Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laparoscopie
Moderator: moderatorteam
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Laparoscopie
Wegens haar ziekte ga ik Caja voor haar volgende loopsheid laten castreren.
Nu werd mij aangeraden dit via laparoscopie te laten doen, omdat dit veel minder belastend voor haar zou zijn.
Heb begrepen dat Dierenkliniek't Westland hierin de meeste ervaring heeft, maar heb ook een wat vervelende ervaring met de kliniek gelezen (nu zijn die vast voor bijna elke kliniek wel te vinden).
Nu ben ik benieuwd wie hier zijn teef via deze methode heeft laten castreren, waar dit gebeurd is en hoe het bevallen is.
Nu werd mij aangeraden dit via laparoscopie te laten doen, omdat dit veel minder belastend voor haar zou zijn.
Heb begrepen dat Dierenkliniek't Westland hierin de meeste ervaring heeft, maar heb ook een wat vervelende ervaring met de kliniek gelezen (nu zijn die vast voor bijna elke kliniek wel te vinden).
Nu ben ik benieuwd wie hier zijn teef via deze methode heeft laten castreren, waar dit gebeurd is en hoe het bevallen is.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Billy98
- Actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
- Aantal honden: 1
Hoi Marye,
De hond van mijn vader ( duitseherder) is +/-2 jaar geleden via die methode gecastreed in dierenkliniek 't westland.
Zij waren er toen erg tevreden over. Als ik het me goed herinner (kan het navragen als je wilt) zaten er 2 kleine wondjes in haar buik. Ze was heel erg snel weer de oude.
Die kliniek staat hier in de regio als goed bekend. En ja over elke kliniek is er vast iets negatiefs te vertellen.. ik ben er zelf nooit geweest. Wel heb ik een van de dierenartsen van die kliniek les gehad tijdens mijn opleiding paraveterinair.
De hond van mijn vader ( duitseherder) is +/-2 jaar geleden via die methode gecastreed in dierenkliniek 't westland.
Zij waren er toen erg tevreden over. Als ik het me goed herinner (kan het navragen als je wilt) zaten er 2 kleine wondjes in haar buik. Ze was heel erg snel weer de oude.
Die kliniek staat hier in de regio als goed bekend. En ja over elke kliniek is er vast iets negatiefs te vertellen.. ik ben er zelf nooit geweest. Wel heb ik een van de dierenartsen van die kliniek les gehad tijdens mijn opleiding paraveterinair.

Groetjes, Lianne
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
amy is geholpen in dierenkliniek westland en ik heb er geen slechte ervaringen mee en ik ben echt een zeikerd
en met de castratie heb ik ook geen slechte ervaringen alleen maar goeie eigenlijk
een voordeel vindt ik dat de hond binnen een dag weer de oude is en amy had 3 kleine sneetjes waarvan je de hechtingen zelf kan verwijderen en dat het met minder (of korter) narcose gebeurt vindt ik ook wel erg prettig 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
willeke1984
- Vaste gebruiker
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Baily
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ik heb een paar jaar terug Barousse daar laten castreren en ben er tevreden over. Het is wel lopende band werk, dat laparoscopische castreren. 's Ochtends wordt een hele trits honden gebracht die dan vlot aan de beurt zijn. Ik kon Barousse 's ochtends om half elf alweer ophalen, die dag is ze suffig geweest maar de dag erna was ze weer zichzelf en ze heeft uberhaupt geen -merkbare- last gehad van de sneetjes. Die zijn ook echt heel klein.
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Yep! Hier Geer! Mijn Sophie heb ik laproscopisch laten steriliseren bij Westland, in Naaldwijk. En ik ben positief, al zegt dat natuurlijk ook niet alles. Soof had drie kleine gaatjes, was de dag zelf nog wat groggy van de narcose, maar liep de dag daarna weer te ravotten dat het een lieve lust was. Geen greintje pijn, alleen een weekje niet zwemmen of in gore plassen rennen...
Enig nadeel wat ik weleens heb gehoord is dat ze het inderdaad vrij 'aan de lopende band' doen. 'T is dus niet dat je uren binnen bent, hele verhandelingen over je dier houdt, bladibladiblaknuffelknuffelknuffelknuf. Nee, je komt binnen, krijgt van de arts uitleg in een kamertje over wat er gaat gebeuren, daar krijgt je hond een slaapprikje. Dan mag ze in de wachtkamer in slaap vallen (waarbij mijn SOphie het uiteraard presteerde om tijdens het in slaap vallen nog even een dikke drol in de wachtkamer te leggen) en dan worden ze weggetild om geopereerd te worden. Je mag twee uur jezelf vermaken en dan zijn ze weer klaar om gehaald te worden, afrekenen en toedeloe. Ik vind dat helemaal niet erg, even doorpakken bij zoiets, ik hoef geen ellenlange emotionele verhandelingen over mijn hond te voeren, maar er zijn mensen die dat als onpersoonlijk of fabrieksmatig ervaren.
Enig nadeel wat ik weleens heb gehoord is dat ze het inderdaad vrij 'aan de lopende band' doen. 'T is dus niet dat je uren binnen bent, hele verhandelingen over je dier houdt, bladibladiblaknuffelknuffelknuffelknuf. Nee, je komt binnen, krijgt van de arts uitleg in een kamertje over wat er gaat gebeuren, daar krijgt je hond een slaapprikje. Dan mag ze in de wachtkamer in slaap vallen (waarbij mijn SOphie het uiteraard presteerde om tijdens het in slaap vallen nog even een dikke drol in de wachtkamer te leggen) en dan worden ze weggetild om geopereerd te worden. Je mag twee uur jezelf vermaken en dan zijn ze weer klaar om gehaald te worden, afrekenen en toedeloe. Ik vind dat helemaal niet erg, even doorpakken bij zoiets, ik hoef geen ellenlange emotionele verhandelingen over mijn hond te voeren, maar er zijn mensen die dat als onpersoonlijk of fabrieksmatig ervaren.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
De laatste hond die ik heb laten castreren was de Duitse Dog, nu zo'n 7 jaar geleden, gewoon bij mijn eigen dierenarts.
Het sneetje was nog geen drie centimeter lang.
Het sneetje had twee hechtingen die ik zelf mocht verwijderen (maar ik mocht er ook mee terug komen)
De hond was nog geen uur onder zeil.
Ik kon haar 's morgens brengen en 's middags halen.
's Avonds liep ze al weer te voetballen in de tuin.
Mijn zoon heeft vorige week een blindedarm operatie gehad dmv Laparoscopie. Hij had drie wondjes, de grootste was twee centimeter. Hij had een paar dagen lang stevige buikpijn doordat voor laparoscopie de buik opgeblazen wordt met gas. Eerlijk gezegd zag ik qua wondjes niet veel verschil met de castratie van hond (en katten, na de hond zijn er ook nog drie katten gecastreerd). Behalve dat hij er dus meer had en er ook langer ziek van was.
Ik zou er er met de volgende hond dan ook zeker geen ritje naar een andere dierenarts voor over hebben.
Enige nadeel:
Ze klapte van de honger want ze had haar ontbijt moeten overslaan.
Het sneetje was nog geen drie centimeter lang.
Het sneetje had twee hechtingen die ik zelf mocht verwijderen (maar ik mocht er ook mee terug komen)
De hond was nog geen uur onder zeil.
Ik kon haar 's morgens brengen en 's middags halen.
's Avonds liep ze al weer te voetballen in de tuin.
Mijn zoon heeft vorige week een blindedarm operatie gehad dmv Laparoscopie. Hij had drie wondjes, de grootste was twee centimeter. Hij had een paar dagen lang stevige buikpijn doordat voor laparoscopie de buik opgeblazen wordt met gas. Eerlijk gezegd zag ik qua wondjes niet veel verschil met de castratie van hond (en katten, na de hond zijn er ook nog drie katten gecastreerd). Behalve dat hij er dus meer had en er ook langer ziek van was.
Ik zou er er met de volgende hond dan ook zeker geen ritje naar een andere dierenarts voor over hebben.
Enige nadeel:
Ze klapte van de honger want ze had haar ontbijt moeten overslaan.