Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets met Moosie--bij da geweest.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan heeft vorig jaar ook last gehad van zijn rug. Da kon niks vinden maar een fysio wel. Ik zou een fysio er eens naar laten kijken, en als het dan iets in de spieren is vragen of hij je wilt leren hoe te masseren. Bij Daan heeft de fysio die voor de paarden kwam naar hem gekeken en hij bleek een streng in zijn spier te hebben. De fysio heeft mij toen geleerd hoe ik hem moest masseren. Heeft toen even geduurd voordat het weg was en een paar maanden daarna kwam het regelmatig terug met een rare beweging en kon ik snel weg masseren. Daan kreeg ook buikkrampen, wou niet lopen en trillen. Volgens de DA trekt de pijn vanuit de rug naar de buik. Daan was gewoon een pup aan het baren zo leek het tenminste en hi is toch echt een ventje.

Veel sterkte met Moos.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Melanie 74 schreef:Hoi Marloes, als eerste beterschap voor Moos.
In een ander topic (weet niet meer waar en hoe lang geleden) zij je dat jullie weer eens heerlijk en lang in de duinen hebben gelopen na een lange tijd omdat het zo regende.

Kan het niet vreselijke spierpijn zijn :19:
Dat je het misschien wat rustiger op moet bouwen na een tijd van kortere rondes?
Waarschijnlijk heeft Saar daar geen last van en Moos wel.
Die 'lange tijd' was een dag of 2-3 :wink: Dat gebeurt wel vaker als het regent en Moos heeft nooit last gehad als we na een dag of 3 minder lang wandelen weer een echte lange wandeling deden. Ik kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat het lange wandelen na 3 dagen kortere rondjes weer helemaal opgebouwd zou moeten worden, toch?

Neemt niet weg dat ik het ontzettend lief vind hoe jij (en iedereen) meedenkt :flower:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

kiki78 schreef:Daan heeft vorig jaar ook last gehad van zijn rug. Da kon niks vinden maar een fysio wel. Ik zou een fysio er eens naar laten kijken, en als het dan iets in de spieren is vragen of hij je wilt leren hoe te masseren. Bij Daan heeft de fysio die voor de paarden kwam naar hem gekeken en hij bleek een streng in zijn spier te hebben. De fysio heeft mij toen geleerd hoe ik hem moest masseren. Heeft toen even geduurd voordat het weg was en een paar maanden daarna kwam het regelmatig terug met een rare beweging en kon ik snel weg masseren. Daan kreeg ook buikkrampen, wou niet lopen en trillen. Volgens de DA trekt de pijn vanuit de rug naar de buik. Daan was gewoon een pup aan het baren zo leek het tenminste en hi is toch echt een ventje.

Veel sterkte met Moos.
Bedankt voor de tip; die ga ik onthouden :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Fijn dat het weer beter gaat met Moos! :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

miekmiek schreef:Zat hier te denken he, en misschien is het wel heel stom en kan het niet; maar kan het zo zijn dat een malthezer er niet op gebouwt is om zo heel gespierd te zijn en zo heel veel te bewegen? Het zijn natuurlijk gezelschaphondjes die niet 'ontworpen' zijn voor hele lange wandelingen en veel beweging. Maar zou dat kunnen? Hmm...misschien zeg ik nu iets heel stoms hoor. :19:
Ik vroeg me dat ook af. Ik hoop voor Marloes dat het niet zo is. Maltezers zijn natuurlijk altijd gefokt als gezelschapshonden en niet op uithoudingsvermogen en robuustheid. Als je kijkt wat jij met je honden doet qua beweging, past dat misschien beter bij een klein terrierras of een jachthond. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis.
Afbeelding
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Inge O schreef: maar normale beweging met een normale bespiering voor gevolg mag bij geen enkele gezonde hond problemen geven.
Ik ben graag bereid dit van je aan te nemen en hoop dat het goed blijft gaan met Moos en dat hij straks weer veel kan wandelen en ravotten!
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik lees het nu pas, hoop voor Moos en jou, dat het een afgesloten hoofdstuk is.
Maar je kunt je zo'n zorgen maken over je vriendjes....!!!!!!!!!!
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sypke schreef:
Inge O schreef: maar normale beweging met een normale bespiering voor gevolg mag bij geen enkele gezonde hond problemen geven.
Ik ben graag bereid dit van je aan te nemen en hoop dat het goed blijft gaan met Moos en dat hij straks weer veel kan wandelen en ravotten!
ik denk dat je dit gerust aan kunt nemen ;)

wil natuurlijk niet zeggen,. dat ook een gezond gebouwd hondje niks kan krijgen in het lijf hoor.

maar een normale maltezer, misschien iets langer als bv een JR. , maar qua lijf prima in staat om gewoon hond te zijn.

hoe het genetisch en qua afwijkingen en qua zwakte zit bij een maltezer weet ik zo niet, dat speelt natuurlijk ook mee.

maar ansich, moet zo'n hondje, gewoon normaal kunnen bewegen enz.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hoe is het nu met Moos? Arm ding.
Dikke knuf voor hem hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”