Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik ben er klaar mee!
Moderator: moderatorteam
-
chuckie
- Zeer actief
ik ben er klaar mee!
chuckie at barf.....tot een paar maanden terug,hij ging steeds vaker overgeven en toen zijn we overgestapt op kvv,verschillende merken.
ook dit gaat in periodes afwisselend goed,dan weer minder.
nu zitten we weer in een periode waarin hij al 4 dagen slecht eet,en wat ie eet komt er weer uit.het maakt in dit geval ook niet uit welk merk ik hem geef.
we zijn al een aantal keer bij de da gewees met hem maar die kan niks aan hem ontdekken.
hij slaapt iets meer dan normaal,en is wat slomer,maar is nog wel in voor een spelletje.op het moment vind ik hem vrij mager worden....ik durf het haast niet te zeggen....maar ik denk dat ik als laatste redmiddel maar op zoek ga naar een redelijk goede brok of blikvoer.(en dat uit de mond van een barfer).
ik kan het zo echt niet langer aan zien!!
welk voer kunnen jullie me nog aanraden?de da komt uiteraard met hills aan,maar ik dacht toch aan een meer natuurlijke brok als bijv cavom.
nu zitten we weer in een periode waarin hij al 4 dagen slecht eet,en wat ie eet komt er weer uit.het maakt in dit geval ook niet uit welk merk ik hem geef.
we zijn al een aantal keer bij de da gewees met hem maar die kan niks aan hem ontdekken.
hij slaapt iets meer dan normaal,en is wat slomer,maar is nog wel in voor een spelletje.op het moment vind ik hem vrij mager worden....ik durf het haast niet te zeggen....maar ik denk dat ik als laatste redmiddel maar op zoek ga naar een redelijk goede brok of blikvoer.(en dat uit de mond van een barfer).
welk voer kunnen jullie me nog aanraden?de da komt uiteraard met hills aan,maar ik dacht toch aan een meer natuurlijke brok als bijv cavom.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
chuckie
- Zeer actief
ik wou dat ik hem gewoon zn barf en versvlees kon blijven geven,hij vond het altijd zo heerlijk,maar de laatste paar maanden (al zeker een half jaar) heeft hij er problemen mee.
ik heb nu een klein zakje royal canin selection 7 gehaald,dit is een diner zonder kunstmatige toevoegingen.
aangezien het licht verteerbaar schijnt te zijn heb ik dit maar meegenomen.
hij heeft een paar uur terug gegeten en hij heeft nog steeds niet over gegeven.... zou hij niet meer tegen vervlees kunnen???
ik heb nu een klein zakje royal canin selection 7 gehaald,dit is een diner zonder kunstmatige toevoegingen.
aangezien het licht verteerbaar schijnt te zijn heb ik dit maar meegenomen.
hij heeft een paar uur terug gegeten en hij heeft nog steeds niet over gegeven.... zou hij niet meer tegen vervlees kunnen???
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
bij lancelot hebben we alle merken versvlees geprobeerd , helaas reageert zijn maag er helemaal verkeerd op. We hebben ook hyperallergene brokken geprobeerd , gaat steeds 2 dagen goed en dan begint hij weer te braken. Nu hebben we toch maar hills brokken gekocht want we wisten echt niet meer wat we nog meer konden proberen ,en tot nu toe gaat het goed.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
chuckie
- Zeer actief
-
michiel
- Site Admin
Re: ik ben er klaar mee!
Ik heb, van huis uit, al bijna 20 jaar hele goede ervaring met Farm Food... Pups groeien heel gelijkmatig en oudere honden krijgen een tweede jeugd. Het voordeel is ook dat je niet hoeft te kiezen tussen 'super ultra medium light crokant deluxe' en 'vital premium super digestive', er is gewoon 1 brok voor alle honden.chuckie schreef: welk voer kunnen jullie me nog aanraden?
http://www.farmfood.nl/farmfoodhe.htm
http://www.farmfood.nl/darmflora.htm
http://www.farmfood.nl/ontgiften.htm
http://www.farmfood.nl/gedrag.htm
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
ja michiel dat is wel zo
maar na 5 jaar farmfood--waar ik naar vrienden toe ook altijd reclame voor maakte--
ben ik vorig jaar over gestapt naar cavom
amos krijgt 4 dagen brok en 3 dagen kvv
vorig jaar ging hij steeds meer opgeven na de maaltijd en hoorde ik tijdens het wandelen gewoon zijn buik klotsen
nu ben ik dus overgestapt naar cavom en kvv en is het over
maar na 5 jaar farmfood--waar ik naar vrienden toe ook altijd reclame voor maakte--
amos krijgt 4 dagen brok en 3 dagen kvv
vorig jaar ging hij steeds meer opgeven na de maaltijd en hoorde ik tijdens het wandelen gewoon zijn buik klotsen
nu ben ik dus overgestapt naar cavom en kvv en is het over
Fenneke en Baloe

-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan ik me voorstellen - wat een ellende om dit mee te moeten maken. :N:chuckie schreef:chuckie at barf.....tot een paar maanden terug,hij ging steeds vaker overgeven en toen zijn we overgestapt op kvv,verschillende merken.
Heb je een beetje bijgehouden wat het vetgehalte was van de voeding die je gaf? Of heeft je hond entingen gehad in de periode voordat hij zo reageerde op de voeding? Hoe ben je overgestapt en hoe oud is je hond? Hoelang heb je zelf voeding gemaakt voordat hij zo begon te reageren? Functioneert de schildklier wel goed - en what about de pancreas (alvleesklier)?
Er zijn nog veel meer vragen die beantwoord zouden moeten worden, voordat je veilig kunt terug gaan naar blik of brok. Is er geen alternatief diergeneeskundige bij je in de buurt die je kan helpen om te onderzoeken wat er met je hond aan de hand zou kunnen zijn?
In ieder geval sterkte en wijsheid toegewenst,
Ignit Bekken
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan ik me voorstellen - wat een ellende om dit mee te moeten maken. :N:chuckie schreef:chuckie at barf.....tot een paar maanden terug,hij ging steeds vaker overgeven en toen zijn we overgestapt op kvv,verschillende merken.
Heb je een beetje bijgehouden wat het vetgehalte was van de voeding die je gaf? Of heeft je hond entingen gehad in de periode voordat hij zo reageerde op de voeding? Hoe ben je overgestapt en hoe oud is je hond? Hoelang heb je zelf voeding gemaakt voordat hij zo begon te reageren? Functioneert de schildklier wel goed - en what about de pancreas (alvleesklier)?
Er zijn nog veel meer vragen die beantwoord zouden moeten worden, voordat je veilig kunt terug gaan naar blik of brok. Is er geen alternatief diergeneeskundige bij je in de buurt die je kan helpen om te onderzoeken wat er met je hond aan de hand zou kunnen zijn?
In ieder geval sterkte en wijsheid toegewenst,
Ignit Bekken
-
michiel
- Site Admin
Tjah.. niet elke hond is hetzelfde, net als mensen gevoelig zijn voor bepaalde voedingstoffen.. Een vriendin van me kan niet tegen paprika en champignons, het heeft voor omstanders zowel grappige als geurige consequenties als ze die voedingsstoffen toch eet...fenneke schreef:ja michiel dat is wel zo
maar na 5 jaar farmfood --waar ik naar vrienden toe ook altijd reclame voor maakte--ben ik vorig jaar over gestapt naar cavom
En omdat net zoals mensen, niet elke hond het zelfde is, ook na 5 jaar, doet dat niets af aan de originele vraag: "welk voer kunnen jullie me nog aanraden?"
Je kan er, ongeacht de gesteldheid van de hond, van uit gaan dat in Farm Food geen kunstmatige of chemische toevoegingen zitten.
Dus vanuit die optiek, gezien de jaren aan tastbare ervaring, is mijn advies Farm Food... Mits de eigenaar de tijd neemt om de darmflora van de hond op te laten bouwen...
-
Addy
- Roelfien
- Zeer actief
Welk advies ook gegeven wordt, lijkt het mij toch wel handig als topic starter eerst via de dierenarts laat uitzoeken of de hond geen ontsteking heeft aan maag/darmen. Of dat de alvleesklier misschien niet goed werkt.Roelfien schreef:Wat zegt de dierenarts?
Want een hond die het eerst wel goed en dan opeens niet goed op zijn voer gaat doen, daar is iets mee. Hoe oud is de hond eigenlijk? Is ie al wat ouder? Dan kan vet, zoals Ignit zegt, ook een rol gaan spelen, m.b.t. de alvleesklier.
Ik zou dus eerst naar de dierenarts gaan, voordat ik in een korte tijd meerdere keren van soort voer ga veranderen en daarmee de boel wellicht vererger. En als de huidige dierenarts niets kan vinden, zou ik dus naar een andere gaan.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
chuckie
- Zeer actief
gisteravond dus wat dinner gegeven...
hij vond de dinner heerlijk!
hij leek gister wat te zijn opgeknapt van de dinner,maar vanmorgen zat zn hok vol met spuug en diaree en zn buik lijkt ook wat opgezet,dit gaat dus ook de prullenbak in!
ik denk dat ik maandag maar eens naar een andere da ga,misschien een holistische.....ik begin me nu toch wel zorgen te maken!
er is al bloedonderzoek gedaan en daar kwam niks uit,ook is ie al onder de rontgen geweest omdat ik eerst bang was voor een vastzittend stukje bot of iets dergelijks,daar kwam ook niks uit.
toen chuck bij ons kwam (8 weken oud) heeft hij een weekje brokken gegeten,toen een maand ongeveer kvv (*energique) en toen ben ik zelf gaan samenstellen.
sinds een maand of 4,5 terug zitten we te modderen met het eten,en heb ik al diverse dingen geprobeert,de da komt er ook maar niet achter wat het is,chuck is nu net een jaar oud....
wat kan ik hem trouwens van het weekend het beste te eten geven?
misschien alleen wat kefir?of vis of iets dergelijks?
hij vond de dinner heerlijk!
hij leek gister wat te zijn opgeknapt van de dinner,maar vanmorgen zat zn hok vol met spuug en diaree en zn buik lijkt ook wat opgezet,dit gaat dus ook de prullenbak in!
ik denk dat ik maandag maar eens naar een andere da ga,misschien een holistische.....ik begin me nu toch wel zorgen te maken!
er is al bloedonderzoek gedaan en daar kwam niks uit,ook is ie al onder de rontgen geweest omdat ik eerst bang was voor een vastzittend stukje bot of iets dergelijks,daar kwam ook niks uit.
toen chuck bij ons kwam (8 weken oud) heeft hij een weekje brokken gegeten,toen een maand ongeveer kvv (*energique) en toen ben ik zelf gaan samenstellen.
sinds een maand of 4,5 terug zitten we te modderen met het eten,en heb ik al diverse dingen geprobeert,de da komt er ook maar niet achter wat het is,chuck is nu net een jaar oud....
wat kan ik hem trouwens van het weekend het beste te eten geven?
misschien alleen wat kefir?of vis of iets dergelijks?
- Roelfien
- Zeer actief
Ik zou hem nu even niets geven, alleen zorgen dat er genoeg water staat.
En ik zou dus nu de dierenarts bellen. Zijn buik is nu opgezet, nu kan de dierenarts wellicht voelen waar het probleem nou lijkt te zitten.
En dan geef je hem dit weekend alleen wat gekookte kipfilet. Dat is licht verteerbaar. En gewoon een klein beetje. Beter een klein beetje wat erin blijft, dan een grote hap, die er net zo hard weer uit komt.
Sterkte, want het is een rotprobleem.
En ik zou dus nu de dierenarts bellen. Zijn buik is nu opgezet, nu kan de dierenarts wellicht voelen waar het probleem nou lijkt te zitten.
En dan geef je hem dit weekend alleen wat gekookte kipfilet. Dat is licht verteerbaar. En gewoon een klein beetje. Beter een klein beetje wat erin blijft, dan een grote hap, die er net zo hard weer uit komt.
Sterkte, want het is een rotprobleem.
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
chuckie
- Zeer actief
ik wil graag meer weten!loving bulls schreef:ik heb een hele goede ervaring met een homeopaat voor dieren , die zit ook redelijk in de buurt. mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel van je
ik ijk het sowieso van het weekend even aan,zijn buik is al niet meer zo opgezet en hij is weer wat aan het spelen,misschien dat nu na de diaree alle ellende eruit is.
maar mocht het weer erger worden,dan ga ik zeker weten naar de homeopaat toe,ben erg benieuwd welke het is en waar ie zit....
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Aan het begin van je topic schreef je al dat de problemen er al een tijdje zijn.chuckie schreef:ik wil graag meer weten!loving bulls schreef:ik heb een hele goede ervaring met een homeopaat voor dieren , die zit ook redelijk in de buurt. mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel van je
ik ijk het sowieso van het weekend even aan,zijn buik is al niet meer zo opgezet en hij is weer wat aan het spelen,misschien dat nu na de diaree alle ellende eruit is.
maar mocht het weer erger worden,dan ga ik zeker weten naar de homeopaat toe,ben erg benieuwd welke het is en waar ie zit....
Ik zou dan niet zo lang meer wachtenom je hond te laten onderzoeken

-
chuckie
- Zeer actief
de problemen die er zijn zijn zo wisselend,soms gaat het weken goed,en dan weer een week niet,en het is ook niet iedere keer even ernstig.
chuck is een hond die graag dingen van straat eet,en ik heb ook wel eens het idee dat ie daar wel eens wat op loopt en daar heel gevoelig op reageert,voorlopig hou ik hem maar even aan een lange riem met wandelen zodat ik hem in de gaten kan houden,want wie weet ligt het daar wel aan.
vanmorgen zat ie al op me te wachten,geen diaree,geen spuug....hij is weer helemaal de oude!
hij had ook een vaste drol vanmorgen (waar die drol vandaan komt na een paar dagen nauwelijks eten :rolleyes: ) ik had nog een bakje smuldier kip openstaan en heb hem een paar hapjes gegeven,maar als het aan hem lag at hij het hele bakje op!
we doen het rustig aan,en ik hoop dat hij nu niet meer over moet geven van het versvoer,want dan zal ik toch een andere oplossing moeten zoeken.
ik denk dat dit van de afgelopen dagen een buikgriepje was,maar hij is natuurlijk al maanden aan het rommelen met zn eten,zou het wat met elkaar te maken hebben?ik hoop dat hij er nu overheen is en dat het goed blijft gaan!
ik ga hem binnenkort wel nog even laten checken door een homeopatische da,want onze huidige da doet niks anders dan pillen voorschrijven terwijl ze niet eens weet wat hem mankeert!
ik zit wel heel erg te twijfelen of ik gewoon vers zal blijven voeren of dat ik (tijdelijk) terug zal gaan naar een kwalitatief goede brok.
ik kwam onder andere deze brok ( http://www.orijen.nl/ac/index.php ) tegen op internet en dat klinkt dan wel heel erg goed.....maar ja ik blijf een voorstander van verse voeding,maar als het zo blijft gaan... ben benieuwd wat de homeopatische da er van zegt en of die nog wat kan ontdekken.
chuck is een hond die graag dingen van straat eet,en ik heb ook wel eens het idee dat ie daar wel eens wat op loopt en daar heel gevoelig op reageert,voorlopig hou ik hem maar even aan een lange riem met wandelen zodat ik hem in de gaten kan houden,want wie weet ligt het daar wel aan.
vanmorgen zat ie al op me te wachten,geen diaree,geen spuug....hij is weer helemaal de oude!
hij had ook een vaste drol vanmorgen (waar die drol vandaan komt na een paar dagen nauwelijks eten :rolleyes: ) ik had nog een bakje smuldier kip openstaan en heb hem een paar hapjes gegeven,maar als het aan hem lag at hij het hele bakje op!
we doen het rustig aan,en ik hoop dat hij nu niet meer over moet geven van het versvoer,want dan zal ik toch een andere oplossing moeten zoeken.
ik denk dat dit van de afgelopen dagen een buikgriepje was,maar hij is natuurlijk al maanden aan het rommelen met zn eten,zou het wat met elkaar te maken hebben?ik hoop dat hij er nu overheen is en dat het goed blijft gaan!
ik ga hem binnenkort wel nog even laten checken door een homeopatische da,want onze huidige da doet niks anders dan pillen voorschrijven terwijl ze niet eens weet wat hem mankeert!
ik zit wel heel erg te twijfelen of ik gewoon vers zal blijven voeren of dat ik (tijdelijk) terug zal gaan naar een kwalitatief goede brok.
ik kwam onder andere deze brok ( http://www.orijen.nl/ac/index.php ) tegen op internet en dat klinkt dan wel heel erg goed.....maar ja ik blijf een voorstander van verse voeding,maar als het zo blijft gaan... ben benieuwd wat de homeopatische da er van zegt en of die nog wat kan ontdekken.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ken een man met een schotse collie die ook altijd proberen had met voeding en bij hem was de oplossing,op aanraden van de dierenarts zelf te koken,dus rijst,worteltjes en klein beetje hart ertussen en het hielp heel goed bij deze hond,hij knapte er van op en had geen problemen meer met diaree en overgeven
sonja
sonja
-
Mauyak
Deze tip vind ik niet aan te raden eerlijk gezegd.Ja misschien als tijdelijke oplossing van een weekje ofzo,maar niet te lang.Ik ken nl ook mensen met een Golden Retriever en die kreeg dus een dergelijk gekookt menu,nou na een paar jaar zag dat dier er zo vreselijk slap en kaal uit.Je krijgt bij een dergelijk menu echt giga tekorten,doordat je in de eerste plaats al calcium in het menu mist,en belangrijke vitamines die in bv lever voorkomen,dan mis ik verder nog spiervlees.Ik zou dit nooit geven.Chuckie als je brok zou willen gan geven dan kan ik zelf zeggen dat Nutro choice ook een goed brok is.schelsey schreef:ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ken een man met een schotse collie die ook altijd proberen had met voeding en bij hem was de oplossing,op aanraden van de dierenarts zelf te koken,dus rijst,worteltjes en klein beetje hart ertussen en het hielp heel goed bij deze hond,hij knapte er van op en had geen problemen meer met diaree en overgeven
sonja
- schelsey
- Zeer actief
-
Mauyak
Dit is dan eerder ONDANKS het menu en niet DANKZIJ het menu,wat echt ronduit een slecht menu is.En dit vind ik tevens het gevaarlijke van een forum,er worden soms tips gegevens waar mijn tenen van krommen.Met jouw aanbevolen menu kun je honden gewoon ziek maken las je dat te lang achtereen zou voeren.schelsey schreef:Deze hond krijgt het al denk 8 jaar en is nu 12 jaar,ziet er heel goed uit,zal misschien van hond tot hond afhangen.
sonja
-
Mauyak
Dit is dan eerder ONDANKS het menu en niet DANKZIJ het menu,wat echt ronduit een slecht menu is.En dit vind ik tevens het gevaarlijke van een forum,er worden soms tips gegevens waar mijn tenen van krommen.Met jouw aanbevolen menu kun je honden gewoon ziek maken las je dat te lang achtereen zou voeren.schelsey schreef:Deze hond krijgt het al denk 8 jaar en is nu 12 jaar,ziet er heel goed uit,zal misschien van hond tot hond afhangen.
sonja
- Roelfien
- Zeer actief
Maar is het een voorbeeld wat Schelsey geeft van een menuutje en wordt er wel bedoeld dat het dagelijks gevarieerd wordt in vlees? Of blijft het alleen bij rijst, wortel en lamshart gekookt?
Want als het laatste het geval is, ben ik het geheel met Mauyak eens dat het veel te eenzijdig is en absoluut niet alle noodzakelijke bouwstenen bevat.
Het idee van eten koken voor honden is op zich niet zo slecht. Werd vroeger ook wel veel vaker gedaan en ik ken ook nu nog wel mensen die zelf eten maken voor hun honden en er even de kook over gooien om het makkelijker verteerbaar te maken. (geven geen botten overigens) En die honden doen het prima op. Tis een beetje volgens het idee van "met de pot mee eten."
Maar moet wel gevarieerd plaatsvinden.
Want als het laatste het geval is, ben ik het geheel met Mauyak eens dat het veel te eenzijdig is en absoluut niet alle noodzakelijke bouwstenen bevat.
Het idee van eten koken voor honden is op zich niet zo slecht. Werd vroeger ook wel veel vaker gedaan en ik ken ook nu nog wel mensen die zelf eten maken voor hun honden en er even de kook over gooien om het makkelijker verteerbaar te maken. (geven geen botten overigens) En die honden doen het prima op. Tis een beetje volgens het idee van "met de pot mee eten."
Maar moet wel gevarieerd plaatsvinden.
- schelsey
- Zeer actief
Ik schrijf maar hetgeen ik van die man had gehoord,meer weet ik er ook niet van,weet wel dat hij altijd hetzelfde gaf,als de hond ander vlees kreeg zat hij weer aan de diaree.
Mijn honden hebben geen problemen en kunnen tegen erg veel,of dat nu brok,barf of kvv is,dus zelf heb ik het nooit geprobeert.
Maar de vraagsteller is op zoek naar iets dat in de maag blijft,misschien is dit een oplossing,al is het dan tijdelijk,maar denk dat er iets meer aan de hand is dan voeding alleen.
sonja
Mijn honden hebben geen problemen en kunnen tegen erg veel,of dat nu brok,barf of kvv is,dus zelf heb ik het nooit geprobeert.
Maar de vraagsteller is op zoek naar iets dat in de maag blijft,misschien is dit een oplossing,al is het dan tijdelijk,maar denk dat er iets meer aan de hand is dan voeding alleen.
sonja
-
chuckie
- Zeer actief