Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwarte kots?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Dorien
Zeer actief

Zwarte kots?

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik vond vanmiddag een zwarte plas met stukjes in mijn woonkamer. Eerst dacht ik dat een van de honden een zak drop van me had geplunderd en dat de zwarte stukjes stukjes drop waren. Maar na uitgebreid gesnuffeld en geknepen te hebben in de stukjes kwam ik erachter dat het geen drop was. :kotz: Ook kon ik niet herleiden of het nu kots of diarree was, het stonk in ieder geval als de hel, maar ik vond het niet echt diarree. Dus ga ik er maar vanuit dat het kots is. Het was echt gitzwart, een soort dropshot zegmaar.
Herkent iemand dit? Enig idee wat het kan zijn?
By the way: sorry voor het ranzige verhaal, maar het houdt me al de hele avond bezig wat het geweest kan zijn. Bloed? Zo'n grote plas? Wat is anders zwart? :19:
Beide honden doen het overigens prima en hun ontlasting daarna was ook gewoon normaal.
Groet,
Dorien
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Hebben ze toevallig bloedrijk vlees gegeten (hart, long, milt?). Dan hebben ze hier namelijk wel eens pikzwarte ontlasting (en ook wel eens dun).

O en pens geeft natuurlijk ook een zwart/donker-groene kleur...
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Rami schreef:Hebben ze toevallig bloedrijk vlees gegeten (hart, long, milt?). Dan hebben ze hier namelijk wel eens pikzwarte ontlasting (en ook wel eens dun...).
Nope. Ik heb Shanu juist weer sinds een dag op de Smuldier staan, maar ook daarvoor heeft ze geen hart oid gehad.
Cain zit gewoon op zijn dieetbrokken en heeft ook niets daarnaast gehad. :19:
En daarbij...op de wandeling direct daarna hadden ze allebij weer normale poep. Zowel qua kleur als consistentie.
Groet,
Dorien
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Misschien tijdens het wandelen zwarte aarde gegeten of zo?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Dorien schreef:
Rami schreef:Hebben ze toevallig bloedrijk vlees gegeten (hart, long, milt?). Dan hebben ze hier namelijk wel eens pikzwarte ontlasting (en ook wel eens dun...).
Nope. Ik heb Shanu juist weer sinds een dag op de Smuldier staan, maar ook daarvoor heeft ze geen hart oid gehad.
Cain zit gewoon op zijn dieetbrokken en heeft ook niets daarnaast gehad. :19:
En daarbij...op de wandeling direct daarna hadden ze allebij weer normale poep. Zowel qua kleur als consistentie.
Ja, dan zal dat idd wel niet...
Wat me nog te binnen schiet is dat is dat bij mensen zwart overgeefsel (en ontlasting) kan wijzen op maagzweren. Maar hoe dat bij honden zit weet ik niet. Daarbij zou een van je honden wel een zieke indruk moeten maken, denk ik.
Zouden ze niet toch wat smerigs gevreten hebben, buiten of zo?

Kan me wel voorstellen dat het je bezig houdt, gek verhaal... :denken:
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

tekkel schreef:Misschien tijdens het wandelen zwarte aarde gegeten of zo?
Ze waren alleen maar die ochtend uitgeweest aan de lijn. Daarna ben ik naar mijn werk gegaan en toen ik een paar uur later thuiskwam lag die plas er. Ze hebben dus vandaag zeker geen aarde of iets anders gegeten, dat weet ik zeker. Van gisteren zouden ze wel zwarte aarde gegeten kunnen hebben in het bos, maar zouden ze dan niet eerder gekotst hebben? :denken:
En dan nog, ik denk niet dat je zulke egaalzwarte kots van wat zwarte aarde krijgt. Het was echt een soort dropshot.
Groet,
Dorien
Dorien
Zeer actief

Rami schreef:
Ja, dan zal dat idd wel niet...
Wat me nog te binnen schiet is dat is dat bij mensen zwart overgeefsel (en ontlasting) kan wijzen op maagzweren. Maar hoe dat bij honden zit weet ik niet. Daarbij zou een van je honden wel een zieke indruk moeten maken, denk ik.
Zouden ze niet toch wat smerigs gevreten hebben, buiten of zo?

Kan me wel voorstellen dat het je bezig houdt, gek verhaal... :denken:
Ja, gek hè? Ze ogen allebei niet ziek en vandaag hebben ze dus in ieder geval niets vreemds gegeten. Wat ze gisteren in het bos hebben gegeten weet ik niet, maar ik zou ook niet weten waar ze zulke zwarte kots van krijgen. Ik heb het in ieder geval nog nooit eerder gezien.
Groet,
Dorien
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

misschien hebben ze wel pikzwarte kots opgelebberd.

de mormels zijn gek op alle soorten kots. ook vast pikzwarte kots.
Dorien
Zeer actief

linlin schreef:misschien hebben ze wel pikzwarte kots opgelebberd.

de mormels zijn gek op alle soorten kots. ook vast pikzwarte kots.
Ja maar, wanneer dan? Niet vandaag in ieder geval. En als ze dat gisteren hadden opgelebberd, dan hadden ze vannacht wel gekotst lijkt me.
Nouja, ik denk dat ik het nooit zal weten. Ik hoop maar dat het eenmalig was. :19:
Groet,
Dorien
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Zwart overgeefsel of zwarte poep kan duiden op oud bloed. Dus pas even goed op.....!!!!!!!!!!!
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik heb dat hier ook 1x gehad, weet niet eens meer bij wie, maar ook gitzwart en stinken!!! :N:
Maar ik kon verder ook niks raars ontdekken (volgens mij was het Hera).
Ook daarna niks aan de hand geweest meer.

dus tsja...
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

thom schreef:Zwart overgeefsel of zwarte poep kan duiden op oud bloed. Dus pas even goed op.....!!!!!!!!!!!
maar dan zijn ze meestal van te voren al goed ziek.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

jip007 schreef:
thom schreef:Zwart overgeefsel of zwarte poep kan duiden op oud bloed. Dus pas even goed op.....!!!!!!!!!!!
Ja precies..... ik dacht ook 'zwart'?? :eek: (oud bloed inderdaad), maar als de honden verder gewoon in orde zijn, dan lijkt me dit niet aan de hand te zijn :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Ik heb het een keer bij Saar gezien, nadat ze een paar stukjes houtskool van de barbeque had gepikt. Het noriteffect dus.
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Zwart braaksel en zwarte ontlastingen kan duiden op maagbloedingen of maag- en darmkanker. Ik zou het goed in de gaten houden! Hopelijk is het iets onschuldigs.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

sypke schreef:Zwart braaksel en zwarte ontlastingen kan duiden op maagbloedingen of maag- en darmkanker. Ik zou het goed in de gaten houden! Hopelijk is het iets onschuldigs.
Dat sowieso.
Cain heeft ook Ehrlichia natuurlijk (en Leishmania?) en als dit oplaait, dan kan dit overal in het lichaam bloedingen veroorzaken.
Maar ik mag aannemen dat Dorien het heel scherp in de gaten houdt en dit ook wel weet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als het bloed is ruik je ijzer..een hele weeige gore misselijkmakende lucht. Zwart wijst op oud bloed, dus een maagbloeding kan niet, want dan is het helderrood en zie je ook stolsels.
Diarree kan wel weer. Is het eenmalig geweest?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni heeft het denk ik 1 of 2x gehad. Pas toen vlak voor de maagkanteling. Haar ontlasting was pikzwart en STINKEN! :kotz: Het begin was gewoon waterzwart en daarna werd het drap.

Nooit geweten dat zwarte ontlasting oud bloed is. Dat ga ik bij Nanni dus in de gaten houden :N: Hoewel het volgens mij de laatste keer een jaar geleden is geweest, vlak voor de maagkanteling
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dribbel kreeg het van de metacam.pikzwarte kots .
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jip007 schreef:
klopt, mijn dober heeft het gehad na een pilletje prednoral, was een maagbloeding maar hij was er dan ook doodziek van.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eline* schreef:Als het bloed is ruik je ijzer..een hele weeige gore misselijkmakende lucht. Zwart wijst op oud bloed, dus een maagbloeding kan niet, want dan is het helderrood en zie je ook stolsels.
:denken: hier was het pikzwart en de diagnose was een maagbloeding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

malinois schreef:
Eline* schreef:Als het bloed is ruik je ijzer..een hele weeige gore misselijkmakende lucht. Zwart wijst op oud bloed, dus een maagbloeding kan niet, want dan is het helderrood en zie je ook stolsels.
ja bij lance ook ,en zijn ontlasting was ook zwart.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Als jullie weer iets zwart vinden, leg dan wat op een stukje keukenpapier.
Het vocht trekt in het keukenpapier, en de kring erom heen gaat dan verkleuren naar licht rood/bruin, dit wijst dan op bloed. Een trucje waar jullie misschien wat aan hebben.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Dorien
Zeer actief

Vandaag niks bijzonders gezien. Ontlasting was normaal en er is niet gekotst. Uiteraard hou ik beide honden goed in de gaten, zeker Cain met zijn ehrlichia en leishmaniose. :wink:
Ik ben er vrijwel zeker van dat het bloed was, aangezien het echt bijzonder goor rook. Ik ben in mijn carriere als dierenartsassistente een hoop kots, poep en vers bloed tegengekomen, maar van deze lucht werd ik toch wel wat onpasselijk.
Groet,
Dorien
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

jip007 schreef:
malinois schreef:
ja bij lance ook ,en zijn ontlasting was ook zwart.
Bij onze Fahrah destijds ook, zwart en rood bloed (met stolsels) door elkaar heen in braaksel. Ik dacht dat ze dood ging dus wij met een gangetje van 10 km per uur in de auto (wij waren doodsbenauwd voor elke hobbel onderweg) naar de avonddierenarts (die het nog even rustig aan deed en ons liet wachten :devil: ) bleek het een maagbloeding te zijn. Ze kreeg injecties zodat de bloeding zou stoppen en ze niet meer misselijk zou zijn. Stonden we buiten amper van de schrik bekomen zou ze even een appelklos meesnaaien....ik kon er wel wat doen.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”