Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwaaien op de poten , kwijlen , trillen - bij DA geweest
Moderator: moderatorteam
- Maxiem
- Zeer actief
Zwaaien op de poten , kwijlen , trillen - bij DA geweest
Max is gisteravond om half twaalf voor het laatst uit geweest, toen was er niks aan de hand. Mijn zus gaat om een uur of één nog even naar beneden, en er is heel veel aan de hand. Max zit heen en weer te zwaaien en lijkt al haar coördinatie kwijt te zijn. Ze schrikt van stoelen en valt om als ze over een balkje stapt. Haar achterpoot staat ook heel raar als ze zit.
We zijn vannacht nog een keer gaan kijken, toen lag ze wel in haar mand, maar was ze heel erg aan het kwijlen en haar kop zwaaide heen en weer. Vanochtend om 7 uur ongeveer was het zwaaien wel minder, maar trilde ze over haar hele lijf. En dan ook echt heel erg trillen, je kon het duidelijk zien én voelen.
Maar nu het gekke : We komen net naar beneden en ze doet het niet meer. Ze trilt af en toe, en ze zwaait af en toe een beetje, maar verder doet ze normaal. Het enige is dat haar poot nog wel raar staat, maar goed.
Herkent iemand dit? Je zou zeggen : nu is alles goed, maar vannacht was het behoorlijk heftig. Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken.
We zijn vannacht nog een keer gaan kijken, toen lag ze wel in haar mand, maar was ze heel erg aan het kwijlen en haar kop zwaaide heen en weer. Vanochtend om 7 uur ongeveer was het zwaaien wel minder, maar trilde ze over haar hele lijf. En dan ook echt heel erg trillen, je kon het duidelijk zien én voelen.
Maar nu het gekke : We komen net naar beneden en ze doet het niet meer. Ze trilt af en toe, en ze zwaait af en toe een beetje, maar verder doet ze normaal. Het enige is dat haar poot nog wel raar staat, maar goed.
Herkent iemand dit? Je zou zeggen : nu is alles goed, maar vannacht was het behoorlijk heftig. Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken.
Laatst gewijzigd door Maxiem op 05 mar 2007 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Jeetje zeg dan schrik je je ook een ongeluk. Op een ander forum heb ik eens gelezen van iemand dat haar hond ook ineens erg vreemd deed. Schrikken, en zwalken, niet meer willen/kunnen lopen, trillen enz. Bij dat hondje bleek achteraf dat ze zeer waarschijnlijk wiet had gegeten. Ze was dus zo stoned als een garnaal.
Sterkte ermee hoop dat het gauw weer beter gaat
Sterkte ermee hoop dat het gauw weer beter gaat
met dank aan Twinkel
- Maxiem
- Zeer actief
- boemerang
- Zeer actief
-
M&M
- Actief
- Maxiem
- Zeer actief
-
M&M
- Actief
Behalve dat je meteen met je hond naar de spoed kan gaan, kun je dan de hond ook geruststellen en lekker bij hem/haar gaan zitten en aaien.
Maar ik geef ook meteen toe dat ik mijn honden erg verwen en helemaal in de stress schiet als er ook maar iets aan de hand is.
Ik heb het idee dat als mijn honden ziek zijn ze het op prijs stellen dat ik lekker bij ze ga liggen.
Maar misschien is dat wel helemaal niet zo.
Misschien een leuk item voor de discussiehoek.
Maar ik geef ook meteen toe dat ik mijn honden erg verwen en helemaal in de stress schiet als er ook maar iets aan de hand is.
Ik heb het idee dat als mijn honden ziek zijn ze het op prijs stellen dat ik lekker bij ze ga liggen.
Maar misschien is dat wel helemaal niet zo.
Misschien een leuk item voor de discussiehoek.
- Maxiem
- Zeer actief
Ja, Max wil ook lekker knuffelen, maar ze wil ook lekker in haar mand liggen. En ze mag nog zo lief kijken, ik ga niet bij haar in de mand, dat durf ik echt niet. En we gingen ook elk uur kijken om zo snel mogelijk bij de DA kunnen zijn. We hadden de DA nog gebeld om advies, maar volgens mij wilde hij alleen maar zo snel mogelijk zijn bed weer in, hij was niet echt meedenkend.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Maxiem
- Zeer actief
Het was een aangelijnd plasrondje, 10 minuutjes om het blok. Ze kan niks gegeten hebben zonder dat ik het heb gezien.Inge O schreef:lijkt me toch ook heel erg op een soort van vergiftiging, hoezo ben je zo zeker dat ze bij die laatste uitlaatbeurt niet iets kan hebben gegeten?
- Maxiem
- Zeer actief
Nu je het zegt, ze heeft wel uit een plas gedronken volgens mij.Inge O schreef:toch vrees ik dat dit op de één of andere manier misschien wel gebeurd is, misschien maar een klein brokje 'hap-slik-weg', of uit een plas gedronken misschien?Maxiem schreef:Het was een aangelijnd plasrondje, 10 minuutjes om het blok. Ze kan niks gegeten hebben zonder dat ik het heb gezien.Inge O schreef:lijkt me toch ook heel erg op een soort van vergiftiging, hoezo ben je zo zeker dat ze bij die laatste uitlaatbeurt niet iets kan hebben gegeten?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Vergiftigingsverschijnselen kunnen ook veel later optreden (heb ik met een hond gehad). Misschien heeft ze één of twee dagen eerder wel iets gegeten of gedronken zonder dat jullie het in de gaten hebben gehad. Is ze ook aan het spugen of aan de diarree?
Ik zou haar heel goed in de gaten houden en als het weer terugkomt direct naar de DA gaan. Sterkte in elk geval.
Ik zou haar heel goed in de gaten houden en als het weer terugkomt direct naar de DA gaan. Sterkte in elk geval.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Er hoeft volgens mij niet eens echt gif in te liggen. In plassen op straat en op parkeerplaatsen bij het bos laat ik mijn hond nooit drinken: daar liggen altijd van die regenboogkringen van olie- en benzineresten in :N: Lijkt me allemaal bijzonder giftig.Inge O schreef:daar kan iets hebben in gelegen (opgelost), waardoor ze iets heeft binnengekregen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Maxiem
- Zeer actief
Kan dat ook zo plotseling? Dat ze in een uur van helemaal goed naar heel ziek gaat. Ze heeft gisteravond voor ze ziek werd ook overgegeven, maar ze had ook kilo's gras gegeten, dus dat vind ik niet raar. We gaan morgen wel even naar de DA, gewoon voor de zekerheid. Ik vind het toch wel raar.alma2 schreef:Vergiftigingsverschijnselen kunnen ook veel later optreden (heb ik met een hond gehad). Misschien heeft ze één of twee dagen eerder wel iets gegeten of gedronken zonder dat jullie het in de gaten hebben gehad. Is ze ook aan het spugen of aan de diarree?
- alm@
- moderator
Ja, dat kan. Mijn (overleden) JR-tje had iets heel snel opgevreten. Ik kon niet zien wat het was (hij was los!). Na twee dagen werd hij binnen een half uur doodziek, ook rillen, kwijlen, evenwichtsstoornissen en later heel erge diarree. Volgens mijn DA kunnen honden (en katten) wel dagen na het eten van 'iets' ziek worden. Het ligt er aan wat ze gegeten (of gedronken) hebben, maar dat weet je vaak niet omdat ze viezigheid snel naar binnen schrokken.Maxiem schreef:Kan dat ook zo plotseling? Dat ze in een uur van helemaal goed naar heel ziek gaat. Ze heeft gisteravond voor ze ziek werd ook overgegeven, maar ze had ook kilo's gras gegeten, dus dat vind ik niet raar. We gaan morgen wel even naar de DA, gewoon voor de zekerheid. Ik vind het toch wel raar.alma2 schreef:Vergiftigingsverschijnselen kunnen ook veel later optreden (heb ik met een hond gehad). Misschien heeft ze één of twee dagen eerder wel iets gegeten of gedronken zonder dat jullie het in de gaten hebben gehad. Is ze ook aan het spugen of aan de diarree?
Bij mensen is het ook zo, bepaalde bacteriën in bedorven voedsel kunnen soms na 14 dagen nog (ernstige) ziekteverschijnselen geven. En dan is het lastig zoeken wat de boosdoener was want wie weet van 14 dagen terug nog wat hij gegeten heeft

- alm@
- moderator
In de volksmond heet het voedselvergiftiging. Maar je hebt gelijkInge O schreef:een bacteriële besmetting is nog iets helemaal anders dan een vergiftiging hooralma2 schreef:Bij mensen is het ook zo, bepaalde bacteriën in bedorven voedsel kunnen soms na 14 dagen nog (ernstige) ziekteverschijnselen geven. En dan is het lastig zoeken wat de boosdoener was want wie weet van 14 dagen terug nog wat hij gegeten heeft. honden lopen trouwens niet zo snel bacteriële voedselinfecties op, ze zijn er van nature op gemaakt om daar heel veel weerstand tegen te hebben.

-
borderke
- Actief
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
Het is nu goed met haar, gisteravond zat ze wel een beetje te zwaaien, maar dat was zo over. Ze zet haar pootje nog wel raar neer, maar dat staat hier helemaal los van. We hebben voor de zekerheid een afspraak met de DA om half 3.borderke schreef:en hoe is ie nu
- Maxiem
- Zeer actief
Nou goed, we zijn bij de DA geweest. Die dacht aan een hersenbloeding of iets dergelijks. We bedachten dat ze ook wel eens heeft dat ze je helemaal niet lijkt te herkennen, en ook dat ze heel plotseling en onverklaarbaar bijt. We hadden twee opties : of het nog even aankijken, of nu een scan laten doen. Ze zei er wel bij dat je eigenlijk niet zoveel kon doen als er iets uit de scan kwam.
Ze zei ook dat als er nog vaker zo'n aanval kwam dat je moest overwegen of "het nog wel fijn was voor de hond" oftewel : inslapen.
Ze vond het een interessant geval, ze zei dat een volgende hond nu alleen maar mee kon vallen.
Toen we afrekenden kregen we korting omdat we zo vaak kwamen...
Ze zei ook dat als er nog vaker zo'n aanval kwam dat je moest overwegen of "het nog wel fijn was voor de hond" oftewel : inslapen.
Ze vond het een interessant geval, ze zei dat een volgende hond nu alleen maar mee kon vallen.
Toen we afrekenden kregen we korting omdat we zo vaak kwamen...
- boemerang
- Zeer actief
- Maxiem
- Zeer actief
We gaan overigens geen scan doen. Zou het nog vaker gaan voorkomen, dan is het waarschijnlijk gewoon afgelopen. Alvleesklierontsteking waar ze vaak ziek van is, artrose waar ze soms last van heeft, agressie dat vaak voor problemen zorgt...Als daar ook nog eens aanvallen bij gaan komen, dan weet ik niet of we nog wel doorgaan.boemerang schreef:ik ben blij dat je er toch even naar laat kijken
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- boemerang
- Zeer actief
hoe jong is hij danMaxiem schreef:We gaan overigens geen scan doen. Zou het nog vaker gaan voorkomen, dan is het waarschijnlijk gewoon afgelopen. Alvleesklierontsteking waar ze vaak ziek van is, artrose waar ze soms last van heeft, agressie dat vaak voor problemen zorgt...Als daar ook nog eens aanvallen bij gaan komen, dan weet ik niet of we nog wel doorgaan.boemerang schreef:ik ben blij dat je er toch even naar laat kijken

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Maxiem
- Zeer actief
7 jaar en 3 maanden.boemerang schreef:hoe jong is hij danMaxiem schreef:We gaan overigens geen scan doen. Zou het nog vaker gaan voorkomen, dan is het waarschijnlijk gewoon afgelopen. Alvleesklierontsteking waar ze vaak ziek van is, artrose waar ze soms last van heeft, agressie dat vaak voor problemen zorgt...Als daar ook nog eens aanvallen bij gaan komen, dan weet ik niet of we nog wel doorgaan.boemerang schreef:ik ben blij dat je er toch even naar laat kijken
- boemerang
- Zeer actief
-
M&M
- Actief
- Maxiem
- Zeer actief
Ja, die is chronisch. Ze kan haar eten niet zelf verteren. Als ze toch eten zonder medicatie krijgt moet ze kotsen. Ze heeft vaak buikpijn van haar alvleesklier, ook al heeft ze medicatie gehad.M&M schreef:Is die alvleesklierontsteking chronisch?
Wat voor klachten heeft een hond als hij dat heeft?
Ze heeft pas weer een aanval van de alvleesklierontsteking gehad. Dan heeft ze koorts en glijdt helemaal weg in een coma-achtige toestand. Je kan naast haar een rotje afsteken en ze tilt haar kop nog niet eens op. Dan wil ze vaak ook niet eten, en heeft ze veel pijn. Gelukkig kan dat wel opgelost worden met rust en antibiotica, maar dat is voor haar ook niet fijn.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
Het maakt voor mij niet veel uit, als Max gelukkig zou zijn met in haar mand liggen en knuffelen, dan zou ik dat graag met haar doen. Maar Max wil nu eenmaal niet de hele tijd binnen zitten, die wil racen, met de bal en met andere hondjes spelen.Rea schreef:Niemand dan jullie zelf kunnen beoordelen wat voor je hond de beste oplossing is. En daar kan ieder anders over denken.
Volg je eigen gevoel tenslotte moeten jullie daar straks mee verder.
Voor nu beterschap
We hebben er gewoon heel duidelijk over gepraat met z'n allen, en we hebben besloten dat als ze dat niet meer kan, dat het dan afgelopen is. Ik wil haar natuurlijk zo lang mogelijk bij me houden, maar dat mag nooit ten koste van haar zijn.
Maar zover is het nog niet! Misschien is dit eenmalig en komt het er nooit van. Ondertussen genieten we nog met en van Max.