, dus vandaar dat ik hoop dat hij word afgeleid door die kippenpoot :mrgreen:
Als dat ijdele hoop is, heeft hij in ieder geval een kippenpoot gehad :wink:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hahahaha, waarop hij op zijn labradors met kippenpoot de visite begroet en ze helemaal een hartverzakking krijgen.
Als je het een beetje eng vind, knip de poot dan op verschillende plaatsen even de botjes door met bijvoorbeeld de tuinschaar. Dan hoef je dus niet de poot in stukjes te maken, maar gewoon even inknippen zeg maar. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Roelfien schreef:Hahahaha, waarop hij op zijn labradors met kippenpoot de visite begroet en ze helemaal een hartverzakking krijgen. :wink:
:smile: :smile:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Roelfien schreef:Hahahaha, waarop hij op zijn labradors met kippenpoot de visite begroet en ze helemaal een hartverzakking krijgen.
:mrgreen:

En hier zou de kippenpoot ongeveer in zijn geheel worden ingeslikt om dan -gauw, gauw- de visite te begroeten (nou ja, als het bekenden zijn dan).
Als zoethoudertje zou ik het niet zo gauw geven (wel een Kong bijvoorbeeld) maar misschien gaat Janus er wel heel lang mee doen, juist omdat het voor 't eerst is.

Ben in ieder geval benieuwd naar hoe het gegaan is met de visite en de kippenpoot! :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wil je dat hij er even mee bezig is zou ik de hele kip geven :wink:. Zelfs Kiefer slikt in 1 keer een poot door.
Afbeelding
C@rmen

De viste werd inderdaad met kip en al begroet :mrgreen: :N:
Janus heeft heeeeel lang naar zijn poot zitten piepen en er tegen aan slaan, totdat ik er een likje pindakaas op smeerde.
Toen begon hij te knabbelen en was ie binnen no time op :ok:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

janus-powerrr schreef:De viste werd inderdaad met kip en al begroet :mrgreen: :N:
:smile:
Dat had ik graag gezien :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”