Het nestje is erg mooi geworden en van verscheidene fokkers heb ik al complimenten gekregen over de kwaliteit van dit nestje. Daar ben ik natuurlijk erg trots op. Het zijn stuk voor stuk heerlijke sociale hondjes zonder (overdreven) terughoudendheid (dat zie je bij ons ras zelfs bij pupjes al).
Vanmorgen is een aankomend keurmeester mijn hondjes komen keuren en ze vond het een prachtig nestje met veel uniformiteit qua bouw en uitzonderlijk goede frontjes. Vooral de fronten is een probleem in het ras dus ik hoop dat het zo blijft. Het bone is geworden zoals ik gehoopt had. De tanden staan nu allemaal keurig maar daar is op dit moment weinig over te zeggen.
Op het moment vind ik sommige pupjes wat lang in rug ik hoop dat dat nog wat veranderd. Anders komt dat volgende generatie wel;o)
Voorlopig houden we twee hondjes zelf aan. Het reutje Atoq was al vanaf het eerste moment mijn favoriet en ik had al vanaf het begin een klik met hem (vandaar de foto in mijn onderschrift). Het is een heerlijk relaxed hondje met een zelfverzekerde uitstraling en een uitmuntende bouw. Een naakte Puchu

Daarnaast houden we het naakte teefje. Ze heeft een prachtige bouw en een heel sprekend vrouwelijk hoofd. Qua karakter is ze het tegenovergestelde van Atoq. Druk!, wild en erg ondeugend.
Ze is een heerlijk hondje om iets van sport mee te gaan doen en ik moet altijd erg om haar streken lachen.
Morgen hebben we voor het eerst puppencursus. Mijn moeder gaat met Atoq en ik ga met Qhilla. Ben erg benieuwd hoe ze het gaan vinden!
Hier zijn ze:
Atoq:

Qhilla

Maar 1 "standfoto" van Qhilla want ze is een rampenplan om in stand te zetten. Ze staat gewoon echt niet stil. Josee (van dit forum van de Weimpies) geloofde me niet maar later wel