Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke muilkorf?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Rosa
Zeer actief

Welke muilkorf?

Ongelezen bericht door Rosa »

Ik wil voor Pongo een muilkorf kopen zodat hij op sommige plekken weer los kan lopen in het bos en als wij hier kinderen op bezoek hebben dat hij hem evt. ook om kan voor extra veiligheid.
Nu ben ik 3 verschillende soorten tegen gekomen en ik weet niet zo goed welke ik nou zou nemen.. Ik wil dat hij er veilig mee door de bossen kan rennen met het minste risico dat hij ergens achter blijft haken maar het belangrijkste vind ik wel dat hij niemand kan happen / bijten en dus ook niet zelf de muilkorf kan af doen. Ik vind het trouwens wel handig als ik ook nog een beetje makkelijk er nog koekjes tussendoor kan geven... en het moet voor Pongo zelf ook prettig zitten.

Deze lijkt mij zelf niet echt prettig zitten en ik ben bang dat het plastic snel minder wordt.
http://www.rijnbeek-dier.nl/webwinkel/W ... rt_nr=1341

Deze vind ik op zich er wel netjes uitzien maar zit dat riempje over het voorhoofd heen wel prettig? En is het leer erg flexibel? Of toch wel een beetje stug dat het goed blijft zitten?
http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... ts_id/3907

Deze vind ik er stevig uitzien maar is dat staal niet hard en naar voor de hond om te dragen?
http://www.zooplus.nl/shop/hunde/halsba ... erbe/26837

Kortom wie heeft er ervaring en welke sluit volgens jou het beste aan bij mijn wensen?

Alvast bedankt!

P.S. Andere ervaringen over muilkorven zijn ook welkom. Bijvoorbeeld over hoe andere honden erop reageren, kan een hond met een andere hond spelen met muilkorf om, hoe wen je volgens jou het beste een muilkorf aan enz.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik zou voor de metalen gaan, mooi dun draad, stevig en voldoende ruimte om te ademen! :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

In de trimsalon gebruik ik de plastic korfjes. Ook enkele van mijn eigen honden hebben er wel mee buiten gelopen. Ondanks dat het plastic inderdaad niet het eeuwige leven heeft functioneren ze ook nog wel een een gebroken 'tralietje'. De prijs is niet zo heftig dat je niet zo nu en dan een nieuwe kopen kan.

Met de eerste keren om doen bij alle korven er wel om denken dat ze er geen van allen tegen kunnen als een hond zijn kop tussen de voorpoten doet en dan 2 voeten in die korf zet....... Dat moet je dus voorkomen;-)
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik zou ook eens informeren wat ze bij de Woofshop voor modellen hebben. Ze hebben daar vaak wel goede spullen en dan kan je denk ik ook nog passen hoe het zit bij Pongo.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Vecht hij echt met andere honden of hapt hij er alleen naar?
In het eerste geval moet je bedenken dat de hond de andere hond ook op een andere manier kan verwonden bijvoorbeeld met zijn nagels.
Ik heb hier op het losloopgebied meegemaakt dat iemand zijn hond liet loslopen met een muilkorf, dat leverde enorm veel commentaar van andere hondenbezitters. Wees daar op voorbereid.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Vecht hij echt met andere honden of hapt hij er alleen naar?
In het eerste geval moet je bedenken dat de hond de andere hond ook op een andere manier kan verwonden bijvoorbeeld met zijn nagels.
Ik heb hier op het losloopgebied meegemaakt dat iemand zijn hond liet loslopen met een muilkorf, dat leverde enorm veel commentaar van andere hondenbezitters. Wees daar op voorbereid.
Groetjes van Charlotte
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Pongo vecht niet met andere honden, hij is in principe gewoon sociaal naar andere honden. Pongo vertoont soms agressie (happen) naar mensen die net iets anders zijn dan normaal of rennen en gek doen en met kinderen vetrouw ik hem ook niet helemaal. Ik ga niet op plekken lopen waar je heel veel mensen tegenkomt maar ik wil het risico niet lopen dat hij iemand hapt en daarom wil ik hem muilkorven. Pongo loopt op dit moment vrijwel niet los en het is eigenlijk wel heel erg lekker voor hem.
De vraag over andere honden die ik stelde is puur om te weten of ik hem eigenlijk beter weg kan houden bij andere honden of dat hij evt. wel nog kan spelen met andere honden.

Dat commentaar van die andere hondenbezitters was dat omdat het een hond met agressie naar andere honden was of echt puur vanwege de muilkorf en losliep?
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Rosa schreef: Dat commentaar van die andere hondenbezitters was dat omdat het een hond met agressie naar andere honden was of echt puur vanwege de muilkorf en losliep?
Er loopt hier ook een hond met muilkorf om rond. Deze hond is niet betrouwbaar met kinderen en skaters. Maar de eigenaar heeft geen zin om dat steeds uit te leggen en die zegt regelmatig dat hij van de grond eet en daar erg ziek van wordt. Dan vinden mensen die muilkorf meestal niet erg meer.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Rosa schreef:
Dat commentaar van die andere hondenbezitters was dat omdat het een hond met agressie naar andere honden was of echt puur vanwege de muilkorf en losliep?
Omdat mensen dan meteen denken dat de hond wel agressief zal zijn anders draagt de hond geen muilkorf. De hond was dus ook wel agressief, maar niet altijd. Alleen als een andere hond zich dominant gedroeg. Ik heb de hond dus ook maar een paar keer gezien. Daarna waren de mensen het commentaar zo zat, dat ze daarna maar gingen fietsen met de hond.
Groetjes van Charlotte
lachus
Vaste gebruiker

Welke muilkorf

Ongelezen bericht door lachus »

Wat denk je van een (nylon) muilband.
Heeft onze hond ook een tijd gedragen, toen ze door een darmontsteking bijterig was naar andere honden. Was daar snel, binnen een paar dagen aan gewend. We gebruiken die nu niet meer, omdat ze voor haar kwaal nu medicatie krijgt. De banden zijn niet zo hard als een korf. De band kan ruim omgelegd worden. Wij deden de nekband om de halsband heen, toen kreeg ze die niet meer af.
Zenda
Zeer actief

Re: Welke muilkorf

Ongelezen bericht door Zenda »

lachus schreef:Wat denk je van een (nylon) muilband.
Heeft onze hond ook een tijd gedragen, toen ze door een darmontsteking bijterig was naar andere honden. Was daar snel, binnen een paar dagen aan gewend. We gebruiken die nu niet meer, omdat ze voor haar kwaal nu medicatie krijgt. De banden zijn niet zo hard als een korf. De band kan ruim omgelegd worden. Wij deden de nekband om de halsband heen, toen kreeg ze die niet meer af.
Ik denk dat lachus deze bedoelt.

Afbeelding
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Muilkorf 1 heb ik thuis, voor Tuana. Zij had last van jeuk en beet zich open. Ik vind die erg prettig en makkelijk aan te doen.

Muilkorf 2 gebruik ik voor een grote hond, maar vind die niet zo makkelijk om aan te doen. Deze verbuigt ook, omdat er geen korf inzit wat bij de 1e wel zo zit.

Muilkorf 3 ken ik niet uit eigen gebruik
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”