Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meer spieren door rauw?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Meer spieren door rauw?

Ongelezen bericht door joline »

Mijn honden eten nu sinds 3 jaar kvv en NRV, en het valt me op sinds ik ze rauw geef, dat ze allebei flink gespierd zijn. :eek:
Ze krijgen wel allebei veel beweging, dat zal ook wel een rol spelen om spieren te kweken, maar toen ze nog brokken aten, gaf ik ze ook veel beweging en hadden ze veel minder bespiering. Dus mijn vraag nu is krijgen honden door rauw meer bespiering? Wie weet dit?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hoe oud zijn jouw honden? Las ik goed dat ze rond de 5 zijn?
Want dan denk ik dat het niet speciaal door het eten komt, maar door hun groei. De eerste paar jaar zijn honden voornamelijk nog in de groei in de hoogte, en vanaf hun derde jaar gaan ze de breedte in. Gecombineerd met goede beweging en goede voeding krijg je mooi gespierde honden. Maar om te zeggen dat het komt door een speciale manier van voeren, ik weet niet of dat echt gesteld kan worden. (maar wie weet, hoor, wellicht wel :wink: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
joline
Zeer actief

Ja, ze zijn allebei 5 jaar, en ze lijken ook steeds gespierder te worden :mrgreen:
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Het is algemeen bekend dat honden op rauw ( zelf samengesteld ) een gespierdere bouw krijgen doordat ze vrijwel geheel koolhydraat vrij gevoed worden maar met soortgeschikte voeding. :ok:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Wat is nrv? :denken:
Afbeelding
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

pepie schreef:Wat is nrv? :denken:
Natuurlijke rauwe voeding = zelf samenstellen
Maar dan met wat andere principes dan BARF.

NRV, komt van het Engelse 'Raw feeding' en heeft als grondslag de theorie van de Austalische dierenarts dr. Tom Lonsdale.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

denk dat het meer te maken heeft met hoeveel beweging een hond krijgt per dag . Ik heb hier een spierbundeltje lopen , maar die staat gewoon op brokken.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Roelfien schreef:Hoe oud zijn jouw honden? Las ik goed dat ze rond de 5 zijn?
Want dan denk ik dat het niet speciaal door het eten komt, maar door hun groei. De eerste paar jaar zijn honden voornamelijk nog in de groei in de hoogte, en vanaf hun derde jaar gaan ze de breedte in. Gecombineerd met goede beweging en goede voeding krijg je mooi gespierde honden. Maar om te zeggen dat het komt door een speciale manier van voeren, ik weet niet of dat echt gesteld kan worden. (maar wie weet, hoor, wellicht wel :wink: )
Dit is nieuw voor mij :denken: Ik heb altijd begrepen dat een hond het eerste jaar in de hoogte groeit en tót zijn derde jaar in de breedte :19:
Gr. Marijke
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Moon schreef:
Dit is nieuw voor mij :denken: Ik heb altijd begrepen dat een hond het eerste jaar in de hoogte groeit en tót zijn derde jaar in de breedte :19:
Pas na de groei gaat een hond ook echt spieropbouw krijgen. En de groei loopt bij de meeste honden tot hun 3e jaar, ik zei het ook een beetje verkeerd eerder.want natuurlijk groeien ze het eerste jaar het hardst omhoog en daarna meer in de breedte. Maar dat is nog geen spieropbouw . :wink:
Laatst gewijzigd door Roelfien op 11 mar 2007 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Paco van mij was 8 toen hij overgezet werd van brokken op vers. Ik kan duidelijk aan hem zien dat hij meer spiermassa heeft gekregen inmiddels is hij negen en zijn conditie gaat achteruit waardoor hij minder beweegt. Ik denk dus dat het per hond verschillend is. Maar Paco ziet er veel beter uit. Niet meer zo vatsig
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Roelfien schreef:
Moon schreef:
Pas na de groei gaat een hond ook echt spieropbouw krijgen. En de groei loopt bij de meeste honden tot hun 3e jaar, ik zei het ook een beetje verkeerd eerder.want natuurlijk groeien ze het eerste jaar het hardst omhoog en daarna meer in de breedte. Maar dat is nog geen spieropbouw . :wink:
Oké :wink: :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Dat zou denk ik best wel kunnen. Mensen die trainen om meer spiermassa te krijgen eten ook meer van bepaalde eiwitten :19:
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Mack heeft in het begin toen we hem kregen op farmfood brokken gestaan, en oa daardoor heeft ie ook meer spiermassa gekregen, maar het is ook een kwestie van erfelijkheid.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Of het spieren zijn weet ik niet maar honden die NRV krijgen zien er qua bouw toch wel anders uit. lijkt me. Mijn honden (8 en 5 1/2) krijgen al bijna 5 jaar NRV en wat me opvalt is dat ze veel vrolijker, actiever en speelser zijn dan de brokkenhonden die ik ken. Ze lijken ook minder vadsig; waarmee ik beslist niet bedoel dat die brokkenhonden dik zijn hoor!

De drent van een kennis van me die van dezelfde moeder en fokker is als Missy is b.v. behoorlijk gespierd (ze loopt een paar keer per week een flink eind naast de fiets) maar ziet er toch qua vacht en voorkomen anders uit dan mijn honden

Wil
Afbeelding
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Mack heeft alleen de eerste vier weken Farmfood brokken gehad, toen al wel al ook twee dagen Kvv.
Nu eet Mack hoofdzakelijk Kvv en geen Nrv,, maar hij is ook vrolijk fit , en tierig. Hij heeft een spiermassa om trots op te zijn, en hij glanst als een spiegel. Dus ik denk dat dit resultaat ook bereikt kan worden door Kvv te geven. Maar nogmaals spiermassa heeft toch met erfelijkheid te maken. :wink: :wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zou het ook niet kunnen dat je honden gewoon heel 'droog' zijn (dus weinig vetweefsel hebben) waardoor spieren beter te zien zijn/meer opvallen?

Ik merk bij mijn eigen honden nu ook verschil tussen kvv geven of barf (nou ja, zelf samengestelde rauwe maaltijd :wink: ).
Ze krijgen het hier nu bijna twee maanden fulltime (i.p.v. 3/4 keer per week afgewisseld met kvv) en ze zijn allebei behoorlijk afgevallen, terwijl ze qua grammen niet minder krijgen, heel actief zijn en niet extreem hongerig...
Afbeelding
joline
Zeer actief

Mijn honden zijn allebei inderdaad niks te dik, maar ze zijn ook niet dun, ik kan in ieder geval geen ribben zien, wel voelen :mrgreen: Bij mijn keeshond kan ik de spieren sowieso niet zien door zijn dikke vacht, maar ze zijn goed voelbaar onder zijn vacht. Het valt me op dat dat ik op een show altijd de stevigste reu bij me heb, of dat toeval is, weet ik niet, het kan natuurlijk ook zijn dat er op dat moment niet veel stevige keeshonden aanwezig zijn :mrgreen: En met stevig bedoel ik niet dik, maar gewoon gespierd.
Wat me ook opvalt, is dat sinds ze rauw eten, dat ze meer energie hebben, het lijkt soms wel of ze niet moe te krijgen zijn. Ik sta af en toe versteld van de conditie die ze hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”