ranetje schreef:Inge O schreef:ben je heel zeker dat hij dat rode hieltje niet krijgt door druk op die plek (in plaats van door contact met materiaal)?
Zat ik me ook af te vragen......
Weet jij iets Inge wat je dan kan doen om de druk te verminderen?
Op het noodforum staat al antwoord

(jammer dat ik dat topic niet kan verhuizen).
Idd komt het door de druk; decubitus dus. Maar de aanvankelijke irritatie van de huid is mede-veroorzaker. De huid was na een paar dagen helemaal geen spalk wel genezen maar nog kwetsbaar en op de hiel zit de huid natuurlijk direct tegen het bot aan

.
Ik loop nu de hele dag te zwachtelen

; heb wel heel erg geboft met zo'n sul van een hond die dat allemaal maar goed vindt

. Ik hoef hem maar te roepen en op de grond te kloppen en hij ligt al op zijn zij
Maar af en toe baal ik er behoorlijk van..
Inge had trouwens de suggestie; memory foam. Soort schuim wat ook in Tempur matrassen e.d. zit. Maar dat heb ik nog niet kunnen vinden. Heb al naar de EHBO van het ziekenhuis gebeld (was ook een suggestie; de gipsmeester raadplegen) maar die kreeg ik niet te pakken. Ben ook bij een orthopedisch schoenmaker geweest, die had ook geen ideeën. Crama is met vakantie, dus ik zing het nog maar even uit tot a.s maandag, dan kan ik hem weer bellen....