Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Koorts, niezen, last van oogjes...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Daantje*
Zeer actief

Koorts, niezen, last van oogjes...

Ongelezen bericht door Daantje* »

Simba is sinds donderdagavond ziekig, hij had toen heel rode oogjes. Vrijdagmorgen leek het net of ie scheel keek, niet goed tegen licht kon ,trok zijn ogen steeds samen en het witte vlies (geen idee hoe het heet) dat zeg maar om zijn ogen zit, trok steeds samen. Toen gelijk naar de da gegaan. Medicijnen voor gekregen, hij bleek toen ook koort te hebben, 40,6 graden. 3 soorten medicijnen gehad: oogdruppels die 4 keer per dag moesten, pijnstillers, vloeibaar die in zijn voer moeten. en tabletten: baytril, ik weet niet precies wat dat is, het is wel uitgelegd, maar ben het ff kwijt. Die oogdruppelt gingen de eerste dag goed, daarna wilde hij er niks meer van weten. hij begon te grommen, bijten enzo als je maar in de buurt kwam, muilkorfje gehaald, maar dan werd ie helemaal gek. ben dus al blij als ie 1x keer per dag druppeltjes krijgt.

sinds zaterdag/zondag begon simba te niezen, geen reverse sneezing maar echt gewoon niezen, met snot en al. Dus net weer de da maar weer gebeld, ik ga liever een keer te veel dan te weinig en ik vertrouw het helemaal niet. Het lijkt we een beetje op de niesziekt, maar goed ik dacht dat dat alleen bij katten voorkomt :19: Over een half uurtje moet ik met simba in oisterwijk bij de da zijn. ik hoop dat ik dan meer weet, want hte is zo zielig...

Als iemand deze klachten bij hun hond herkent? ikzelf dacht ook al aan kennelhoest, maar hij si niet met andere honden in aanraking geweest, mulan wel maar die heeft nergens last van en is geent tegen kennelhoest. EN ik weet ook niet of niezen bij kennel hoest voorkomt...
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Lijkt inderdaad verdacht veel op kennelhoest. Kunnen ze dacht ik ook krijgen als ze ergens lopen en snuffel waar net een hond gelopen heeft met kennelhoest.
Maar last van hun ogen hebben mijn honden nooit gehad met kennelhoest.
Hoe oud is Simba?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Hoe ging het bij de DA?
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Simba is 3

de da denkt dat het een soort verkoudheid is, die die nog bovenop zijn koorts en ontstoken oogjes heeft gekregen. gewoon dikke pech dat ie alles tegelijk heeft gekregen dus :19:

Ik vind het zo zielig, maar ben allang blij dat het waarshcijnlijk niks erntigs is, hij wordt gewoon extra verwend en vertroeteld de komende dagen, dan moet het wel weer goedkomen. en hij heeft antibiotica gehad :ok:
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Beterschap voor Simba :ok: :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”