Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben een beetje aan het rommelen met versvoeding n.a.v. wat ik hier allemaal gelezen heb. Het weekend voer ik nu smuldier of rodi de rest farmfood.
Billy krijgt van mij wel eens een klein plukje gehakt voordat ik het ga klaarmaken.
NU heb ik een klein beetje in de kong gedaan om het grote gat te dichten
Maar ik vraag me dus af of dit wel goed voor hem is????
Ik weet van barfers dat zij geen gehakt geven omdat er ooit onderzoek is gedaan waaruit bleek dat er sporen van varken in zaten (slagers die het blijkbaar niet zo nauw nemen met het schoonmaken van de gehaktmolen).
Ik geef het zelf ook niet maar dat komt ook omdat ik geen vlees eet (dus nooit gehakt 'over' heb ).
Als 'voer' geef ik liever een hele riblap dan gemalen vlees, hebben ze nog wat te knagen. Maar goed, mijn honden zijn gewend om vlees en botten te eten, dus dat is een ander verhaal.
Célie schreef:Rauw varkensvlees kun je beter niet geven.
Waarom is dit?
Ziekte van Auzjeski ( ik spel maar wat aan). Honden zijn er gevoelig voor, maar bij Nederlands varkensvlees schijnt het geen probleem te zijn. Ik neem maar liever het zekere voor het onzekere en geeft geen varkensvlees. Het risico van sporen varkensvlees in het rungergehakt neem ik dan weer wel gewoon. Buffy krijgt regelmatig een zelfsamengestelde maaltijd met rundergehakt of kipfilet. Ook de Kong prop ik ermee vol als wij zelf gehakt eten.
Célie schreef:Rauw varkensvlees kun je beter niet geven.
Waarom is dit?
Ziekte van Auzjeski ( ik spel maar wat aan). Honden zijn er gevoelig voor, maar bij Nederlands varkensvlees schijnt het geen probleem te zijn. Ik neem maar liever het zekere voor het onzekere en geeft geen varkensvlees. Het risico van sporen varkensvlees in het rungergehakt neem ik dan weer wel gewoon. Buffy krijgt regelmatig een zelfsamengestelde maaltijd met rundergehakt of kipfilet. Ook de Kong prop ik ermee vol als wij zelf gehakt eten.
Anne
Oke, dankje voor de info dit wist ik niet!
Ik vind het ook erg ideaal voor in de kong en billy vind het heerlijk en zorgt dat er dan ook niks achter blijft!
Moet nog wel een beetje wennen aan dat vers allemaal!
Maar als je dan ziet hoe hij aan het smullen is.... is het het waard me erin te verdiepen!
Leuk he? Om te zien hoe ze smullen ervan
Vorig jaar met kerst hebben wij gecourmet, en de stukjes vlees die we over hadden (ongekruid) hebben de honden gekregen. Ze vonden vooral de stukjes biefstuk erg lekker
Ook de stukjes vlees die over blijven van het avondeten, zonder kruiden en paneermeel krijgen ze.
Rami schreef:Ik weet van barfers dat zij geen gehakt geven omdat er ooit onderzoek is gedaan waaruit bleek dat er sporen van varken in zaten (slagers die het blijkbaar niet zo nauw nemen met het schoonmaken van de gehaktmolen).
Ik geef het zelf ook niet maar dat komt ook omdat ik geen vlees eet (dus nooit gehakt 'over' heb ).
Als 'voer' geef ik liever een hele riblap dan gemalen vlees, hebben ze nog wat te knagen. Maar goed, mijn honden zijn gewend om vlees en botten te eten, dus dat is een ander verhaal.
weet jij dan zeker dat je runderlap niet naast een varkenskop heeft gelegen??
alleen als je bij de Islamistische of koshere slagers koopt is het uitgelsloten dat er varken verkocht wordt.
Bij mijn slager ligt alles doorelkaar en ik koop er al 8 jaar .
Een kennis van me heeft laatst hier bij de supermarkt toen ze hoorde dat het rundergehakt de week er op in de reclame zou zijn gevraagd of ze voor dezelfde goedkope prijs het vlees mocht hebben zonder dat het vermalen was tot gehakt. Dat kon ze dus die week netjes ophalen voor die prijs. Heb er ook wat van meegekregen, ze vinden het geweldig.
Rami schreef:Ik weet van barfers dat zij geen gehakt geven omdat er ooit onderzoek is gedaan waaruit bleek dat er sporen van varken in zaten (slagers die het blijkbaar niet zo nauw nemen met het schoonmaken van de gehaktmolen).
weet jij dan zeker dat je runderlap niet naast een varkenskop heeft gelegen??
alleen als je bij de Islamistische of koshere slagers koopt is het uitgelsloten dat er varken verkocht wordt.
Bij mijn slager ligt alles doorelkaar en ik koop er al 8 jaar .
Ik had het niet over mezelf, schreef alleen dat ik barfers ken die geen gehakt geven. En zelf eet ik geen vlees (want vegetarier) en gehakt geef ik niet, maar goed, dat staat er allemaal.
Overigens koop ik wél zowat al mijn vlees voor de honden bij het Islam Centrum of bij de wildhandelaar/poelier op de markt en daar zijn idd geen varkens te bekennen!