Vorige week mailde een pupkoper dat zijn [onze] pup van 13 weken een traanbuisje moest laten door prikken. Nu, een week later heeft deze pup een cyste bij zijn oog.
De cocker heeft vaker last van tranenvloed.......maar om al met 13 weken de traanbuisjes door te prikken......is dat niet wat jong?
De pup had er geen last van.
Daarbij zou deze pup bij de 9 weken enting een navelbreukje hebben, terwijl ik [ en mijn DA] zeker weet dat hij deze met 8 weken niet had.
De cyste wordt komende woensdag operatief verwijderd.
Is het mogelijk dat deze cyste is ontstaan door het doorprikken van het traanbuisje?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
traanbuisje doorprikken
Moderator: moderatorteam
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Misschien is het omgekeerd: was de traanbuis verstopt door de (eerst nog kleine) cyste?
En kan een navelbreuk niet gewoon een keer ontstaan? Het is bij zo'n jonge pup misschien nog een zwakke plek, die door iets te enthousiast spelen nog kan scheuren?
En kan een navelbreuk niet gewoon een keer ontstaan? Het is bij zo'n jonge pup misschien nog een zwakke plek, die door iets te enthousiast spelen nog kan scheuren?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."