Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ook mijn teefje Brianne is drachtig....Update!!!!
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
gefeliciteerd met je pups
en nu maar lekker genieten.
ik heb overigens heel vaak stuitliggingen en die komen hier eigenlijk net zo makkelijk als de kopligging.
hoe kan je nu al zien of je een onder voor beet gaat krijgen, dat kan toch nog alle kanten op
of heeft deze pup nu al een enorme centenbak
daar kan de DA ook niets mee hoor, zodra ze tandje krijgen zie je vanzelf waar het heen gaat.
ik heb overigens heel vaak stuitliggingen en die komen hier eigenlijk net zo makkelijk als de kopligging.
hoe kan je nu al zien of je een onder voor beet gaat krijgen, dat kan toch nog alle kanten op
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wauw, wat een mooi aantal. Van harte gefeliciteerd met het mooie nestje. Geniet ervan!!
Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"
-
Amideso
- Actief
De eerste pup kwam ook in stuit en dat ging heel makkelikj, maar de 3de in stuit kwam niet verder.Zij was ook de zwaarste van het nest met 236 gram.amiwoods schreef:gefeliciteerd met je pups![]()
![]()
hoe kan je nu al zien of je een onder voor beet gaat krijgen, dat kan toch nog alle kanten opof heeft deze pup nu al een enorme centenbak
daar kan de DA ook niets mee hoor, zodra ze tandje krijgen zie je vanzelf waar het heen gaat.
Wat die onder-voor betreft...ik hoop dat het nog goed komt, maar het ziet er heel gek uit.Misschien heef hij wel wat klem gezeten ofzo.Ik wacht wel af.
Alles drinkt goed en Brianne is een geweldige moeder.Als ze geplast heeft wil ze direkt weer naar boven.Ben je niet snel genoeg dan begint ze aan de deur te krabben.
Zeker ga ik genieten...Hanneke en Jefrey hebben heel wat te vertellen op school vandaag.
-
YaraWPM
- geregistreerd lid
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
-
Amideso
- Actief
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
weet je zeker dat het geen hazelipje is? komt in sommige lijnen wat vaker voor.Amideso schreef:De eerste pup kwam ook in stuit en dat ging heel makkelikj, maar de 3de in stuit kwam niet verder.Zij was ook de zwaarste van het nest met 236 gram.amiwoods schreef:gefeliciteerd met je pups![]()
![]()
hoe kan je nu al zien of je een onder voor beet gaat krijgen, dat kan toch nog alle kanten opof heeft deze pup nu al een enorme centenbak
Wat die onder-voor betreft...ik hoop dat het nog goed komt, maar het ziet er heel gek uit.Misschien heef hij wel wat klem gezeten ofzo.Ik wacht wel af.
Alles drinkt goed en Brianne is een geweldige moeder.Als ze geplast heeft wil ze direkt weer naar boven.Ben je niet snel genoeg dan begint ze aan de deur te krabben.
Zeker ga ik genieten...Hanneke en Jefrey hebben heel wat te vertellen op school vandaag.
als het kleine reutje goed bij moeder drinkt zou ik hem niet te snel bij flessen beter 10 gr aankomen op moedermelk dan 20 op flessenmelk.
mocht je teef veel melk hebben kan je een beetje kolven en de kleine dat geven.
ik leg de kleinsten dan ook gewoon even aan een goede tepel waar veel uit komt. laat ik eerst een grote de tepel aanzuigen zodat er lekker veel uitkomt.
ze zien er goed uit hoor
-
Amideso
- Actief
Ik weet zeker dat het geen hzenlipje is.Dat was wel het eerste wat in mij opkwam dus ik heb direkt gevoeld en alles zit mooi dicht.amiwoods schreef:weet je zeker dat het geen hazelipje is? komt in sommige lijnen wat vaker voor.Amideso schreef:De eerste pup kwam ook in stuit en dat ging heel makkelijk, maar de 3de in stuit kwam niet verder.Zij was ook de zwaarste van het nest met 236 gram.amiwoods schreef:gefeliciteerd met je pups![]()
![]()
als het kleine reutje goed bij moeder drinkt zou ik hem niet te snel bij flessen beter 10 gr aankomen op moedermelk dan 20 op flessenmelk.
mocht je teef veel melk hebben kan je een beetje kolven en de kleine dat geven.
ik leg de kleinsten dan ook gewoon even aan een goede tepel waar veel uit komt. laat ik eerst een grote de tepel aanzuigen zodat er lekker veel uitkomt.
ze zien er goed uit hoor
Het begint al weer wat bij te trekken dus ik denk dat hij wat tijf tegen zijn broer heeft gelegen met zijn neus.Hij kwam nog geen 10 minuten na zijn broer...
De kleine heb ik nu 1 x de fles gegeven ook om te kijken hoe zijn zuigkracht is...nou daar is niets mis mee.Hij zuigt als een tierelier en zal dus wel gaan groeien.Hij pakt zelf al de grootste teples en zit goed vast.
-
YaraWPM
- geregistreerd lid
-
Amideso
- Actief
Het gaat goed met de pupjes.Die reu met het rare mondje is nagekeken door de dierenarts en het is absoluut geen hazenlipje.
Alle pups drinken erg goed.Het kleintje geef ik wel 3x per dag de fles..verder drinkt hij vaak bij moeders..Maar hij heeft dat beetje extra wel nodig.
Hier nog een paar foto's toen ze één dag waren.

Dit zijn de blacl/tan reu en de kleine bruine reu.Hij was echt prematuur en was nog best wel kaal.Ook had hij van die bolle oogjes.Ondertussen krijgt hij al meer haar en zijn kopje komt ook wat meer in vorm.

Dit zijn de 2 bruin/tan reuen.Lekkere dikke beren

Dit zijn de 3 meiden...
Bruine teef, zwarte teef en bruin/tan teef.(deze trekt mij op het moment het meest, maar echt beslissen doe ik pas als ze 4 weken zijn)
Alle pups drinken erg goed.Het kleintje geef ik wel 3x per dag de fles..verder drinkt hij vaak bij moeders..Maar hij heeft dat beetje extra wel nodig.

Dit zijn de blacl/tan reu en de kleine bruine reu.Hij was echt prematuur en was nog best wel kaal.Ook had hij van die bolle oogjes.Ondertussen krijgt hij al meer haar en zijn kopje komt ook wat meer in vorm.

Dit zijn de 2 bruin/tan reuen.Lekkere dikke beren

Dit zijn de 3 meiden...
Bruine teef, zwarte teef en bruin/tan teef.(deze trekt mij op het moment het meest, maar echt beslissen doe ik pas als ze 4 weken zijn)
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
ahhh wat een poepiesAmideso schreef:Het gaat goed met de pupjes.Die reu met het rare mondje is nagekeken door de dierenarts en het is absoluut geen hazenlipje.
een zwarte pup zonder pigment zou mij wel zorgen baren, dat moet echt al gekleurd zijn.
ik heb er ooit 1 zwarte gehad die ook geen pigment had en daar leek op het eerste ogenblik niets mis mee, maar bleek een paar weken later toch van alles te mankeren. ik heb deze in laten slapen. ik zou deze even goed in de gaten houden.
-
Amideso
- Actief
Al mijn pups hebben pigment.Alleen vaak worden de pups nog met een rose neus geboren.Al de neusjes die bij de geboorte rose waren beginnen al te kleuren hoor.amiwoods schreef:ahhh wat een poepiesAmideso schreef:Het gaat goed met de pupjes.Die reu met het rare mondje is nagekeken door de dierenarts en het is absoluut geen hazenlipje.
![]()
een zwarte pup zonder pigment zou mij wel zorgen baren, dat moet echt al gekleurd zijn.
ik heb er ooit 1 zwarte gehad die ook geen pigment had en daar leek op het eerste ogenblik niets mis mee, maar bleek een paar weken later toch van alles te mankeren. ik heb deze in laten slapen. ik zou deze even goed in de gaten houden.
Ik maak me daar geen zorgen om.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Amideso
- Actief
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
een zwarte pup wordt gewoon altijd met zwart pigment geboren.Amideso schreef:Ik maak mij ook helemaal geen zorgen om het pigment.Als ze dat niet zouden hebben dan waren de voetkussentjes ook niet zwart en die zijn bij alle pups gekleurd.
Ik heb zo vaak pups gezien met rose neusjes.Bij de één duurt het wat langer dan bij de ander voordat het ingekleurd was....
een andere kleur met zwart pigment kan inderdaad roze geboren worden en later opkleuren zoals je dat bij blond ziet en bonte pups.
was die zwarte ook het pupje met in het begin het rare mondje?
-
Amideso
- Actief
Nee die met het rare mondje is een bruin/tan reu.amiwoods schreef:een zwarte pup wordt gewoon altijd met zwart pigment geboren.Amideso schreef:Ik maak mij ook helemaal geen zorgen om het pigment.Als ze dat niet zouden hebben dan waren de voetkussentjes ook niet zwart en die zijn bij alle pups gekleurd.
Ik heb zo vaak pups gezien met rose neusjes.Bij de één duurt het wat langer dan bij de ander voordat het ingekleurd was....
een andere kleur met zwart pigment kan inderdaad roze geboren worden en later opkleuren zoals je dat bij blond ziet en bonte pups.
De zwarte die jij bedoelt is een blak/tan, zijn neusje begint al moi te kleuren..Het zwarte teefje is wel met een zwart neusje geboren.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
okAmideso schreef:Nee die met het rare mondje is een bruin/tan reu.amiwoods schreef:een zwarte pup wordt gewoon altijd met zwart pigment geboren.Amideso schreef:Ik maak mij ook helemaal geen zorgen om het pigment.Als ze dat niet zouden hebben dan waren de voetkussentjes ook niet zwart en die zijn bij alle pups gekleurd.
De zwarte die jij bedoelt is een blak/tan, zijn neusje begint al moi te kleuren..Het zwarte teefje is wel met een zwart neusje geboren.
-
Amideso
- Actief
verdriet
Helaas heb ik vandaag het black/tan reutje moeten afstaan.
Hij was ziek geworden en ondanks mijn verwoede pogingen heeft hij de strijd op gegeven
Ik heb 2 dagen de deur platgelopen bij de dierenarts.Samen hebben we er alles aan gedaan om hem te helpen.Zuurstof, vocht onder de huid, enz.
Maar helaas....Het reutje was al verzegt aan een fokster in Duitsland....
Met de rest van de puppen gaat het gelukkig uitstekend.
Nu verder gaan en proberen te genieten.
Hij was ziek geworden en ondanks mijn verwoede pogingen heeft hij de strijd op gegeven
Ik heb 2 dagen de deur platgelopen bij de dierenarts.Samen hebben we er alles aan gedaan om hem te helpen.Zuurstof, vocht onder de huid, enz.
Maar helaas....Het reutje was al verzegt aan een fokster in Duitsland....
Met de rest van de puppen gaat het gelukkig uitstekend.
Nu verder gaan en proberen te genieten.
- CKS
- Zeer actief
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
-
Amideso
- Actief
Dat van dat pigment is echt niet de reden geweest hoor.
Ik had een infectie in het nest.Eerst was het zwarte teefje een dag erg ziek, toen het buine teefje en nu de blak/tan.
Zijn darmpjes stonden stil en de melk is gaan gisten.Helaas kreeg hij het gas er niet uit.De dierenarts en ik hebben gevochten voor het reutje maar het mocht niet baten.Ik heb zelfs nog bene-bac en nutridrops van Spat geprobeert.maar zelfs daar reageerde hij niet meer op.
Het was een gedane zaak.
Maar waar die infectie vandaan komt is een groot raadsel.
En wat dat rose pigment betreft...zijn neusje was al voor de helft zwart geworden...zijn voetkussentjes waren zwart...dus dat pigment heeft er echt niets mee te maken.Het bruine teefje heeft ook nog een lichte neus...dat kleurt vanzelf bij.
Ik had een infectie in het nest.Eerst was het zwarte teefje een dag erg ziek, toen het buine teefje en nu de blak/tan.
Zijn darmpjes stonden stil en de melk is gaan gisten.Helaas kreeg hij het gas er niet uit.De dierenarts en ik hebben gevochten voor het reutje maar het mocht niet baten.Ik heb zelfs nog bene-bac en nutridrops van Spat geprobeert.maar zelfs daar reageerde hij niet meer op.
Het was een gedane zaak.
Maar waar die infectie vandaan komt is een groot raadsel.
En wat dat rose pigment betreft...zijn neusje was al voor de helft zwart geworden...zijn voetkussentjes waren zwart...dus dat pigment heeft er echt niets mee te maken.Het bruine teefje heeft ook nog een lichte neus...dat kleurt vanzelf bij.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
vreselijk van dat reutje
hoe gaat het nu met de andere pups? ik hoop dat ze weer beter zijn en het supergoed gaat.
betreft pigment: basenjis worden altijd met roze neuzen geboren ook de zwart/witten en tricolors, dat pigment komt later pas door. maar misschien dat dat dan per ras verschilt
betreft pigment: basenjis worden altijd met roze neuzen geboren ook de zwart/witten en tricolors, dat pigment komt later pas door. maar misschien dat dat dan per ras verschilt
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
de zwarten en zwart met tan worden gewoon altijd met volledig pigment geboren, iedere andere kleur kan met een roze neus geboren worden. en kleurt dan later op.Podenji schreef:vreselijk van dat reutjehoe gaat het nu met de andere pups? ik hoop dat ze weer beter zijn en het supergoed gaat.
zoals blond en parti colours/ bont, die wel een zwart pigment krijgen. bruin wordt nooit zwart wel donkerder.
maar ja doet er ook verder niet meer toe.
hopelijk blijft het goed gaan met deze pups.
er heersen wel diverse virussen op dit moment veel honden zijn aan de diarree. het is is altijd uitkijken met pas geboren pupjes.
sterkte met de rest