Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
donderdag voor de enting
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
donderdag voor de enting
diesel gaat donderdag voor de grote enting en een neusspray kennelhooest.
ik lees nu toevallig dat een gebritscontrole standaard is maar zijn er meer dingen die ik moet vragen? of na kan laten kijken?
ik lees nu toevallig dat een gebritscontrole standaard is maar zijn er meer dingen die ik moet vragen? of na kan laten kijken?
Groetjes Silvia en Diesel
- starfleet
- Erelid
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
oh oke thanks!starfleet schreef:Meestal checken ze de hond even helemaal. Vacht (vlooien) oren(oormijt of ontstekingen, voelen aan de buik, naar het hartje luisteren. Soort minicheck of er geen hele rare dingen zijn. Er wordt ook altijd gevraagd of de hond gezond is, of er klachten zijn.
Anne
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
kirsten19
- geregistreerd lid
Honden die gevaccineerd worden met Nobivac-vaccins hoeven niet meer jaarlijks een volledige cocktailenting toegediend te krijgen. Met de Nobivac-vaccins is één keer per 2 jaar vaccineren tegen hondenziekte, parvo en hepatitis voldoende. De jaarlijkse vaccinatie blijft wèl noodzakelijk voor de ziekte van Weil (Leptospirose) en voor paraïnfluenza.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het een eis van een pension is, o.k. Dan heb je weinig te willen. Voor wat betreft contacten met andere honden is het echt onzin om daarvoor een kennelhoest enting te geven. Mijn honden komen dagelijks in contact met veel honden (wandelingen, shows, trainen, workshops, enz.), maar hebben nog nooit kennelhoest gehad en zijn er ook nog nooit tegen ge-ent. (Ben ik ook niet van plan, trouwens.)
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee hoor, is onzinSilvia schreef: het blijkt goed te zijn als hij veel met andere honden in aanraking komt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
het is een neus spray ofzo en de dierenarts gaf het als advies.Scooby schreef:Als het een eis van een pension is, o.k. Dan heb je weinig te willen. Voor wat betreft contacten met andere honden is het echt onzin om daarvoor een kennelhoest enting te geven. Mijn honden komen dagelijks in contact met veel honden (wandelingen, shows, trainen, workshops, enz.), maar hebben nog nooit kennelhoest gehad en zijn er ook nog nooit tegen ge-ent. (Ben ik ook niet van plan, trouwens.)
voor zover ik nu in kan schatten gaat diesel de komende maanden misschien wel nooit naar een pensionl maar mocht het wel nodig zijn dan kan het ook. moet blijkbaar een aantal weken voor dat hij naar een pension gaat.
ik zie er geen kwaad in om het wel te laten doen.
-
Marion.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
nee wist ik niet,Marion. schreef:Je weet wat het is wat ze inspuiten? Je weet dat veel honden ziek worden van de kennelhoest-enting? Je weet dat kennelhoest gewoon een griepje is waar honden uit zichzelf prima van herstellen?Silvia schreef:ik zie er geen kwaad in om het wel te laten doen.
mij is verteld dat kennelhoest te vergelijken is met kinkhoest.
en dat is niet zomaar een griepje
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja levert centjes opSilvia schreef:en de dierenarts gaf het als advies.
ik wel, nooit weer. Mijn hond was er dus allergisch voor, hoop het nooit meer mee te maken zo'n gillende hondik zie er geen kwaad in om het wel te laten doen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marion.
Fout ingelicht. Kennelhoest is niet vervelender dan een griepje of verkoudheid. Iedere normale, gezonde hond overleeft dat. De enting is heel veel erger dan de kwaal. Hoewel de enting je da meer geld oplevert dan de kwaal (mocht de kwaal zich voordoen, hoestsiroop)Silvia schreef:nee wist ik niet,
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.dierenkliniekduurstede.nl/ni ... lhoest.htmSilvia schreef:nee wist ik niet,Marion. schreef:Je weet wat het is wat ze inspuiten? Je weet dat veel honden ziek worden van de kennelhoest-enting? Je weet dat kennelhoest gewoon een griepje is waar honden uit zichzelf prima van herstellen?Silvia schreef:ik zie er geen kwaad in om het wel te laten doen.
In het algemeen proberen wij het vaccineren te beperken tot het noodzakelijke, onder de meeste omstandigheden is het infectierisico niet zo groot en de ziekte waartegen beschermd wordt heeft wel een heel hinderlijk, maar slechts bij uitzondering een ernstig verloop. Bovendien is de enting nogal prijzig
en de volgende:
http://www.simicur.nl/kennelh.htm
Kennelhoest of Infectieuze Tracheobronchitis is een besmettelijke ontsteking van de voorste luchtwegen van de hond (neus- en keelgebied), vergelijkbaar met verkoudheid/griep bij de mens.
Laatst gewijzigd door malinois op 27 feb 2007 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het is een onnodige enting die je alleen nodig hebt als hij in pension moet dus ik zou het niet doen.Silvia schreef:voor zover ik nu in kan schatten gaat diesel de komende maanden misschien wel nooit naar een pensionl maar mocht het wel nodig zijn dan kan het ook. moet blijkbaar een aantal weken voor dat hij naar een pension gaat.
Mocht ie toch in pension moeten dan is het goed als het 10 dagen tevoren gebeurt.Is ruim voldoende.
Maar als het niet strikt noodzakelijk is?NIET doen

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
oh inderdaad fout ingelicht dan.Marion. schreef:Fout ingelicht. Kennelhoest is niet vervelender dan een griepje of verkoudheid. Iedere normale, gezonde hond overleeft dat. De enting is heel veel erger dan de kwaal. Hoewel de enting je da meer geld oplevert dan de kwaal (mocht de kwaal zich voordoen, hoestsiroop)Silvia schreef:nee wist ik niet,
mijn kids hadden allbij kinkhoest en die hebben een half jaar zo erg gehoest. echt heel zielig en pijnlijk.
-
Marion.
Door besmetting van andere honden. Gewoon, hetzelfde hoe jij een griep oploopt.Silvia schreef:vorig jaar met zijn eerste grote enting heb ik het niet laten doen op advies van hier.
maar nu dacht ik als ik het wel laat doen dan is kans op die ziekte wat minder.
maar niet dus als ik jullie zo begrijp.
waar kan een hond kennelhoest van krijgen eigenlijk?
Ziekte vind ik een te groot woord, voor een paar daagjes wat "blehhh" zijn. Jij kunt inenten tegen kennelhoest (mega-zooi is die injectie trouwens), en dan is het maar de vraag of je het juiste virus ingespoten hebt. Griep (en kennelhoest) is er in veel varianten. Je moet maar net tegen de juiste variant hebben ge-ent, wil het nut hebben.
Ik kies ervoor om mijn hondjes een paar dagen in blehh-stemming te hebben. Hoewel ze er hier nooit last van hebben gehad. Net zoals vrouwtje, hebben ze misschien gewoon een goede afweer.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marion.
Ik zou hem dit jaar ook achterwege laten dus. Je hebt toch particulier oppas voor je vakantie?Silvia schreef:oh nou ja wat niet hoeft dat hoeft niet. ik wil het beste voor diesel en hoop dat ik er dan verstandig aan doe om die spray dana chter wegen te laten....
Niet laten inenten voor kennelhoest dus
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
geloof me, ik heb jaren geent omdat 1 van mijn honden kennelhoest had en ik dat niet meer wilde, maar toen ik zag hoe mijn andere hond op die enting reageerde toen hij hem voor het eerst kreeg, dat beeld vergeet ik nooit weer... toen pas besefte ik wat voor zooi ik ze in liet spuiten. Wat ik al zei, vanaf dat moment nooit weer geent terwijl ze toch behoorlijk meer risico lopen denk ik dan jouw hondSilvia schreef:oh nou ja wat niet hoeft dat hoeft niet. ik wil het beste voor diesel en hoop dat ik er dan verstandig aan doe om die spray dana chter wegen te laten....

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
klopt maar ze heeft twee honden (geen probleem denk je?)Marion. schreef:Ik zou hem dit jaar ook achterwege laten dus. Je hebt toch particulier oppas voor je vakantie?Silvia schreef:oh nou ja wat niet hoeft dat hoeft niet. ik wil het beste voor diesel en hoop dat ik er dan verstandig aan doe om die spray dana chter wegen te laten....
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Diesel komt inderdaad niet zo heel veel in aanraking met andere honden.malinois schreef:geloof me, ik heb jaren geent omdat 1 van mijn honden kennelhoest had en ik dat niet meer wilde, maar toen ik zag hoe mijn andere hond op die enting reageerde toen hij hem voor het eerst kreeg, dat beeld vergeet ik nooit weer... toen pas besefte ik wat voor zooi ik ze in liet spuiten. Wat ik al zei, vanaf dat moment nooit weer geent terwijl ze toch behoorlijk meer risico lopen denk ik dan jouw hondSilvia schreef:oh nou ja wat niet hoeft dat hoeft niet. ik wil het beste voor diesel en hoop dat ik er dan verstandig aan doe om die spray dana chter wegen te laten....
meestal van vrienden enzo . maar niet grote groepen ofzo.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
neeSilvia schreef:klopt maar ze heeft twee honden (geen probleem denk je?)Marion. schreef:Ik zou hem dit jaar ook achterwege laten dus. Je hebt toch particulier oppas voor je vakantie?Silvia schreef:oh nou ja wat niet hoeft dat hoeft niet. ik wil het beste voor diesel en hoop dat ik er dan verstandig aan doe om die spray dana chter wegen te laten....

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk geeft de dierenarts het als advies. Dat betekent voor hem toch weer extra geld in het laatje?Silvia schreef:het is een neus spray ofzo en de dierenarts gaf het als advies.
voor zover ik nu in kan schatten gaat diesel de komende maanden misschien wel nooit naar een pensionl maar mocht het wel nodig zijn dan kan het ook. moet blijkbaar een aantal weken voor dat hij naar een pension gaat.
ik zie er geen kwaad in om het wel te laten doen.
Google eens op neusenting en kennelhoest, dan snap je misschien waarom hier zo gereageerd wordt op de neusenting. Het is namelijk zeker geen risicoloze enting! Hier op het forum kun je er ook wel wat over terugvinden met de zoekfunctie, denk ik.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat was zeker ook je dierenarts die je dat heeft verteld?Silvia schreef:nee wist ik niet,Marion. schreef:Je weet wat het is wat ze inspuiten? Je weet dat veel honden ziek worden van de kennelhoest-enting? Je weet dat kennelhoest gewoon een griepje is waar honden uit zichzelf prima van herstellen?Silvia schreef:ik zie er geen kwaad in om het wel te laten doen.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt vorig jaar al de volledige cocktail laten enten? Waarom doe je dat dit jaar dan weer? Met alleen een Parvo en een Weil-enting ben je er dan ook dit jaar. Het is onzin om ieder jaar de volledige enting te geven, want de meeste ent-stoffen zijn meerdere jaren geldig.Silvia schreef:vorig jaar met zijn eerste grote enting heb ik het niet laten doen op advies van hier.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Geef dan ook niet voor het tweede achteréén volgende jaar de volledige cocktail. Is ook niet nodig namelijk.Silvia schreef:oh nou ja wat niet hoeft dat hoeft niet.
Groetjes, Karen
- Liesbeth
- Zeer actief
Alleen Weil (Lepto) is genoeg hoor, ook de Parvo-enting van Nobivac is minstens 3 jaar werkzaam.Scooby schreef:Je hebt vorig jaar al de volledige cocktail laten enten? Waarom doe je dat dit jaar dan weer? Met alleen een Parvo en een Weil-enting ben je er dan ook dit jaar. Het is onzin om ieder jaar de volledige enting te geven, want de meeste ent-stoffen zijn meerdere jaren geldig.Silvia schreef:vorig jaar met zijn eerste grote enting heb ik het niet laten doen op advies van hier.
Zie ook http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=109281
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018