Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schrale kapotte neus..
Moderator: moderatorteam
- Daantje*
- Zeer actief
Schrale kapotte neus..
Simba is al anderhalve week aan het niezen. We zijn er mee naar de DA geweest en hebben antibiotica ervoor gehad. Nu wordt het wel langzaamaan minder maar hij heeft helemaal een kapotte schrale neus ervan. Het zwarte begint helemaal roze en heel glad te worden en is heel gevoelig. Ik denk dat het van het er steeds aan likken komt en het niezen dan.
Maar ik vroeg me af of dat heel veel kwaad kan, of het wel weer goed komt. Dat het niet voor de rest van zijn leven roze en heel dun en gevoelig blijft? het ziet er zo zielig uit...
Maar ik vroeg me af of dat heel veel kwaad kan, of het wel weer goed komt. Dat het niet voor de rest van zijn leven roze en heel dun en gevoelig blijft? het ziet er zo zielig uit...

- Daantje*
- Zeer actief
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
monky heeft een keer tot 3 keer toe zijn neus open gehaald en best diep
bij hem is het gewoon weer zwart geworden
dus ik denk dat simba zijn neus wel weer goed komt sterkte met hem verder 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
Yorick heeft ook een keer zijn neus stuk gehad, in gebeten door een andere hond, naar de dierenarts geweest, maar die zei dat het vanzelf weer moest helen, kreeg wel een zalfje mee om de zaak te bespoedigen en ervoor te zorgen dat er geen infectie bij kwam. Neus was na 1 maand ongeveer weer helemaal zwart. Probeer wel te voorkomen dat hij steeds likt ( moeilijk!!!!) want dat bevordert het genezingsproces niet.

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
- Daantje*
- Zeer actief
- *tweety*
- Zeer actief
- Daantje*
- Zeer actief
-
hondenpage
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Lyndie heeft vorig jaar een schimmelinfectie aan haar neus gehad, een nogal hardnekkige want het koste wel een paar antibiotica-kuren voor het eindelijk over was. Toen de etter en korsten eindelijk wegwaren, was haar neus aan één kant ook helemaal dun en roze (binnen- en buitenkant). Maar het is helemaal weer goed gekomen, na een maand of 2 zag ik het zwarte pigment weer helemaal terugkomen.

- Daantje*
- Zeer actief
ja daar was ik idd bang voor, dat het heel roze en dun zou blijven, dan blijft het ook heel gevoelig he, maar dat kan dus weer helemaal wegtrekken gelukkig.
Had Lyndie ook dat ze steeds moest niezen tijdens die schimmelinfectie? want simba is ook nog niet helmeaal van het niezen af, na deze antibiotica kuur, dus ik denk dat ik zowieso nog een keertje terug naar de DA ga
Had Lyndie ook dat ze steeds moest niezen tijdens die schimmelinfectie? want simba is ook nog niet helmeaal van het niezen af, na deze antibiotica kuur, dus ik denk dat ik zowieso nog een keertje terug naar de DA ga

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, Lyndie heeft helemaal niet moeten niezen. Het was de zgn. aspergillusschimmel. Ik heb me wel zorgen gemaakt want het is een erg hardnekkige schimmel die zelfs van binnen het neusweefsel onherstelbaar kan beschadigen. Uiteindelijk heeft een breedspectrumantibiotica het kunnen genezen, maar ze heeft lang met een beschadigde neus met veel etterige korsten rondgelopen. En toen die korsten eraf vielen was het pigment ook weg en de huid erg dun. Maar dat is uiteindelijk wel weer teruggekomen.Daantje* schreef:ja daar was ik idd bang voor, dat het heel roze en dun zou blijven, dan blijft het ook heel gevoelig he, maar dat kan dus weer helemaal wegtrekken gelukkig.
Had Lyndie ook dat ze steeds moest niezen tijdens die schimmelinfectie? want simba is ook nog niet helemaal van het niezen af, na deze antibiotica kuur, dus ik denk dat ik zowieso nog een keertje terug naar de DA ga
Ik zou je aanraden om toch nog een keertje terug te gaan naar de da en er nog een keertje naar laten kijken.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
lieke schreef:Nee, Lyndie heeft helemaal niet moeten niezen. Het was de zgn. aspergillusschimmel. Ik heb me wel zorgen gemaakt want het is een erg hardnekkige schimmel die zelfs van binnen het neusweefsel onherstelbaar kan beschadigen. Uiteindelijk heeft een breedspectrumantibiotica het kunnen genezen, maar ze heeft lang met een beschadigde neus met veel etterige korsten rondgelopen. En toen die korsten eraf vielen was het pigment ook weg en de huid erg dun. Maar dat is uiteindelijk wel weer teruggekomen.Daantje* schreef:ja daar was ik idd bang voor, dat het heel roze en dun zou blijven, dan blijft het ook heel gevoelig he, maar dat kan dus weer helemaal wegtrekken gelukkig.
Had Lyndie ook dat ze steeds moest niezen tijdens die schimmelinfectie? want simba is ook nog niet helemaal van het niezen af, na deze antibiotica kuur, dus ik denk dat ik zowieso nog een keertje terug naar de DA ga
Ik zou je aanraden om toch nog een keertje terug te gaan naar de da en er nog een keertje naar laten kijken.
Ik wil je zeker niet bang maken, maar bij onze vorige hond begon het ook met anti-biotica. Dat hielp dus niet, dus een doorverwijzing naar Utrecht, daar bleek het wel degelijk om Aspergilose te gaan. Is ook een schimmelinfectie, maar heel erg agressief, vrat via de neus door naar haar hersens. Na 2 zware dagbehandelingen in Utrecht, bleek het niet terug te dringen te zijn. Uiteindelijk moesten we hem laten inslapen met pas 4 jaar. Ik zou je zeker aanraden terug te gaan naar je DA, of je door te laten sturen naar een Dierenziekenhuis..!!! Heel veel sterkte wens ik je toe..!!!!!!!!!!!!!!!

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is idd. hetzelfde wat Lyndie had, maar die had mazzel dat ik toevallig een vervanger van mijn normale da had, toen ik het niet vertrouwde en weer terugging. Hij heeft het direct onderkend en eerder genoemd breedsprectrum-AB voorgeschreven. Omdat het nog een een beginfase was, is Lyndie wel genezen. Maar hij (da) heeft me wel een brochure over dit schimmel meegegeven en ik schrok me wild. Daar stond idd. precies in dat het dus de boel helemaal van binnen kon wegvreten.thom schreef:lieke schreef:Nee, Lyndie heeft helemaal niet moeten niezen. Het was de zgn. aspergillusschimmel. Ik heb me wel zorgen gemaakt want het is een erg hardnekkige schimmel die zelfs van binnen het neusweefsel onherstelbaar kan beschadigen. Uiteindelijk heeft een breedspectrumantibiotica het kunnen genezen, maar ze heeft lang met een beschadigde neus met veel etterige korsten rondgelopen. En toen die korsten eraf vielen was het pigment ook weg en de huid erg dun. Maar dat is uiteindelijk wel weer teruggekomen.Daantje* schreef:ja daar was ik idd bang voor, dat het heel roze en dun zou blijven, dan blijft het ook heel gevoelig he, maar dat kan dus weer helemaal wegtrekken gelukkig.
Ik wil je zeker niet bang maken, maar bij onze vorige hond begon het ook met anti-biotica. Dat hielp dus niet, dus een doorverwijzing naar Utrecht, daar bleek het wel degelijk om Aspergilose te gaan. Is ook een schimmelinfectie, maar heel erg agressief, vrat via de neus door naar haar hersens. Na 2 zware dagbehandelingen in Utrecht, bleek het niet terug te dringen te zijn. Uiteindelijk moesten we hem laten inslapen met pas 4 jaar. Ik zou je zeker aanraden terug te gaan naar je DA, of je door te laten sturen naar een Dierenziekenhuis..!!! Heel veel sterkte wens ik je toe..!!!!!!!!!!!!!!!
Wat erg dat jullie hond het niet heeft overleefd!