Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond en klimaatwisseling
Moderator: moderatorteam
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hond en klimaatwisseling
Mijn plannen om naar Australië te emigreren nemen steeds vastere vormen aan. Ik wil Tippie dolgraag met me meenemen en weet ook dat ik hem hier een erg leuk leven kan bieden.
Hij zou de hele dag mee mogen naar de farm (die naast/aan het woonhuis ligt) en daar zijn favoriete ding doen, namelijk muisjes en ratten opjagen en vangen. En dan 's avonds (of wanneer ie moe is) in zijn mandje of bij mij op bed slapen en natuurlijk alle aandacht die hij wil.
Het enige echte grote probleem waar ik nu tegen aan loop is de temperatuurswisseling. Far North Queensland heeft een tropisch klimaat. Het is hier heet (de temperatuur komt niet onder de 20 graden in de winter) en de vochtigheidsgraad is ook hoog. Ik had een week of 2 nodig om me daar aan aan te passen, maar ik ben een jonge meid.
Tippie is al 10 jaar. Hij heeft in Nederland doorgaans geen moeite met de hitte, maar ik ben bang dat de vochtigheidsgraag hier erg zwaar gaat tellen.
Heeft iemand hier ervaringen mee of ideeën over?
Ik zou tip dolgraag meenemen, maar als het slecht voor hem zou kunnen uitpakken, dan pieker ik er niet over natuurlijk. Ik weet dat hij het bij mijn ouders ook goed heeft.
Hij zou de hele dag mee mogen naar de farm (die naast/aan het woonhuis ligt) en daar zijn favoriete ding doen, namelijk muisjes en ratten opjagen en vangen. En dan 's avonds (of wanneer ie moe is) in zijn mandje of bij mij op bed slapen en natuurlijk alle aandacht die hij wil.
Het enige echte grote probleem waar ik nu tegen aan loop is de temperatuurswisseling. Far North Queensland heeft een tropisch klimaat. Het is hier heet (de temperatuur komt niet onder de 20 graden in de winter) en de vochtigheidsgraad is ook hoog. Ik had een week of 2 nodig om me daar aan aan te passen, maar ik ben een jonge meid.
Tippie is al 10 jaar. Hij heeft in Nederland doorgaans geen moeite met de hitte, maar ik ben bang dat de vochtigheidsgraag hier erg zwaar gaat tellen.
Heeft iemand hier ervaringen mee of ideeën over?
Ik zou tip dolgraag meenemen, maar als het slecht voor hem zou kunnen uitpakken, dan pieker ik er niet over natuurlijk. Ik weet dat hij het bij mijn ouders ook goed heeft.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Overgewicht is inmiddels niet meer aan de orde. Hij weegt nog maar 7,5 kilo, je kunt zijn ribben erg goed voelen (is wat ik van mijn ouders hoor).
Hoogzomer in Nederland vind hij heerlijk. Het is net een kat, zoals hij altijd in de zon ligt. Normaal rent hij net zo hard rond met zomer als in de winter en is ook niet sneller buiten adem. Het is meer de vochtigheidsgraad die me zorgen baart.
En waar ik graag wat ervaringen over zou horen.
Zijn leeftijd is inderdaad ook wat mij tegenhoudt, maar die leeftijd is niet zeker, omdat ik meneer Tip uit het asiel heb gevist. Hij kan al 13 zijn, maar ook pas 6, ik houd het dus maar op 10, hoewel hij zich vaak gedraagt als een pup
Al met al zijn mijn gevoel en verstand een flinke strijd aan het houden; mijn gevoel wil egoistisch zijn en Tip hierheen halen, zelfs als dat niet het allerbeste is voor hem, mijn verstand wil het rationeel afwegen en alleen het allerbeste voor Tip, zelfs als ik hem dan moet missen.
Hoogzomer in Nederland vind hij heerlijk. Het is net een kat, zoals hij altijd in de zon ligt. Normaal rent hij net zo hard rond met zomer als in de winter en is ook niet sneller buiten adem. Het is meer de vochtigheidsgraad die me zorgen baart.
En waar ik graag wat ervaringen over zou horen.
Zijn leeftijd is inderdaad ook wat mij tegenhoudt, maar die leeftijd is niet zeker, omdat ik meneer Tip uit het asiel heb gevist. Hij kan al 13 zijn, maar ook pas 6, ik houd het dus maar op 10, hoewel hij zich vaak gedraagt als een pup
Al met al zijn mijn gevoel en verstand een flinke strijd aan het houden; mijn gevoel wil egoistisch zijn en Tip hierheen halen, zelfs als dat niet het allerbeste is voor hem, mijn verstand wil het rationeel afwegen en alleen het allerbeste voor Tip, zelfs als ik hem dan moet missen.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Nee dat risico zou ik zeker niet meer nemen, ik zou hem lekker hier laten
je hebt niet alleen te maken met temp.verandering maar ook met ziektes en insecten..

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Reini
- Zeer actief