Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hechtingen en meer...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

domenique
Actief
Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes

hechtingen en meer...

Ongelezen bericht door domenique »

heej,

ik heb mijn hond een maand geleden laten steriliseren, maar de hechtingen zitten der nog in. was bij mijn kater ook zo, die bleven der ook een lange tijd in zitten zijn wel al weg. dus mijn vraag hoelang blijven ongeveer de hechtingen zitten?
en nog wat vragen misschien niet medisch maar om tig topic's te openen voor een paar verschillende vragen?? als het niet gepast is hoor ik het graag dan doe ik dat wel.
kan ik mijn hond laten verzekeren voor alleen eventuele da kosten? ook als je niet in nederland woont? en eventueel wat goede verzekeraars?
en is een chip verplicht, als je wil gaan reizen, met het vliegtuig? of is alleen een paspoort geschikt?

hoor het graag, en alvast bedankt.
groetjes domenique
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

inwendig wordt er gehecht met zogenaamd organisch hecht,ateriaal, die verdwijnen vanzelf, nadeel van deze hechtingen is dat het lichaam ze al wel eens wil afstoten voordat ze opgeslost zijn dan veroorzaken ze een ontsteking.

hechtingen aan de buitenkant kunnen er meestal na 10 dagen al uit (moeten bijna anders groeien ze in en moeten ze eruit gesneden worden wat weer wonden veroorzaakt.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Domenique,

Moest je de hechtingen niet na tien dagen laten verwijderen door de dierenarts? Dat is meestal wel gebruikelijk na een sterelisatie.
domenique
Actief

nee hij heeft me daar niks over gezegd. dacht dat het het zelfde zou gaan als bij me kater, ik ga deze week, vandaag komt hopelijk me geld, hopelijk :idea: en dan ga ik even langs. en dan gelijk de rest aan hem vragen hoe en wat.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Bij de castratie van een teef wordt de buikwand in 3 lagen gehecht.
De twee onderste (binnenste) lagen worden met zelf-oplosbare hechtingen dichtgemaakt en het duurt gemiddeld twee maanden voordat die hechtdraden zijn opgelost.
De buitenste laag wordt meestal met hechtingen dichtgemaakt die er na 10 dagen uit moeten worden gehaald.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

De buitenste laag wordt ook wel met oplosbare hechtingen dichtgemaakt. Dat lost dan vanzelf op dus dat hoeft er niet uit.
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shadow1 »

Shadow is in november gesterliseerd(gecastereerd),maar de buitenste hechtingen moest ik na 10dagen laten verwijderen
De binnenste waren oplosbaar
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
domenique
Actief

Suzan schreef:De buitenste laag wordt ook wel met oplosbare hechtingen dichtgemaakt. Dat lost dan vanzelf op dus dat hoeft er niet uit.
dat dacht ik dus ook, zo was het ook met me kater
Afbeelding
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Ik heb ook een paar keer een oplosbare hechting gehad bij mijn honden, 2 keer keizersnee en een sterilisatie. De eerste keer wist ik ook niet dat die hechting er niet uit hoefde en ik vond het na 10 dagen er al zo gek uitzien, dus maar eens bellen hoe dat zat. Die losten dus vanzelf op. Moet je dan ook maar net even weten.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

domenique schreef:nee hij heeft me daar niks over gezegd. dacht dat het het zelfde zou gaan als bij me kater, ik ga deze week, vandaag komt hopelijk me geld, hopelijk :idea: en dan ga ik even langs. en dan gelijk de rest aan hem vragen hoe en wat.
het verwijderen van de hechtingen kost niks extra. :wink: Hoort gewoon bij de behandeling. Tenminste, bij mijn d.a. is dat dus zo.
domenique
Actief

Baily schreef:
domenique schreef:nee hij heeft me daar niks over gezegd. dacht dat het het zelfde zou gaan als bij me kater, ik ga deze week, vandaag komt hopelijk me geld, hopelijk :idea: en dan ga ik even langs. en dan gelijk de rest aan hem vragen hoe en wat.
het verwijderen van de hechtingen kost niks extra. :wink: Hoort gewoon bij de behandeling. Tenminste, bij mijn d.a. is dat dus zo.
Dat klopt. maar ze moet zowiezo even na gekeken worden, een prikje hebben. dus niet alleen voor de hechtingen zelf hoor.
geld komt helaas vrijdag pas. leef op dit moment met het salaris van me vriend en die krijgt per week betaald, en nu dus een week telaat. K*Tklanten :devil:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”