Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets met Moosie--bij da geweest.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Iets met Moosie--bij da geweest.

Ongelezen bericht door Moos »

Er is iets niet helemaal goed met het ventje.

Gisterenochtend vond ik hem al zo rustig toen we opstonden. Normaal stuitert hij me ongeveer een tand door mijn lip, maar gisteren begroette hij me erg matig.
Het eerste rondje lopen ging verder prima, en bij thuiskomst ging zijn eten er ook goed in.
Daarna ging hij echter vreselijk bibberen, kromme rug, staart tussen de poten. Dat doet hij zo'n paar keer per jaar als hij misselijk is of buikpijn heeft (hij smakt dan ook, en je hoort zijn buik tekeergaan). Ik dacht dus dat het weer zoiets was, heb hem in een dekentje op schoot genomen, en een half uur later was het bibberen over.

De rest van de dag was hij ook heel erg rustig, maar ik zit zelf tegen de griep aan, en ben dus ook niet erg actief, dus echt zorgwekkend vond ik het nog niet.

Vannacht heeft hij niet op bed maar in zijn mandje geslapen, en toen ik vannochtend opstond tilde hij nog net zijn kop op, maar uit zijn mandje kwam hij niet eens...
Uiteindelijk kwam hij wel toen ik hem lokte, maar bij mij op bed springen deed hij niet; hij bleef met kromme rug, lage staart aan de rand van het bed mij aan staan kijken.
Ik heb hem voorzichtig op bed getild en toen begon hij weer zo te bibberen. Ik heb hem onder de dekens op schoot genomen en toen hield hij na een tijdje weer op met bibberen.
Het eerste rondje lopen ging nu alleen ook niet zo soepeltjes :(: Hij liep nog net de deur uit, maar ging na een paar meter midden op de stoep zitten. Ik heb hem opgetild en naar het gras gedragen; daar heeft hij gewoon geplast en gepoept en ook wel meegelopen. Wel langzaam, maar hij wilde duidelijk wel alle geurtjes even af en een paar keer zijn poot optillen.
Toen we thuiskwamen heeft hij weer met smaak gegeten, en daarna ging hij in zijn mandje weer zitten bibberen.
Hij ligt nu onder een dekentje redelijk rustig naast me op de bank; te slapen, hij slaapt het hele weekend nu al de hele dag op 4 korte rondjes van 10 minuten. En oh ja, gisteren had hij iig geen koorts, nu weet ik het niet, maar ik wil hem niet pesten nu hij net rustig ligt eigenlijk.
Saar laat hem ook met rust, daagt ook niet uit tot spel ofzo.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er iets met zijn rug/nek (weer) niet goed zit. En nou is het weekend ook nog eens, dus even snel de da bellen kan ook niet.

Als hij over een paar uur nog zo is ga ik toch maar iemand proberen te regelen met een auto die ons naar de da kan brengen denk ik...om nou te morgen te wachten vind ik ook rot als hij echt pijn heeft.
Laatst gewijzigd door Moos op 04 mar 2007 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

He bah...hondjes mogen niets mankeren.
Als ie zo blijft zou ik ook even richting DA gaan hoor.
Sterkte meis (ook jij met je beginnende griep :wink: ) en geef Moosie maar een beterschapsknuffel.
Moos
Zeer actief

Dank je wel Marie-José :ok: :wink: Knuffel heeft Moos ontvangen.

Ik heb Saar maar wat kluiven toegeworpen, want dat arme ding komt nu ook niet verder dan een blokje om. Ze ligt nu fanatiek te kluiven, en Moos ligt nog steeds naast me te slapen. Hij wilde ook geen kluif (wel koekies, hihi).
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Heb je gekeken of hij koorts heeft?
Ik zou als ik het niet vertrouwde ook gewoon proberen te regelen dat je met hem naar de DA kan.

Sterkte met het ventje in ieder geval!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Da's niet zo mooi!
Als hij pijn blijft aangeven of koorts blijkt te hebben zou ik toch even naar de dokter gaan met hem.Sterkte.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

LongFields schreef:Heb je gekeken of hij koorts heeft?
Ik zou als ik het niet vertrouwde ook gewoon proberen te regelen dat je met hem naar de DA kan.

Sterkte met het ventje in ieder geval!
Ik heb hem net even wakker gemaakt om te temperaturen. Hij heeft 38.5. Voor zijn doen is dat wat aan de hoge kant omdat hij normaal net even onder die 38 zit. Alleen hij ligt ook al de hele ochtend onder mijn dekbed, daar zal hij ook wel iets warmer van worden, en 38.5 is natuurlijk gewoon geen koorts.

Ik heb net mijn vader gesproken, en hij kan vanmiddag met ons naar de da rijden als het dan nog niet beter is.
Rond 12-13 uur ga ik nog een rondje lopen, als hij dan weer zo slecht loopt ga ik de da bellen.
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

jeetje orum_banned2.gif heel veel beterschap
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Vreemd joh :oeps: Ik kan me herinneren dat Moos dit al vaker heeft gehad toch?

Inderdaad wel even naar de dierenarts gaan als het zo niet verbeterd.

Sterkte en beterschap voor Moosie :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Stang schreef:Vreemd joh :oeps: Ik kan me herinneren dat Moos dit al vaker heeft gehad toch?

Inderdaad wel even naar de dierenarts gaan als het zo niet verbeterd.

Sterkte en beterschap voor Moosie :knuffel1:
Hij heeft een behoorlijke tijd geleden gehad dat hij tijdens het wandelen in de duinen (met Yvette en Sita) opeens niet meer kon lopen. Daarvoor ben ik toen ook bij de da geweest, en die wist toen ook niet wat hij precies geweest kon zijn maar dacht aan de nek/rug.
Daarna heeft hij dat nooit meer gehad, en hij kan nu ook wel lopen (toen in de duinen viel hij gewoon om op een gegeven moment), alleen moeizaam.
Tenminste, vanochtend moeizaam dus. Sinds het eerste rondje heeft hij alleen maar op 1 plek naast me gelegen.
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Bah..arme moos!
Idd maar even naar de Da als je het niet vertrouwd, succes..
En een knuffel voor moosje
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou even naar de da gaan en als het kan 'n rontgenfoto. Pijn hebben is niet leuk. Sterkte!
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

ach arm moosie... ik hoop dat t gauw beter gaat.
Sterkte. Jij ook met je griepje.
Moos
Zeer actief

Tussen 15:30 en 16:00 kunnen we bij de da komen. Het is schapentijd (zo zei ze dat :mrgreen: ), dus het kan nog een andere tijd worden, maar daar belt ze me dan over.

We hebben net weer een klein stukje gelopen, en hij loopt wel mee, maar als een hond van 16. Bij thuiskomst ging hij ook weer bibberen (van de pijn denk ik), en hij gaat op de meest vreemde manieren liggen.
Ik denk dat het pijn doet om goed te draaien om te gaan liggen, want hij laat zich gewoon vanuit staan zakken en ligt dan dus heel vreemd. Ik mag hem wel goed leggen, dus dat doe ik dan, dan dek ik hem toe (vindt ie altijd lekker), en dan gaat hij weer slapen.
Hij kan ook duidelijk niet meer springen. Ik gaf net Saar een stukje kaas op de bank, en bood Moos ook wat aan, maar hij ging toen heel zielig zitten kijken van "ik wil dat kaasie, maar ik kom niet op de bank baas :jank: :19: "

Ik vind dit helemaal niks zo. :(:
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Arme Moos! Sterkte zometeen bij de DA.
Indianpepper
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Indianpepper »

Oh wat zielig voor Moos en voor jou natuurlijk ook!! Vreselijk is het om machteloos toe te kijken dat je hondje iets mankeert maar je weet niet wat...

Ik hoop dat de DA straks wat meer uitsluitsel kan geven.

Is er gisteren echt helemaal niets gebeurd waardoor dit kan komen> heeft hij iets anders dan normaal te eten gekregen? Iets buiten te eten gehad? Is zijn ontlasting verder wel goed?

Ik heb hier ook een hondje die regelmatig pijn in haar buikje heeft en herken deze symptomen. Alleen zijn de symptomen van Moos wel echt wat heftiger!

Succes straks !!!!
Afbeelding
Pootje van Pepper en Indi
Moos
Zeer actief

Indianpepper schreef:Oh wat zielig voor Moos en voor jou natuurlijk ook!! Vreselijk is het om machteloos toe te kijken dat je hondje iets mankeert maar je weet niet wat...

Ik hoop dat de DA straks wat meer uitsluitsel kan geven.

Is er gisteren echt helemaal niets gebeurd waardoor dit kan komen> heeft hij iets anders dan normaal te eten gekregen? Iets buiten te eten gehad? Is zijn ontlasting verder wel goed?

Ik heb hier ook een hondje die regelmatig pijn in haar buikje heeft en herken deze symptomen. Alleen zijn de symptomen van Moos wel echt wat heftiger!

Succes straks !!!!
Zijn ontlasting is prima, precies zoals altijd, en hij is ook niet misselijk ofzo (als hij misselijk is gaat hij smakken) :wink:
Hij heeft ook niks anders te eten gekregen, en ook buiten niks gesnaaid.
Hij heeft trouwens ook nog steeds dezelfde enorme eetlust als altijd. Als hij echt last van zijn buik heeft had hij dat eigenlijk ook niet meer, en dan hoorde ik zijn buik ook heel erg rommelen. Dat is nu ook niet :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

beterschap Marloes!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik hoop dat de DA straks kan ontdekken wat je schat heeft
in ieder geval sterkte
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Moos toch, ventje wat is dit nou?

Beterschap en ik hoop dat de DA je straks goed kan helpen.
:pop:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Heel veel beterschap met Moos, wat een vreemde klachten. Hopelijk kan de dierenarts vinden wat er aan de hand kan zijn. Je zal er nu wel zitten, ik houd het topic in de gaten en duim voor Moosje.

Anne
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

He bah :jank:
Beterschap!
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

en? ben je alweer terug?
Vervelend hoor dat je ziet dat hij zo'n last ergens van heeft.
Sterkte.
Moos
Zeer actief

Nou, we zijn net terug.

Moos was uiteraard bij de da een stuk joliger dan hij de afgelopen twee dagen geweest is (zal je altijd zien), maar ze kon duidelijk voelen dat er iets niet lekker zat in zijn rug.
Als ze op bepaalde wervels drukte voelde ze ook dat hij weer begon te bibbberen. En ze zei dat hij zo'n atletisch gespierd hondje was (da's dan wel leuk om te horen :wink: ) en dat wat ze met zijn rug mocht doen qua bewegen daar niet helemaal bij paste.
Ze kon ook zien dat hij vreemd stond, en dat hij te voorzichtig ging zitten. Wat haar ook opviel (ik had dat nog niet eens echt gemerkt) was dat hij de spanning niet van zich afschudde. Toen we de behandelkamer uitkwamen schudde Saar zich een paar keer eens goed uit, maar Moos stond alleen maar wat te staan.

Hij heeft daar een pijnstillende injectie gekregen, en we hebben voor 4 dagen rymadil mee. Hij mag nu de komende week niet loslopen. Aangelijnd mag hij wel wat langer lopen, maar hij mag geen sprintjes trekken en haakse bochten maken enzo.
Aan het einde van de week moet hij dan weer helemaal de oude zijn. Zo niet, dan moet ik weer bellen.

Hij ligt nu lekker in zijn mandje bij te komen :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Goed dat je gegaan bent. Verdikkie Moossie toch, beterschap!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Nou, ik duim voor je dat hij aan het eind van de week weer de oude is; :ok: :ok: :ok: . Sterkte ermee Marloes!
Gr. Marijke
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

beterschap met moos, marloes :wink: ik hoop dat kleine, stoere moos weer snel de oude is. :ok:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Snel beter worden Moosie ! :wink:
Moos
Zeer actief

Zooo, die injectie werkt als een tierelier zeg! Hij ligt nu languit op zijn rug, met de poten in de lucht, in zijn mandje. Voor het eerst dit weekend. :ok:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hé Marloes, lees dit nu pas! Wat rot zeg! Fijn natuurlijk dat het nu weer wat beter met hem gaat, hopelijk blijft dat zo! Veel beterschap voor moossie!!!
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

De injectie is puur een pijnstiller?
Fijn dat dat in ieder geval aanslaat

Snel beter worden Moos :ok:
:pop:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”