Marloes schreef:Angelique25 schreef:Cocochanel schreef:Liesbeth schreef:En in het geval van Marloes (als Robbie dus ook de KC krijgt) raad ik aan alleen DHP te laten enten, de Pi zit al bij de KC in. Is dus overkill.
---Blijkbaar heb je
zeer weinig verstand van...en gelukkig mijn eigen DA wel
Nobivac KC is vaccin met een veel breder spectrum dan...
Volgens het Nobivacboekje:
KC=Parainfluenza en Bordetella Bronchiseptica.
KC in combinate met DHPPi is dus 2x Paraïnfluenza dus overkill.
Het nieuwe Nobivacschema schrijft daarom DHP + KC voor.
Maar ieder is natuurlijk vrij om blind op het verstand van zijn dierenarts te gaan.

Ik heb niet om dubbel gevraagd! Ik ga er vanuit dat hij weet wat goed is, daar is hij toch dierenarts voor en ik niet.
Die laatste opmerking van Angelique sloeg volgens mij meer op Cocochanel dan op jou.
Marloes, je hebt in principe gelijk, maar een DA is ook maar een mens

. En mbt mijn hond ga ik er niet vanuit dat een DA alles weet. Ik hou zeker een vinger aan de pols en bemoei me altijd met de behandeling (behalve in acute gevallen).
Overigens geeft je DA in het overzicht wat hij/zij je gestuurd heeft wél het nu gangbare (Nobivac)schema. Dus DHP zonder de Pi.
"Vroeguh", voor de neusenting had je de L + DHPPi en daarnaast de Bordetella enting (is er volgens mij nog steeds), maar dat wordt tegenwoordig minder vaak gegeven. Nu is het vaak L + DHP + KC.
Misschien komt de enting die jouw DA laatst gezet heeft bij Robbie, nog uit een oudere batch, die hij eerst op wilde maken

.
Sommige (vrij veel) DA'en hebben nog steeds iets over zich van liever teveel enten dan te weinig

.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018