Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tand groeit scheef
Moderator: moderatorteam
-
Doke
- Actief
- Aantal honden: 2
tand groeit scheef
Hallo,
Ira's melk-hoektanden zijn allemaal uitgevallen. Nu, 1 van de vaste tanden groeit te veel naar binnen zodat hij tegen het gehemelte groeit.
Bij navraag op de HS was het advies van even aan te kijken. Als ze er last van krijgt, naar de DA en dan zou hij er waarschijnlijk uit moeten. Als ze er geen last van krijgt, gewoon laten zitten.
Er is nu al een "putje" (ligt niet open) in haar gehemelte.
Wat zouden jullie doen?
groetjes!
Ira's melk-hoektanden zijn allemaal uitgevallen. Nu, 1 van de vaste tanden groeit te veel naar binnen zodat hij tegen het gehemelte groeit.
Bij navraag op de HS was het advies van even aan te kijken. Als ze er last van krijgt, naar de DA en dan zou hij er waarschijnlijk uit moeten. Als ze er geen last van krijgt, gewoon laten zitten.
Er is nu al een "putje" (ligt niet open) in haar gehemelte.
Wat zouden jullie doen?
groetjes!

-
Doke
- Actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je nu al ziet dat er een putje ontstaat in het gehemelte zou ik er zeker even mee naar de dierenarts gaan. Met zoiets kun je beter te vroeg dan te laat gaan, lijkt mij?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Doke
- Actief
-
Doke
- Actief
voila terug van den tandarts (gewone dienrenarts had ons doorverwezen naar een hondentandarts). 't is nog niet zo erg, maar er moet wel iets aan gedaan worden. We moeten nu met een bal spelen van ongeveer 12cm doorsnede, een harde rubberen bal zodat als ze die vast heeft haar tanden wat verder uit elkaar gaan staan. 1 probleem Ira wil niet met een harde bal spelen alleen maar platte ballen 
We blijven oefenen. Als het niet beter is binnen 14 dagen, gaat ze een klein stukje van haar tand afvijlen (veilen??) en eventueel een klein beetje gehemelte weg. Dus de tand moet er niet uit!
tot hier de scheve-tand-update
groetjes
We blijven oefenen. Als het niet beter is binnen 14 dagen, gaat ze een klein stukje van haar tand afvijlen (veilen??) en eventueel een klein beetje gehemelte weg. Dus de tand moet er niet uit!
tot hier de scheve-tand-update
groetjes

-
Doke
- Actief
-
Rosita
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als de tand niet met duwen naar buiten wil zou ik eerder een beugel plaatsen dan de tand laten afzagen. Zo'n beugel hoeft maar een paar weken te zitten en de hond heeft er geen last van en kan zijn hoektand behouden. Mijn herder Vito heeft ook een beugel in (loopt met hem bij Foreest) om zijn hoektanden naar buiten te drukken, afzagen vind ik echt een laatste optie.
Our greatest moments are... when not much happened