Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Artrose: andere pijnstiller dan Rimadyl?
Moderator: moderatorteam
-
margaretha1
- Vaste gebruiker
Artrose: andere pijnstiller dan Rimadyl?
Onze buren hebben een 8 jarige labrador en dat is een echte speelkameraad van onze Whiskey.
Over deze labrador heb ik een vraag: sinds een jaar blijkt hij behoorlijke artrose te hebben waar hij dagelijks Rimadyl voor krijgt.
Daar doet hij het heel goed op, maar nu blijkt dat hij een darmzweer heeft gekregen (volgens de DA kan dat een bijwerking van langdurig gebruik zijn). Daar wordt hij nu voor behandeld, maar eigenlijk is er wel een probleem ontstaan: nu zonder medicijnen krijgt hij weer behoorlijk veel pijn.
Er moet nu dus gekeken worden wat voor pijnstilling hij straks weer moet, waar zijn spijsverteringkanaal wel tegen kan...
Mijn vraag is dus: zijn er mensen met honden met artrose die een andere pijnstiller dan Rimadyl krijgen???
Over deze labrador heb ik een vraag: sinds een jaar blijkt hij behoorlijke artrose te hebben waar hij dagelijks Rimadyl voor krijgt.
Daar doet hij het heel goed op, maar nu blijkt dat hij een darmzweer heeft gekregen (volgens de DA kan dat een bijwerking van langdurig gebruik zijn). Daar wordt hij nu voor behandeld, maar eigenlijk is er wel een probleem ontstaan: nu zonder medicijnen krijgt hij weer behoorlijk veel pijn.
Er moet nu dus gekeken worden wat voor pijnstilling hij straks weer moet, waar zijn spijsverteringkanaal wel tegen kan...
Mijn vraag is dus: zijn er mensen met honden met artrose die een andere pijnstiller dan Rimadyl krijgen???

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Cortaphen is minder schadelijk en belastend voor de maag dan Rimadyl en Metacam.
Cortaphen is voor drie-kwart pijnstiller en er zit een kwart Prednison-achtig middel in. Dit middel werkt erg goed tegen artrose.
Cortaphen is voor drie-kwart pijnstiller en er zit een kwart Prednison-achtig middel in. Dit middel werkt erg goed tegen artrose.
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 09 mar 2007 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Er zijn zeker een aantal andere medicijnen die als pijnstiller/onstekingsremmer ingezet kunnen worden bij artrose en ik denk dat de eigenaren van de labrador dat gewoon even met de dierenarts moeten bespreken/overleggen.
Ik had trouwens ook geen goede ervaring met Rymadil (geen verbetering) maar met een door de dierenarts voorgeschreven lage dosering Cortaphen forte gaat het heel goed.
Ik had trouwens ook geen goede ervaring met Rymadil (geen verbetering) maar met een door de dierenarts voorgeschreven lage dosering Cortaphen forte gaat het heel goed.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Maxiem
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Maxiem schreef:Max kreeg ook Cortaphen. Nadeel is dat zij er alvleesklierontsteking van heeft gekregen.![]()
Ze kreeg nu Rimadyl, en nu gaat ze naar Carprodyl.
Was die alvleesklieronsteking dan een direct gevolg van de Cortaphen?
Dat wist ik helemaal niet.... Ik had begrepen dat Max eerst alvleesklieronsteking had en daardoor een gevoelige alvleesklier en daarom nu geen Cortaphen mag. Maar dat heb ik dus niet goed begrepen, blijkt...
-
M&M
- Actief
- Maxiem
- Zeer actief
Nouja, dat was een theorie van de DARami schreef:Maxiem schreef:Max kreeg ook Cortaphen. Nadeel is dat zij er alvleesklierontsteking van heeft gekregen.![]()
Ze kreeg nu Rimadyl, en nu gaat ze naar Carprodyl.
Was die alvleesklieronsteking dan een direct gevolg van de Cortaphen?
Dat wist ik helemaal niet.... Ik had begrepen dat Max eerst alvleesklieronsteking had en daardoor een gevoelige alvleesklier en daarom nu geen Cortaphen mag. Maar dat heb ik dus niet goed begrepen, blijkt...
Niemand weet het zeker
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn Bulldog heeft artrose, had Metacam voorgeschreven gekregen. Heeft het niet lang geslikt.
Heeft een tijd Primeval gekregen www.primeval.nl werkte ook goed.
Op het moment slikt hij niets. Ik heb niet het idee dat hij op dit monent veel pijn heeft.
Heeft een tijd Primeval gekregen www.primeval.nl werkte ook goed.
Op het moment slikt hij niets. Ik heb niet het idee dat hij op dit monent veel pijn heeft.
Groetjes van Charlotte

- M@ri@nne
- Zeer actief
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien is Sasha`s blend een oplossing.
Kijk eens op hun site www.sashasblend.nl
Kijk eens op hun site www.sashasblend.nl
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Mijn hond kreeg Metacam als pijnstiller, tussendoor een kuurtje Fortiflex en als "onderhoudsmiddel" glucosamine (www.glucosamine.com).
Van Rimadyl ging zij overgeven .......
Van Rimadyl ging zij overgeven .......
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan ook Pijn Compositum geven, een pijnstiller op natuurlijke basis.
http://www.puurnatuur.nl/html/product_d ... p?p_id=285
http://www.puurnatuur.nl/html/product_d ... p?p_id=285